Hi-Fi tråden

Det var trasigt. Gode produkter dei har (når dei blir rett matchet)

Eg skulle gjerne ha hørt på den devialet saken din en dag.
Byttet ut Devialiet. Plan om å bygge opp eit skikkeleg 2 kanals igjen...

Det er jo enormt med gode høyttalere til fin pris per idag. Prøver finne Tannoy DC8 stativht. Evt B&W 805 gamle modellen. Ser og etter Arcam P1blokker,og en C31 pre.

Har begynt å snuse litt etter et mer moderne / mindre alternativ til store høytalere, kabler og en benk full av elektronikk.
Noen som har noen erfaringer med ECs Living-serie? Tana primært, evt Rena med de gamle høytalerene.

Har pr i dag et par ProAC D18 og en rørforsterker, men på grunn av samboerskap og større leilighet spørs det om noe må endres....

Downsizing er alltid et kompromiss. Og eg sliter spesielt med små høytalere i store rom. Bassgjengivelse trenger volum . Men skulle eg ha kjøpt nytt i dag so trur eg en devialet kombo hadde stått høgt på lista uten at eg nødvendigvis syns den speler noke bedre.

DSC_1479.JPG

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Downsizing er alltid et kompromiss. Og eg sliter spesielt med små høytalere i store rom. Bassgjengivelse trenger volum . Men skulle eg ha kjøpt nytt i dag so trur eg en devialet kombo hadde stått høgt på lista uten at eg nødvendigvis syns den speler noke bedre.

Vis vedlegg 101467
Å herre...Emitter Bluen savnes! Måkkje poste slikt. *sikle*

Edit: DC10 du har eller DC10t?

Den Tven der har en kamerat.
Sinnsjukt kul design!

Gikk du for 55?
Ja - det ble 55 tommer`n - stor nok på veggen hos meg.
Lydmodulen, som jo er det viktigste, er lik på 55 og 65.

Er veldig fornøyd - det spiller langt bedre enn forventet. Med «alt» av tilkoblinger tilgjengelig - også trådløse - inkl. innebygget både Chromecast og Airplay, så fungerer dette TV/anlegg akkurat som den «media-hub» det var tenkt som.

En kul og praktisk finesse er det programerbare motoriserte veggfestet (lydløst), som enkelt tillater ulike «hotspots» rundt om i stua, det kan stilles med fjernkontrollen opp til 60 graders vinkel ut fra vegg.

Det er også innebygget en dekoder for et 7.1 oppsett, så det er meget mulig at også en trådløs B&O sub - og kanskje noen surround enheter snart blir lagt til.

Redigert:

Vis vedlegg 101467

Ja, og er egentlig komfortabel med det. Anmeldelsene på de EC Living- komponentene er solide nok til at jeg lydmessig neppe blir skuffet.
Men jeg er mer usikker på om systemet fungerer i praksis, ser at noen har slitt litt med oppsett og daglig bruk

Hva bruker folket til streaming, og er dere fornøyd med det?

Jeg har omsider tatt innover meg at det 21. århundre er her, og vurderer en streamingboks av noe slag i tokanalsoppsettet mitt.

Det eneste ufravikelige kravet er at den må ha en digitalutgang; jeg har en glimrende DAC og trenger ikke betale for et glimrende analogtrinn #2. I tillegg har jeg ikke flere ledige analoginnganger i forforsterkeren.

Med det unnagjort, er egentlig kravspec at appen man styrer skiten gjennom skal fungere og ikke være konstruert av sadister, samt kunne snakke med Spotify-abonnementet mitt.

Har kikket på en Yamaha-sak - WXC-50 - har noen erfaringer, gode eller dårlige, med MusicCast - appen deres?

Andre anbefalinger? La oss si budsjett ~5kkr.

Jeg kan betale litt for byggekvalitet og brukervennlighet, men som den enkle siv.ing. signalbehandling/radio jeg er, legger jeg ikke et sentralafrikansk statsbudsjett i en boks som skal hente bits fra nettet og dytte dem videre til en DAC, selv om boksen må gjøre en jobb med å rekonstruere PCM før de mater bitsene videre; jeg antar dette er en veldefinert prosess med lite plass for magi.

Ja - det ble 55 tommer`n - stor nok på veggen hos meg.
Lydmodulen, som jo er det viktigste, er lik på 55 og 65.

