Hva fa.. er poenget med Steinhart??

De som vurderer Steinhart: Kjøp så mange du gidder. Om en stund vil man erkjenne hva man egentlig aspirerer etter.

Å si man skal unngå å kjøpe Steinhart - har bare motsatt effekt.

Kjøp Steinhart, og vurder for deg selv om dette var the shit - eller om du kjøpte Steinhart for en annen grunn.

Tror de fleste egenkjøpte Steinharts "fikser" seg selv...

Kjøp en Steinhart og føl deg som en innflytter i en bygdekommune. :)

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Steinhart matcher og tidvis overgår Rolex på mange parametre:
  • Lume
  • Tidsavvik
  • Vanntetthet
  • Bærekomfort
  • Garanti
  • Service
  • Kundevennlighet
  • Reservedeler
  • Tilgjengelighet
  • Pris
  • Tilgjengelighet
  • Fargevalg
  • Middagsvalg
  • Kortreist urverk
  • Moms og merverdi
  • Designkopiering
  • Spedisjon
  • Ingen egenart
  • Og så videre
Ikke mer GTpå deg:)

Redigert:
Ikkke mer GTpå deg:)
Det er så mange duste-klokke-merker at jeg fatter ikke hvorfor Steinhart (alene) får så mye pes. Jeg forstår at de kopierer Rolex i nesten alt de gjør, men det gjør dem bare til mer søppel - jo mer de kopierer. Å si man skal unngå Steinhart, gir bare feil signal. La heller folket kjøpe Steinharts og selv oppleve at denne typen armbåndsur egentlig ikke gir noe.

Dvs. empiri er bedre enn moralisme.

Så - GT har ingenting med dette å gjøre. :) Det er ren psykologi. Noen vil sogar påstå; fakta.

Syns ikke vi skal dømme dem som kjøper Steinhart...Joda, de kopierer over en lav sko, men for en god del så er dette en start på klokkeinteressen. Selv har jeg hatt en Steinhart, som jeg fikk i innbytte, men solgte den for at jeg fikk aldri godfølelsen pga kopieringen. Det var følelsen jeg fikk for merket, men folk er forskjellige, og det må vi respektere..

Syns ikke vi skal dømme dem som kjøper Steinhart...Joda, de kopierer over en lav sko, men for en god del så er dette en start på klokkeinteressen.

Dette mener jeg er et vesentlig poeng. Tror det er ganske få som kjøper en Steinhart som den klokka de skal leve med resten av livet. Det er nok heller en klokke nummer to etter hvert som man går lei av DWen sin, og dermed en potensiell inngangsbillett til en utvidet interesse.

Kanskje noen lager en hommage til denne om 40 år :D

STEINHART%2BTriton%2B100%2BATM%2BTi%2B01.jpg

Helt klart ikke, men viser bare til at heller ikke deres egne design er deres sterke side eller klassikere "in the making" :)

Nååååå.... Ta ikke den....
Jeg bare prøvde å være positiv.....

8

(Leses med et smil og litt ironi!)

• Liker
Reaksjoner: Vegard