Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Nye "marinemaster" med 6R15-urverk SPB077.

Denne er 13,05mm tykk - altså omtrent 1,6mm ned fra SBDX017 sine 14,6mm.

attachment.php

Ser ut for meg som prisene og metoden bak de nye "billige" prospex 6159 følger samme rute som 62MAS fra ifjor. En moderne reinterprasjon av den eldre varianten med litt mer folkelige specs. Branding har vi vel aldri vært Seiko's sterkeste side, men kan skjønne at folk gjerne vil beholde de gamle betegnelsene. 850 dollar på gummi og 1050 på stål ser uansett ut fo meg som sykt mye klokke for pengene da jeg synes at den kassen, bezelen og skiven ser spinnvillt bra ut:D

Enig, jeg synes dette er en skikkelig vellykket "midrange-versjon" av marinemaster-designet. Skal ha en slik selv også. :)

Håper dog at de slipper en sort versjon av den nye MM300en med keramisk bezel som tar over for SBDX017 i fast produksjon.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Enig, jeg synes dette er en skikkelig vellykket "midrange-versjon" av marinemaster-designet. Skal ha en slik selv også. :)

Håper dog at de slipper en sort versjon av den nye MM300en med keramisk bezel som tar over for SBDX017 i fast produksjon.

Mye mer dynamikk i kassen på denne enn 62MAS varianten. Kommer til å være killer på masse forskjellige remvarianter.

Håper ikke de pensjonerer MM300 med denne grønne versjonen. Selve utførelsen ser jo strålende ut selv om prisen kanskje oppleves litt stiv før jeg har sett den live.