Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Enda en Zimbe LE. Beste så langt? :)

d779e62b8b00b2fd2fd1bc1d2fd873d2.jpg

Kul! Har du noe mer info? :)
 
Kul! Har du noe mer info? :)

Ikke mye dessverre. Etter hva jeg leser vil den koste 5900kr, og slippes for salg i det thailandske markedet neste uke. Jeg har ingen erfaring med hvordan man kan kjøpe disse Zimbe-modellene, men jeg vil tippe at den dukker opp på ebay og enkelte nettbutikker, og er mulig å skaffe om man bare leter litt.

Forresten, det kommer også nye Save the Ocean-modeller! Alle med sort PVD-behandling.

a94e803d-0358-41cb-923a-28430a238eb6-png.969271
 
Redigert:
Ikke mye dessverre. Etter hva jeg leser vil den koste 5900kr, og slippes for salg i det thailandske markedet neste uke. Jeg har ingen erfaring med hvordan man kan kjøpe disse Zimbe-modellene, men jeg vil tippe at den dukker opp på ebay og enkelte nettbutikker, om man bare leter litt.

Forresten, det kommer også nye Save the Ocean-modeller! Alle med sort PVD-behandling.

a94e803d-0358-41cb-923a-28430a238eb6-png.969271

Takk for info! :) Ser på insta at den har ref SRPD13.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Er det noen her inne som tilfeldigvis har en 19mm waffle strap (v2) fra Uncle Seiko de ikke bruker? Jeg trenger en ny til min 6105 :)

IMG_6295.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard1980
Fratello avkrefter at SKX er tatt ut av produksjon. Riktignok uten kilder men hyggelig for oss som har tenkt at det alltids er mulig å få tak i en seinere.
"Update 4/12: Correction: Before we stated the SKX007 has been discontinued. This has been a misunderstanding and the SKX007 is definitely still in production."

https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-sbcm023-perpetual-calendar-diver-watch-review/

Jeg vet ikke om dette er gammelt nytt, offisielt eller ikke. Men jeg har sett så mange steder at de er utgått. Så dette var hyggelig. Litt hyggelig at de ikke koster dobbelt så mye og blir Prospex også.


Lars Birger
 
Takk for en kjempetrivelig gest!
Om du finner den en dag kan du gjerne si ifra :)

Hva er dine erfaringer med Seiko sine gummi/silikonstraps?
Kjem heim til Norge på tirsdag. Skal sjekke då. :)

Erfaring og erfaring, eg har igrunn brukt den svært lite. Gummireima på SKX er kjent for å være stiv, og det synst eg også at den er.

Silikonreimene som leverast med turtle og andre nyare divers går for å være en del bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Takk for en kjempetrivelig gest!
Om du finner den en dag kan du gjerne si ifra :)

Hva er dine erfaringer med Seiko sine gummi/silikonstraps?

Gummireimen er stiv. Den er også robust, og når det er blitt formet syntes jeg den er god å ha på .

Hvorda den kal formes finner du her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/alt-om-gummireimer.46350/

Det er veldig forskjell på gummien som leveres på SKX og silikonreima som leveres på f.eks. på Turtle. Gummien er stiv og kjip og må kokes, mens silikonen er myk og komfortabel fra første sekund :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og fredskijj
Jeg sliter med å finne en grand seikomodell jeg så ett eller annet sted på nettet. Den kom i gull, plat og stål. En slags remake av den første grand seiko eller noe slikt. Gullforgylt løve på baksiden
Ringer det noen bjeller?