Hi-Fi tråden

SWSG har nå nesten 60% på primare pre60 og a60. 50k for en pakke som ligger på 120k til ordinærpris. Pluss på med SA pandion 50 så er vel det 140 000 i besparelser, og under halv pris for hele anlegget.

Jeg snek til meg en A60 til 25k. Hadde Hegel H30 som ble byttet ut med MC452 tidligere, før jeg nedgraderte til Primare A30.7 (som driver tre andre høyttalere også) pga. klokkekjøp. A60 er virkelig en perle på egne ben, selv om jeg aner en viss lengsel etter MC452 (som muligens skyldes estetiske og "ikonmessige" årsaker like mye som lydmessige), men når en hensyntar prisen jeg betalte er A60 latterlig bra.

• Liker
Reaksjoner: Lilac
Får vel dele "galskapen" jeg og. Startet for 20 år siden. Har nå:

Nad T748v2 + Nad 216 som driver front
Dali Concept 8 front
Dali Zensor vokal
Paradigm bak
Dali Concept sub (12")
Bluesound Node
Xbox One
Ps3
Samsung led 55" tv

• Liker
Reaksjoner: Pina
Jeg har fått en rack med div fra Fisher (fra 78-79, visstnok) og to høytalere (Coral cx77), men finner dessverre ikke plass til det her hjemme. Tanken er derfor å selge - dama har vel egt allerede lagt det ut på finn. Men jeg er litt usikker på hva som er ok pris, og om det i det hele tatt er noe som kan være av interesse for noen... Noen som har noe kunnskap om dette utstyret her inne?
IMG_0618.jpg
IMG_0619.jpg
IMG_0621.jpg
20180225_222914.jpg

Er jo Fisher fra den gode tiden, og Coral har godt rykte på seg.
Altså et helt decent mid-fi anlegg fra 80 tallet.
Ut i fra internasjonale priser så kan du vel kanskje forvente en 4000,- for hele pakken, men man vet jo aldri hvordan markedet er.

Er jo Fisher fra den gode tiden, og Coral har godt rykte på seg.
Altså et helt decent mid-fi anlegg fra 80 tallet.
Ut i fra internasjonale priser så kan du vel kanskje forvente en 4000,- for hele pakken, men man vet jo aldri hvordan markedet er.

Takk for svar! Det er faktisk akkurat det dama har lagt det ut for, så da kjører vi på med det, og så får vi vel bare nedjustere hvis det er laber interesse :)

Redigert:
Ja, det var jo ikke så værst!
Du bør nok dog stålsette deg på mange bud på 2K, kjenner jeg Finn rett ;)

Unnskyld om jeg nå er frekk, men 4000.- eller til og med 2000.- for noe skrot-elektronikk fra 80 tallet?!
I mitt hode hører dette hjemme i en EL-retur kontainer.

Sammen med alle de gamle skrot-klokkene med skitten lume da eller? :D
Er faktisk ikke så stor forskjell på ny og gammel hifi, så dette kan være et helt greit kjøp for en nostalgiker som samler på vintage, eller en student som vil ha et kult oppsett på hybelen.
Har en del gamle forsterkere stående, og de låter som regel veldig bra fortsatt.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Gammel "low-end" elektronikk har svært lite å stille opp med ovenfor dagens høyoppløslige digitale lydformater - så JO det er faktisk stor forskjell på ny og gammel hifi.
Gamle inntørkede elektrolytter ikke bare gir dårlig lyd ved at de avgir en mindre stabil strøm, men kan både "lekke" og i verste fall eksplodere og da avgi en blåsyre-gass. Potmetere fulle av skitt gir ofte kanaloverslag og et støyende lydbilde, så hifi kan med rette kalles forbruks-elektronikk med en begrenset levetid.

Gammel hifi blir dessverre fort "skrot", så det er bedre å legge pengene i gamle skrot klokker med skitten lume, som vil vare evig og gi en stigende bruksglede etter som årene går.