Rolex ufrivillig polert på service

Null stress...om noen år er du den heldige eier av den ettersøkte Rolex Klumpfot! :p:D

Men spøk til side, jeg hadde gått fullstendig Gordon Ramsay * Atle Antonsen på de...!
Ikke at det hadde hjelpt, men det hadde føltes godt!

Håper virkelig du får tilbud om kassebytte, ev. førsteplass på venteliste til ny sub; og innbytte mot den du har nå.

Ellers hadde jeg gått juridisk til verks..mange gode klageinstanser en forbruker kan benytte før en går til skrittet og engasjerer advokat...

Tvi tvi! Hold oss gjerne oppdatert på hele prosessen og dialogen om du er komfortabel med det.

Ref Bjerketråden, så er det jo en lakmustest for å se om alt det negative i den holder vann, eller om Bjerke er ryddige og fikser opp i dette.

Redigert:
142967_a1282800c7475e162c0b960301c53a42.jpeg

Dette er noe av det drøyeste jeg har sett. Symmetrien er jo helt ødelagt. Og en slik skjending skal de ha 8000kr for?

Jeg ville krevd en ny klokke, eller i det minste en helt ny kasse. Å pusse ned de tre andre lugsene bør ihvertfall være helt utelukket. Det gjør bare vondt verre.

At du kommer først på ventelisten og får en ny Submariner er helt klart den beste løsningen, da en ny kasse vil som @Grendel påpeker ødelegge helheten og matchende serienummer. Dette har faktisk en betydning som påvirker verdien, og det er ikke rimelig at du skal miste denne fordelen som følge av deres rot.

Og de 8000 burde du fått tilbakebetalt med en personlig beklagelse fra butikken. At de i det hele tatt har steinene til å gi deg denne regningen etter en så grov feil er gjort, er rett og slett ekstremt frekt.

Nå får kundeservicen til Bjerke en real test. Kjekt om du holder oss oppdatert.

Redigert:
Nå ble jeg virkelig bekymret :confused:o_O
Hadde vært en ting om det var en uruttis kar på en lokal AD som hadde gjort dette, men har langt større forventninger til finish når den sendes hjem til leverandøren.
#skandale :mad:

Det med ulik tykkelse på lugs, høyre side kontra venstre side, har vært og er vel enda på de fleste Rolex modellen, vært litt ulikt - bevisst. Dette har med klokkens visuelle balanse og symmetri å gjøre. Men i dette tilfelle, ut fra bildet iallefall, ser ikke korrekt ut!

AUCH!
-det burde selvsagt ikke være akseptabelt fra din side mener jeg! Håper at dette løses på noen måte for deg, viktig å sette seg i motverge i en slik situasjoner og oppklare med kompensasjon. “Skaden har skjedd”

Da var jeg hva som kan vente meg om noen år.. :eek::eek:
0D3BCC47-0421-4091-81D7-0B3F5425E0DB.jpeg
564723F4-C438-4B60-86E2-9AEE8F7F8D39.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg hadde nektet å betale eller ta klokken tilbake.
Da må de finne en løsning jeg kan bli fornøyd med eller blir det full krangel.
Når man betaler og drar hjem med klokken, betyr det at man er nok "fornøyd" og det blir vanskeligere å krangle etterhvert.

"Ble sendt til Sveits pga stor pågang hos servicesenter i Norge."
Jeg mener at hvis du forventer at klokken din skal få service hos Bjerke Norge og at de vil sende den ut i Sveits, må du få beskjed om det.
Jeg vil ikke ha klokken min sendt i utland uten min samtykke.

Dette er drøyt, om ikke klokken allerede var «ødelagt» ved tidligere polering?
Om upolert ved levering til Bjerke, så hadde jeg krevd ny klokke.
Alternativt, som nevnt over, solgt din for noen tusen under markedspris og fått bekreftet st du står først på listen på ny ved neste levering.
Men hadde jeg vært i styringen hos Bjerke, så hadde jeg byttet i ny for å få denne bort fra markedet.

Nå vi huske på at de fleste AD’s og Rolex selv, ikke er så nerdete som oss mangeårige forumbrukere;)

En viktig lekse i dette: Kun la personer du stoler på og som du kan få personlig kontakt med skru på klokkene dine.

Leverte min brors Zenith El Primero inn til service hos Thomas Gulbrandsen for noen måneder siden. Jeg sendte ham en mail med et spørsmål om klokken utpå kvelden, hvor jeg innen få minutter fikk vite at han satt å skrudde og ble gitt et hyggelig og oppklarende svar. Det er slik det skal gjøres.

Klokker er spesielle i at de har særdeles høy sentimental verdi i tillegg til den økonomiske. Og når de åpnes og skrus på, så er det jammen viktig at den som utfører arbeidet har forståelse og ikke minst respekt for dette.

Å sende klokken ut i "eteren" til noen som er flere ledd fjernet fra deg er ikke bra.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er menneskelig å feile men her er nok de fleste ute etter hva urmakeren har å tilby for å gjenopprette brutt tillit. Skulle til å levere inn min Milgauss til Bjerke men velger å avvente til jeg hører utfallet @RSubmariner Hvem er denne Gulbrandsen det henvises til?