Er veldig fornøyd - det spiller langt bedre enn forventet. Med «alt» av tilkoblinger tilgjengelig - også trådløse - inkl. innebygget både Chromecast og Airplay, så fungerer dette TV/anlegg akkurat som den «media-hub» det var tenkt som.

En kul og praktisk finesse er det programerbare motoriserte veggfestet (lydløst), som enkelt tillater ulike «hotspots» rundt om i stua, det kan stilles med fjernkontrollen opp til 60 graders vinkel ut fra vegg.

Det er også innebygget en dekoder for et 7.1 oppsett, så det er meget mulig at også en trådløs B&O sub - og kanskje noen surround enheter snart blir lagt til.
Vis vedlegg 101495 Vis vedlegg 101496
Vis vedlegg 101498
Denne lille rakkern er kommet til:D
3CC1A845-75FF-4BFA-B26C-52A442B899FA.jpeg

Jeg har omsider tatt innover meg at det 21. århundre er her, og vurderer en streamingboks av noe slag i tokanalsoppsettet mitt.

Det eneste ufravikelige kravet er at den må ha en digitalutgang; jeg har en glimrende DAC og trenger ikke betale for et glimrende analogtrinn #2. I tillegg har jeg ikke flere ledige analoginnganger i forforsterkeren.

Med det unnagjort, er egentlig kravspec at appen man styrer skiten gjennom skal fungere og ikke være konstruert av sadister, samt kunne snakke med Spotify-abonnementet mitt.

Har kikket på en Yamaha-sak - WXC-50 - har noen erfaringer, gode eller dårlige, med MusicCast - appen deres?

Jeg kan betale litt for byggekvalitet og brukervennlighet, men som den enkle siv.ing. signalbehandling/radio jeg er, legger jeg ikke et sentralafrikansk statsbudsjett i en boks som skal hente bits fra nettet og dytte dem videre til en DAC, selv om boksen må gjøre en jobb med å rekonstruere PCM før de mater bitsene videre; jeg antar dette er en veldefinert prosess med lite plass for magi.
Bruk telefon/nettbrett og «Chromecast» derfra til en «Chromecast reciver» du digitalt kobler til DAC`n.

Redigert:

Ingen over og ingen ved siden i 5k segmentet: https://www.hifiklubben.no/streaming/bluesound/bluesound-node-2i-musikkstreamer/

Godt grensesnitt, MQA-støtte, bygg videre i resten av huset, og god lyd. Alt man ønsker seg i grunnen ☺️

Bruk telefon/nettbrett og «Chromecast» defra til en «Chromcast reciver» du digitalt kobler til DAC`n.

Ingen over og ingen ved siden i 5k segmentet: https://www.hifiklubben.no/streaming/bluesound/bluesound-node-2i-musikkstreamer/

Godt grensesnitt, MQA-støtte, bygg videre i resten av huset, og god lyd. Alt man ønsker seg i grunnen ☺️

-Takk for svar, begge to. Jeg heller mot å bare plukke en ChromeCast (de koster jo ingenting!), sjekke om jeg er fornøyd og evt. gå opp et hakk om det viser seg at jeg irriterer meg over et eller annet.

ChromeCast Audio it is, så kommer det en statusrapport om litt. :)

Cabasse har kommet med en HEFTIG konkurent til Devialiet Phantom.
Som tidligere eier av Phantom så frister det å teste denne og...

Har akkurat fått testet denne raskt lokalt her.

Ny i markedet, gleder meg til å sjå tester.

@Blodstrupmoen - stikk innom Kontorsenteret i Førde og sjå på denne om du er lysten på noko meir stuevennlig:) (Snakk med Bjarte og hilse fra meg) Eg har alt avtalt å ha den heimt il test:)

Cabasse har kommet med en HEFTIG konkurent til Devialiet Phantom.
Som tidligere eier av Phantom så frister det å teste denne og...

Har akkurat fått testet denne raskt lokalt her.

Ny i markedet, gleder meg til å sjå tester.

@Blodstrupmoen - stikk innom Kontorsenteret i Førde og sjå på denne om du er lysten på noko meir stuevennlig:) (Snakk med Bjarte og hilse fra meg) Eg har alt avtalt å ha den heimt il test:)

Hva er pris på noe slikt i forhold til DP?