Kommer selvsagt an på hvor man reiser, men er vokst opp med årlige familieferier til Fiilppinene og fikk tidlig implementert at man aldri måtte se "rik" ut. Det være seg gå med stort kamera fra tiden før alle gikk over til mobiltelefon, gå med synlige smykker eller fine klokker.
I voksen alder klarte jeg å oppholde meg på Ipanema-stranen i Rio i hele 20 minutter før både telefonen og hodetelefonene forsvant midt på dagen, og siden den gang har jeg igjen tatt mammas ordrer til følge.
Jeg er ikke blant de som raver rundt på fylla, men tror mange føler en falsk trygghet ved å si at de oppholder seg på trygge strøk og at alt går bra så lenge man er edru og våken. Følger man med på litt forskjellig fora ser man at folk har blitt fraranet klokkene sine midt på Tjuvholmen, så det å tro at man er trygg bare fordi man er i en fin by eller trygt land kan etter min mening være noe naivt.
Til feriebruk har jeg derfor Tidssonen-favoritten Steinhart Ocean One Vintage. Årets ferie går ikke lenger enn til Portugal, og der håper jeg eventuelle lommetyver er såpass rutinerte at de ser forskjell på den og en Submariner før de røsker meg i armen. Men dersom jeg skulle beveget meg til for eksempel Filippinene igjen med det første ville jeg nok tatt med en Casio FW91.