Fikk ny gitar i dag! Ibanez RG652 Prestige Antique White. Bestilte denne for litt over en måned siden fra
Rich Harris' Ibanez Rules. Den lange ventetiden var delvis fordi han hadde ca. tre uker arbeidskø i verkstedet sitt, hvor jeg bestilte "Silver Tier" setup, og delvis fordi posten stanset opp i påsken.
Men fy søren, dette var verdt ventetiden!
Etter å ha spilt noen timer kan jeg si følgende om gitaren: Det er rett og slett vanskelig å legge den fra seg. Jeg har hatt flere gitarer fra Ibanez før, og spilt flere jeg ikke har hatt i eie, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette er den beste Ibanezen jeg har hatt i hendene. Tech-arbeidet til Rich Harris er kjent for å være legendarisk, og han har her løftet en gitar som allerede er strålende fra fabrikk opp til et nivå som jeg kun har sett maken til i boutique-klassen, med gitarer som koster flere titusener mer. Den spiller
perfekt. Dette er definitivt en keeper, og jeg kommer til å handle fra ham igjen.
Og apropos kjøpsprosessen. Rich er strålende å gjøre handel med, og jeg kan virkelig anbefale Ibanez Rules til alle som måtte være på utkikk etter Ibanez. Han svarte lynkjapt på mailene mine - noen ganger innen minuttet. Jeg valgte ut den jeg ville ha fra bilder av de to han hadde på lager, og etter jeg bestemte meg for hvilken type frakt og hvilket service-nivå jeg ville ha sendte han meg en faktura på Paypal, og handelen var i boks. Han er kjapp og effektiv, høflig men samtidig kort og konsis. Gitaren kom frem meget godt pakket i en ytterboks av papp og bobleplast rundt "hardshell"-kassen fra Ibanez, og inni denne var det mer bobleplast over gitaren slik at den satt stramt og trygt. Den kom med andre ord frem i plettfri tilstand.
Men nok prat! Her er noen bilder: