Dagens klokke

312 på vintage ammo...

5621094343_35d0b1d456_b.jpg

Helt sinnsykt fint bilde, Stipey! :) Bare å se på det bildet der så skjønner jeg hvorfor jeg aldri klarer å la min PAM 312 gå.. ;)
 
Nydelig klokke Tore!
Hvor får du kjøpt denne og hva ligger prisen på?
Torje;)

Det er en Laco Flieger "Bremen". Du kan kjøpe direkte fra Laco for 490 EUR. Laco er en av de fem opprinnelige produsentene av pilotur til tyske piloter under WW2. De andre er IWC, Stowa, Lange & Søhne og Wempe.
https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flieger-42-Bremen.html

Jeg er kjempefornøyd, men slet med å finne rette reima. De to reimene som følger med er ubrukelige. Den er svært enkel og har veldig spisse rette lugs, så det var vanskelig å finne rette kombinasjonen, men nå skinner den :D Det eneste som irriterer meg er mangel på AR-coating. Blåfargen skinner bare opp samtidig med refleks i glasset. Jeg jukset litt på det bildet og brukte polafilter for å dempe refleksene.
 
AP ROO

Mye lekre klokker paa eders haandledd idag! Her nytes det en Springbank 15
sammen med 135 nyervervede TV kanaler..... Blir nesten litt mye;)

IMG_4484.jpg


God helg alle på TS
 
Herrefred, som en av mine kollegaer sier, for noen vakre ur dere har! Endelig ser jeg vitsen med PAM (Stipey!) Og ikke minst har dere tatt nyyydelige bilder av herlighetene! Skal se om jeg får tatt et bilde av Speedyen på ny Hirsch litt senere, føler presset nå:)
 
16042011106.jpg

Beklager flaut dårlig bilde, men nokiaen nektet å fokusere på klokkene.

Nydelig vær i Oslo, etter en times søvn på takterrassen klarte jeg å overbevise samboern om et felles ws.

God påske!