Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Steila når jeg så prisen, men har kommet til at det kan forsvares med snæx utover std safir utg til ca 58k
  • 3861 urverk
  • keramisk bezel
  • skive i sølv
  • baklokkket
riktig lekker er den
 
  • Liker
Reaksjoner: rsvei
Steila når jeg så prisen, men har kommet til at det kan forsvares med snæx utover std safir utg til ca 58k
  • 3861 urverk
  • keramisk bezel
  • skive i sølv
  • baklokkket
riktig lekker er den
Du må nok opp 10% på prisen for safir, direkte fra Omega i det minste.
 
Utrolig kul klokke! Flotte fargekombinasjoner og morsom bakside. Når det gjelder prisen, spørs det om vi ikke straffes litt for dårlig kronekurs. Vil tippe at dette er en klokke som for bare et par år siden ville vært priset til ca 80’k. Så det store spørsmålet er om kronen vil komme tilbake til «gamle høyder» eller om det vi ser i dag er den nye normalen. Et annet spørsmål er om AD setter ned prisen dersom kronen styrker seg vesentlig...

Legger ved kurshistorikk mot sveitsisk franc:
94724FC1-34B6-4D36-AB10-21E039A9403B.jpeg
 
Himmel den nye Snoopyen er fabelaktig. Jeg forstår godt at den er polariserende, men hvilken herlig lekenhet i den, og hvilke detaljer de legger inn som kuriositeter (baksiden, eksempelvis).

Er den fjongere enn hvit Snoopy? Ikke for min del - men ettersom hvit begynner å nå komiske summer ville jeg vært særs interessert om jeg ikke var en lavtlønnet kommunal ansatt. Elsker at Omega lanserer noe slikt og både har øye for detaljer og samtidig er litt vågale og ville i barten der andre veletablerte sveitsiske merker skeier ut med å øke diameter på klokken sin med et hårstrå :D
 
Håper de kommer ut med en Speedy med litt mer 'vanlig' utseende med 3861 inni. Kunne kanskje tenke meg å bytte ut min moonphase med noe slikt, gitt at de ikke har tullete pris og kommer i begrenset volum.
 
Uten den dumme hunden på skiva hadde klokka vært en innertier i min verden. Og jeg mangler en Speedy! I noen sekunder tenkte jeg at jeg kan leve med hunden. Den tanken holdt helt til jeg sjekket prisen. 100k for en hund på skiven?

Haha. Jeg er så enig. Klokka er så fin, men irriterer meg også over hunden o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Kjære medasylanter,

Min 86 modell ser smashing ut på NATO, men hadde fortjent en tidsriktig lenke, fortrinnsvis 1450 eller 1479, sitter noen på, eller kjenner noen til fornuftige steder å kjøpe?

Håper forøvrig dette er sånn ca riktig fora for denslags, i mellomtiden, et bilde av den aktuelle klokken:
9C246D8C-AD94-4553-997F-771E0D166D8C.jpeg
 
Håper de kommer ut med en Speedy med litt mer 'vanlig' utseende med 3861 inni. Kunne kanskje tenke meg å bytte ut min moonphase med noe slikt, gitt at de ikke har tullete pris og kommer i begrenset volum.
Dette mener jeg representant for Omega indirekte bekrefter i en av de mange presentasjonsvideoene som kom i forbindelse med lansering.
 
Kjære medasylanter,

Min 86 modell ser smashing ut på NATO, men hadde fortjent en tidsriktig lenke, fortrinnsvis 1450 eller 1479, sitter noen på, eller kjenner noen til fornuftige steder å kjøpe?

Håper forøvrig dette er sånn ca riktig fora for denslags, i mellomtiden, et bilde av den aktuelle klokken:
Jeg kan bare si lykke til, disse har prisene gått helt i taket på. Jeg hjelp en kompis med å kjøpe en slik for 3-4 år siden, da klarte faktisk Ofrei å skaffe en, men det har vel tørket helt ut hos dem. Synd, for de hadde (utdatert nettside til tross) mye bra Omega-greier. Jeg tror neste du må følge med på Ebay, jeg klarte etter en del om og men å skaffe en original lenke til en vintage Seamaster derfra.
 
Kjære medasylanter,

Min 86 modell ser smashing ut på NATO, men hadde fortjent en tidsriktig lenke, fortrinnsvis 1450 eller 1479, sitter noen på, eller kjenner noen til fornuftige steder å kjøpe?

Håper forøvrig dette er sånn ca riktig fora for denslags, i mellomtiden, et bilde av den aktuelle klokken:

1171 var også et alternativ på denne tiden. Dukker opp på ebay fra tid til annen, men prisene på disse har også blitt tullete dyre.
Det går vel fortsatt å bestille disse nye 1171/1 fra Omega.
Ellers har jo UncleSeiko en del aftermarked lenker som ser tidsriktige ut, og er solidlink (med hollow endlinks)
 
1171 var også et alternativ på denne tiden. Dukker opp på ebay fra tid til annen, men prisene på disse har også blitt tullete dyre.
Det går vel fortsatt å bestille disse nye 1171/1 fra Omega.
Ellers har jo UncleSeiko en del aftermarked lenker som ser tidsriktige ut, og er solidlink (med hollow endlinks)
Jeg kjøpte min 1171 i Omega sin butikk i Berlin for to år siden, så den burde det være mulig å få tak i uten å selge en nyre.
 
Jeg kan bare si lykke til, disse har prisene gått helt i taket på. Jeg hjelp en kompis med å kjøpe en slik for 3-4 år siden, da klarte faktisk Ofrei å skaffe en, men det har vel tørket helt ut hos dem. Synd, for de hadde (utdatert nettside til tross) mye bra Omega-greier. Jeg tror neste du må følge med på Ebay, jeg klarte etter en del om og men å skaffe en original lenke til en vintage Seamaster derfra.

Takk for lykkeønskningene, jeg ser i følge denne siden er det 1450 jeg skal ha i mtp årsmodell: http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/ ,men jeg må si at jeg synes 1479 ser kulere ut selv om jeg ikke har sett det live.

1171 var også et alternativ på denne tiden. Dukker opp på ebay fra tid til annen, men prisene på disse har også blitt tullete dyre.
Det går vel fortsatt å bestille disse nye 1171/1 fra Omega.
Ellers har jo UncleSeiko en del aftermarked lenker som ser tidsriktige ut, og er solidlink (med hollow endlinks)

Takk for gode tips! UncleSeiko var jo et alternativ som var svært hyggelig på pris, men original klinger så meget bedre.

Jeg kjøpte min 1171 i Omega sin butikk i Berlin for to år siden, så den burde det være mulig å få tak i uten å selge en nyre.

1171 var jo gjenganeren i gode tips her, og så det som en ørliten mulighet å få kjøpt dette nytt. Undersøkte med urmakeren, og det kunne bestilles! Klinket til, så om 3-4 uker vet vi svaret. Holder dere oppdatert. Takk igjen!

Daniel
 
  • Liker
Reaksjoner: px200, frj og krille
1171 var jo gjenganeren i gode tips her, og så det som en ørliten mulighet å få kjøpt dette nytt. Undersøkte med urmakeren, og det kunne bestilles! Klinket til, så om 3-4 uker vet vi svaret. Holder dere oppdatert. Takk igjen!
Jeg har vurdert denne, har lest at endeleddene har dårlig passform og at man må file dem ned, men mulig at Omega har justert endeleddene. Fint om du sier noe om endeledd og passform når du har montert lenka, @Skogens Baron .
 
Noen som har eller vet om det er mulig å bytte til pulsometer-bezel på en "moderne" Speedy (ref. 3570.50)? Vet at CK2998 kommer med denne type bezel, men disse kan vel ikke byttes om hverandre da kassestørrelsen er forskjellig?