Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Fikk tilfeldigvis 1861! :)

Fare for at det blir en keeper, har i det siste tenkt at jeg trenger en klokke i boksen med oransje detaljer, så dette passer bra. :)

Men er ikke så glad i fake patina, håper det ikke er så kraftig brunfarge i virkeligheten. Synes også de kunne gjort som på Snoopy - hatt keramisk besel med lume. Og det hadde ikke gjort noe med helbørstet kasse som sørste speedy tuesday, og de kunne godt slengt med en lenke til den prisen. :)

Er det forresten vanlig med Omega-logo i glasset snudd 90 grader?
 
"At 12 noon on the 10th of July, OMEGA's new #SpeedyTuesday timepiece was available for sale via its @omega Instagram channel. In just under two hours, all 2,012 pieces had been sold.

OMEGA's Speedmaster Limited Edition 42 mm "Ultraman" has proven to be a huge hit with watch fans around the world. The new Limited Edition timepiece was snapped-up in just 1 hour, 53 minutes and 17 seconds."
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen og daghoi
"Hentet ut grailen min i dag, en fantastisk invistering, må la den gå videre, bare seriøse henvendelser"

Satt i 8-9 minutter med tilgang til å reservere en og vurderte det, men kom frem til at selv om den er kul, så synes jeg det er for mye i forhold til vanlig speedy pro når man ikke engang får med lenke. I det prisleiet er det annet jeg heller vil kjøpe. Å reservere kun for å være #invistor er uaktuelt (selv om jeg kanskje tenkte på det et sekund eller tre :oops: )
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
"Speedy Tuesday" var moro i fjor, og veldig glad for å ha en. En til blir litt i overkant, i tillegg til at jeg synes det er litt mye "dill" med den nye. For all del, kult med orange viser og vintage lume, men UV-lampe og Ultraman-lume er ikke min tekopp. Strengt tatt er vel mitt forhold til Ultraman også begrenset til nettopp klokka med samme kallenavn. :D Står på venteliste, kommer neppe til å benytte meg av plassen hvis jeg får et tilbud.
 
Ble litt skuffet da den ble lansert da jeg badet med kidsa og ikke fikk bestilt. Hadde nok beholdt min om jeg fikk, men for 58K tror jeg det blir lang nese på #invistorene for en speedy med oransj/rød viser på nato. Blåser nok over denne hypen, men hadde av en eller annen merkelig grunn fortsatt kjøpt en :) Dog langt under veil. brukt. My 0.02
 
  • Liker
Reaksjoner: frj og Preacher
Vurderte også en stund om jeg skulle klaske til å reservere et eksemplar. Er rett og slett strålende fornøyd etter kjøpet av ST i fjor, og tenkte at denne kunne være en ny kandidat.

Men, synes denne ble litt mye i form av farger og detaljer, og for «far fetched» i forhold til mitt forhold til Ultraman, som er særdeles begrenset. Sikkert stilig ytterboks for fans, men for meg gir det lite. 58K er mye for en Speedy, og 52K var i overkant for ST, men uten lenke begynner den prisen å bli i overkant stiv.
Til de som har ønsket og fått tak i et eksemplar, gratulerer!:) Jeg håper dere beholder den, og holder dere unna profittjaget. Denne er for entusiaster, så la det bli med det:)
 
Redigert:
Vurderte også en stund om jeg skulle klaske til å reservere et eksemplar. Er rett og slett strålende fornøyd etter kjøpet av ST i fjor, og tenkte at denne kunne være en ny kandidat.

Men, synes denne ble litt mye i form av farger og detaljer, og for «far fetched» i forhold til mitt forhold til Ultraman, som er særdeles begrenset. Sikkert stilig ytterboks for fans, men for meg gir det lite. 58K er mye for en Speedy, og 52K var i overkant for ST, men uten lenke begynner den prisen å bli i overkant stiv.
Til de som har ønsket og fått tak i et eksemplar, gratulerer!:) Jeg håper dere beholder den, og holder dere unna profittjaget. Denne er for entusiaster, så la det bli med det:)
Er nok mange «entusiaster» som får seg en skikkelig reality check når denne ikke passet/ stod til forventningene da en annen grail plutselig dukket opp :D
 
Mmm

70049823-9C14-413A-A65E-4784FBC65905.jpeg