Hvordan tenker dere på klokke og ferieturer?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Sted
Utenfor Oslo
Løst diskusjonstema, jeg har ikke sett så mye om det i trådene jeg har vært i så langt.

Obviously: Gull-rolex i favelaen i Rio er en dårlig ide.

Less obviously: Tur på "safe" steder som UK, Skandinavia, Island, etc. Og hvis man bare er på småbarnsfamilieliv-tur og er på null uteliv osv, så går jo terskelen enda mer ned.

Hva slags klasse av klokke føler du deg komfortabel med på avslappet ferietur?

Sitter og pakker nå, debatterer med meg selv om jeg vil ha på meg G-Shock eller Planet Ocean på tur til Island. :p

IMG_20180623_094653711.jpg

Klokker skal brukes. Så lenge man ikke er på krabbefylla eller på steder hvor ran på åpen gate hører til normalen mer en unntaket kjør på med samme klokker som hjemme. Greit å la dykkeren smake på vann på sydenferien.

Kommer helt ann på reisemålet/altiviteter, men prøver generelt å tenke at en klokke er til for å brukes. Med fornuftige oppførsel og forsikring bør det gå greit å reise med dyr klokke. Er riktignok ikke glad i å reise med alt for flashy eller dyr klokke (100k+). Siste Thailand-ferie var med sub 14060. Ikke for flashy, og verdens mest kopierte klokke. :)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
På stranden i Algarve as we speak. Tre ur med på turen. Badeklokken på armen. De to andre er med på stranden i hvert sitt brilleetui i strandsekken. På kveldstid legger jeg to ur i safen på hotellrommet. Det får være nok forholdsregler.