Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Enig, og navnet "Marinemaster" har jo også en historisk signifikans som er trist at forsvinner.

Hmm, hva om denne nye versjonen får 6R15/4R36-verket og en pris på rundt 600$? I og med at den mister ekslusiviteten som Marinemaster-navnet gir og nå stiller på linje med Sumo, Turtle osv., så kunne det gitt mening.

Ja, hvis den får en 6R15 og selger seg billigere kan det gi mening som en underversjon.
4R36 er uaktuelt : alt for billig.
Men det er ikke sikkert... De også tok plutselig en X i sted av Scuba på sin titan Shogun.
http://www.gnomonwatches.com/image/data/seiko/sbdc029/SeikoProspexShogunSBDC029L.jpg

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Enig, og navnet "Marinemaster" har jo også en historisk signifikans som er trist at forsvinner.

Hmm, hva om denne nye versjonen får 6R15/4R36-verket og en pris på rundt 600$? I og med at den mister ekslusiviteten som Marinemaster-navnet gir og nå stiller på linje med Sumo, Turtle osv., så kunne det gitt mening.

Helt enig med deg angående navnet.

Dersom de kommer med 6r15 etc. og de blir så like mm300 som de ser ut på bildene, så blir jeg ganske furten for å være ærlig. De har sikkert en gjennomtenkt strategi, men å lage "billige kopier" av sine egne etablerte modeller er for meg helt bak mål. Det spørs om ikke MM300'n min får seg en ny eier i så fall.

Ja, hvis den får en 6R15 og selger seg billigere kan det gi mening som en underversjon.
4R36 er uaktuelt : alt for billig.
Men det er ikke sikkert... De også tok plutselig en X i sted av Scuba på sin titan Shogun.
http://www.gnomonwatches.com/image/data/seiko/sbdc029/SeikoProspexShogunSBDC029L.jpg

Du har rett, det må i så fall bli 6r15-verket.

Helt enig med deg angående navnet.

Dersom de kommer med 6r15 etc. og de blir så like mm300 som de ser ut på bildene, så blir jeg ganske furten for å være ærlig. De har sikkert en gjennomtenkt strategi, men å lage "billige kopier" av sine egne etablerte modeller er for meg helt bak mål. Det spørs om ikke MM300'n min får seg en ny eier i så fall.

Ja, tviler egentlig på at dette skjer nettopp pga. det du sier her - designet er rett og slett for historisk viktig og eksklusivt til at det gir mening å redusere det til dette prisleiet. Noe som gjør at jeg klør meg i hodet over hvorfor de i det hele tatt fjerner navnet fra skiven, da det å bare ha Prospex-logoen gjør at klokken fremstår som billigere.

Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.

Du har rett, det må i så fall bli 6r15-verket.

Ja, tviler egentlig på at dette skjer nettopp pga. det du sier her - designet er rett og slett for historisk viktig og eksklusivt til at det ikke gir mening å redusere det til dette prisleiet. Noe som gjør at jeg klør meg i hodet over hvorfor de fjerner navnet fra skiven, da det å bare ha Prospex-logoen gjør at klokken fremstår som billigere.

Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.

Hvis alle Prospex skal bare ha en X på tallskivet sitt blir det Dive,Dive,Dive på salget.:mad:

Hvis alle Prospex skal bare ha en X på tallskivet sitt blir det Dive,Dive,Dive på salget.:mad:
Jepp, da omfatter Prospex-serien et alt for stort spenn av prisklasser, og de på topp blir dratt ned av å være i samme produktserie som klokkene på bunn.

Ikke noe vondt å si om 4R36-verket, det er bra for hva det er, men det vil være en elendig strategi å la klokker til over 2000$ som bærer udekorerte GS -verk tilhøre samme produktfamilie som klokker med dette...

Jepp, da omfatter Prospex-serien et alt for stort spenn av prisklasser, og de på topp blir dratt ned av å være i samme produktserie som klokkene på bunn.

Ikke noe vondt å si om 4R36-verket, det er bra for hva det er, men det vil være en elendig strategi å la klokker til over 2000$ som bærer udekorerte GS -verk tilhøre samme produktfamilie som klokker med dette.

Det er akkurat dette jeg frykter.
Da er det ingen unnskyldning for så dyp dumskap. Ikke en gang X´en

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jepp, en mer unødvendig utvanning av egen produktprestisje og modellhierarki skal du lete lenge etter.

Fint at Tuna-modellene ser ut til å beholde "Marinemaster" på skiven i det minste.

Etter hva jeg leser på WUS så er de to bildene jeg postet av MM300 over her photoshopped til blå og grønn farge. Bildet av klokken i seg selv skal dog være ekte, men den kommer nok bare i sort.

Fake news. Sad!

giphy.gif

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
... Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.

Du har et godt poeng her! Jeg håper bare at de nye modellene vil skille seg ut fra mm300 på flere måter enn bare skriften på skiven. Det høres sikkert teit ut, men jeg føler at "eksklusiviteten" mm300 har hatt blir borte når du får en helt maken med billig urverk til 5000,- som blir å se overalt.