Like før denne tråden forsvinner ut på 2. siden! Heldigvis slapp Panerai (enda) en ny utgave av Submersible i dag:
Vis vedlegg 122329
og vi snakker om Omegas LEer...
Like før denne tråden forsvinner ut på 2. siden! Heldigvis slapp Panerai (enda) en ny utgave av Submersible i dag:
Vis vedlegg 122329
Vis vedlegg 122329
Jeg har aldri forstått hvorfor Panerai skal lage Flyback i en dykkeklokke. Gir ingen mening..
Edit: Forresten har jeg hørt at det er en billig komplikasjon/add-on til en kronograf å produsere, men forstår fortsatt ikke nytteverdien i et dykkerur
Så vidt meg bekjent brukte man Flyback i aviation tidligere for å starte tidtagning av nye waypoints raskt og effektivt. Hva dette har med dykking å gjøre vet jeg ikke, men skal ikke påberope meg noen ekspertise her.
@Tom Henriksen this is your moment!Thy holiest of grails:
https://www.christies.com/lotfinder...-officine-panerai-a-very-6185752-details.aspx
Løp og kjøp!
Panerai PAM00662 "Radiomir 1940 3 days" - "Egesiano piccolo"
Dette er en "re-make" av den legendariske "Egesiano piccolo" ref. 6154, som Panerai leverte til den Egyptiske marine i 1954.
Hmmm... interessant at dette kommer opp igjen.Litt morsomt er det at Panerai kaller kassen på 372 (og 127/203) for "Luminor 1950", sannsynligvis basert på at de patenterte "Luminor" stoffet i 1949 og således i ettertid har antatt at disse urene ble produsert på 1950 tallet.
Imidlertid viser det seg at de fleste urene med "1950" kasser og "kronebeskytteren", faktisk ble produsert på 1960 tallet som bevist av bla. Perezcope
Og du da, som snek dette inn midt i min triologi med presentasjoner av de ulike 47mm Pam’s