Tudor Back Bay Black - Fornuft og følelser - En anmeldelse

Flott anmeldelse og svar under. Hår å grubler på en Black Bay. Vil bli klokken som brukes i det daglige. Spørsmålet et egentlig om det er verdt å hå for en ny, med det nye verket som det skrytes av eller om en skal gå for en med det gamle...

Vil en merke forskjell, evnt vil en ha behov for den ekstra gangreserven når den stort sett henger på lanken? Dette vil og kunne påvirke nytt eller brukt... So many questions...
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Spørsmålet et egentlig om det er verdt å hå for en ny, med det nye verket som det skrytes av eller om en skal gå for en med det gamle...

Vil en merke forskjell, evnt vil en ha behov for den ekstra gangreserven når den stort sett henger på lanken? ...

Om du skal gå for ny eller gammel er vanskelig å svare på. Det er detaljer som avgjør. Hva gjelder verket, så kan en holde ETA-verket sin noe rimeligere og mer tilgjengelige service - opp mot lengre gangreserve og vissheten om Chronometersertifisert selvprodusert verk.

I forhold til skiven - så må en se om en liker Tudor-rosen og det jeg kaller ankerdesign opp mot den mer kliniske nye skiven med Tudor-skjold/smilefjes og rett tekst. Lenken er "oppgradert" og da er spørsmålet om du liker den enkle gamle, eller den mer naglete og stripete nye.

Foreslår at du setter opp en "Pro et Con/Pro aut Con" analyse - der du først tilfeldig lister opp alle argumenter i hver sin kolonne for/ mot, før du rangerer disse i prioritert rekkefølge. Alternativt kan du la pris og tilgjengelighet avgjøre. Haster det, så kan du velge den gamle versjonen - som fortsatt er i butikk, men har du ro og is i magen klarer du antagelig vente på den nye.
 
  • Liker
Reaksjoner: @carslakk og Gubben11
Det hele faller rett og slett ned til tafsing og følelser.... Har tid til å vente, må si at etter å ha lest anmeldelsen med rosen og ankeret er dette noe syns er fint, men som jeg gjerne ikke hadde lagt merke. Blir vanskelig å se på skjoldet nå uten å tenke på en vidåpen smilemunn, så takk for det :) Får rett og slett kjenne litt på de hos forhandler og se. Forstod prisen kom til å ligge på rundt 31.000 kr. Er det vanlig/kan man regne med å få ett vist avslag når en handler over disk eller er det uvanlig med pruting og avslag på klokker i denne klassen?
 
Det hele faller rett og slett ned til tafsing og følelser.... Forstod prisen kom til å ligge på rundt 31.000 kr. Er det vanlig/kan man regne med å få ett vist avslag når en handler over disk eller er det uvanlig med pruting og avslag på klokker i denne klassen?

Antar at det er vanlig, og i alle tilfelle lite skadelig, å rette en høflig henvendelse til forhandler og forhøre seg om hva slags pris de kan tilby.

(Forresten; Beklager å ha henledet oppmerksomheten din mot svakheten ved Tudorskjoldet)
 
Det går bra, ikke så ødeleggende. Du har åpenbart ett godt øye for detaljer, og setter ord på det på en fin måte. Har tidligere prøvd BBB på hånden og sammenlignet for meg selv mot Pelagos, og endte opp med å like BBB best. Virket mer eksklusiv. Var da kjekt å lese din anmeldelse etterpå for å få påpekt alle de detaljene en selv ikke la merke til, men som kanskje var det som gjorde den til en favoritt..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Hei!

Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg får tak i - og hvor mye det koster - for Isofrane og/eller standard gummi'n til Pelagos til en BB Blue ?
 
Hei!

Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg får tak i - og hvor mye det koster - for Isofrane og/eller standard gummi'n til Pelagos til en BB Blue ?

Watchobsession fører isofrane. Koster vel ca en tusenlapp. Hvis ikke så er en Wtb på 22mm isofrane på brukten her mulig. Da går de gjerne for 5-700 alt ettersom. Originalreimen aner jeg ikke.
 
Nydelig anmeldelse! Lest for andre gang etter innkjøp av en flunka ny "gammel" BBB. Denne klokken gir så vanvittig mye klokke glede og stjeler nesten all wrist-time fra resten av samlinga, prismessig er den kanskje i overkant av en hverdags beater for noen, men i mannens samling så er den blitt til akkurat dét.
 
Hei, den "nye" in-house har sylkelkjedenagler, ETA-versjonen har det ikke. Antar at det går an å etterbestille unaglet fra forhandler, men har ikke sjekket.
Om det nye urverket er høyere, så vil det vel gi utslag i høyere kasse, som igjen gir andre endestykker på lenken? Men, som @Bezel skriver - en forhandler vil kunne svare deg på dette @killbox
 
  • Liker
Reaksjoner: killbox
Vet ikke om det er å banne i kirka, men Strapcode har og en super oyster til BB. Hvis man kan leve med litt enklere fit and finish kan den være et greit alternativ til sykkelkjedet :)
https://www.strapcode.com/store/22m...tchet-buckle-brushed-p-5022.html#.W2STny3ma1u

W_SS221805B069_Tudor-BlackBay-M79230N.jpg
 
Redigert: