Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Noen som kan anbefale rimelig service i Oslo? Har en SKX007 som trenger en regulering, den sakker med flere minutter i døgnet.
 
675514E0-384B-4988-984E-CEB25D166EFC.jpeg
 
.
 

Vedlegg

  • sla.PNG
    sla.PNG
    137,5 KB · Visninger: 0
Redigert av en moderator:
Bottom line er i hvert fall at oppgraderingene er meget fornuftige.

En klokke i denne prisklassen fortjener en skikkelig bezel, den forrige i aluminium med lakk (!) var ikke akkurat solid :eek:
 
Var det slik at disse nye MM30 modellene var hakket høyere enn de gamle med hardlex og lakkert bezelinsert?
Mener at SLA019 bygget litt ekstra.

Ser det ligger en SLA025 på finn for 35K nå. Må jo nærme seg et røverkjøp!
 
Selv som enorm Seikofan, så er prisene på disse blitt latterlig høye. Kjøpte 2 sbdx001 i sin tid, den ene fra England for ca 7000 og den siste i norge for rundt 10 og solgte for rundt det samme. Internasjonalt lå de priset relativt likt med Orient Saturation Diver 300 på den tiden. Nå går de for 3-4 ganger prisen? Oppgraderingene er betimelige, men stusser på at verkene kommer uregulert fortsatt. Begge mine lå på ca -10 sek om dagen noe som ble grunnen til at jeg solgte de.
 
9f2e5c8a12ceb9ef916a377df5bf9621.jpg
Var det slik at disse nye MM30 modellene var hakket høyere enn de gamle med hardlex og lakkert bezelinsert?
Mener at SLA019 bygget litt ekstra.

Ser det ligger en SLA025 på finn for 35K nå. Må jo nærme seg et røverkjøp!

Bezel-ringen på SLA019 ser ut til å være litt høyere enn på SBDX-modellene Man ser det tydelig på serateringen. Mulig Seiko har gjort dette for å sørge for at ringen bygger høyere enn bezelinserten for å beskytte den. SBDX har en beze-insert som bygger høyere enn bezelringen. Kommer ikke så godt frem på bildet (hentet fra nett), men jeg er rimelig sikker på dette...
 
Redigert: