Berlin, was ist los?

Noen som vet om det er mulig å få noe rabatt på A Lange & Söhne eller Glashütte Orginal klokker hos Wempe eller Bucherer i Berlin? (utenom VAT refund)

Jeg skal på guttetur til høsten. Noen som kjenner til gode og greie hoteller å bo på?

8

Holiday inn Alexanderplatz er billig og bra om man vil være sentralt, nær tog og ikke skal tilbringe alt for mye tid på hotellet.

kan også anbefale Airbnb: sist guttetur leide vi to leiligheter i samme bygg i prenzlauer, og det var både billig og bra standard (til formålet).

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vi er en stor guttegjeng som reiser i februar og har bestilt Leonardo Royal Hotel Berlin Alexanderplatz. Det var ikke så dyrt, og relativt kort vei til U-Bahn.

Setter stor pris på om flere som har vært i Berlin i det siste kan gi flere tips med tanke på restauranter, barer, osv. :)

To voksne og en toåring reiser til Berlin i slutten av mars. Vi skal være der i tre dager.
Noen som har tips til område eller hotell / leilighetshotell? Hadde vært flott med adskilt soverom/del, men ikke et krav.
Pris 1000-1500 kr natta.

På forhånd takk:)

Er det sjans for å få tak i originalremmer til Nomos i Berlin?
Interessant spørsmål. Svaret er Ja! Du må komme deg til KaDeWe og oppsøke klokkeavdelingen i første etasje. Ewa Braun er behjelpelig og finner frem det du måtte trenge. Regn med å måtte kommunisere på tysk, enten du kan det eller ei.

Interessant spørsmål. Svaret er Ja! Du må komme deg til KaDeWe og oppsøke klokkeavdelingen i første etasje. Ewa Braun er behjelpelig og finner frem det du måtte trenge. Regn med å måtte kommunisere på tysk, enten du kan det eller ei.

Hves du er heldig får du prate med hennes ektemann. Han hadde en del å gjøre med England for en del år siden....

8

• Liker
Reaksjoner: Humla
Jeg dytter denne tråden opp i rekkene og frem i lyset. Jeg skal på jobbtur til Berlin, og får forhåpentligvis noen timer til egen disposisjon mellom møter.

Når det gjelder klokker har jeg notert meg KaDeWe, Wempe, urmaker hos Hotel Adlon Kempinski og Bucherer.

Lytter mer enn gjerne til tips til andre urmakere/butikker, og spesielt dersom noen har tips til steder som selger brukte klokker.