Berlin, was ist los?

Jeg var innom her i desember: http://www.wempe.com/service/store-locations/germany/berlin/kurfuerstendamm.html

De hadde en urimelig mengde Lange og andre flotte ur:) Mer interessant enn Kadewe.

Forøvrig kan jeg anbefale en sightseeing med Mike: http://www.mikes-sightrunning.de/en/index.html

Østersbaren på Kadewe er bra ift utvalg, men ikke den hyggeligste østersbaren jeg har vært på. Men et fint pausested sammen med en Rolex Østers på armen:)

Noterer meg det bak øret, takk for tips! ;) Vært i Berlin flere ganger før, og for meg som er kokk er toppetasjen på Ka-De-We en selvfølge! :)

Var innom Wemper i Fr.strasse på forrige Berlin-tur, fantastisk service og utvalg om de enn kan virke litt snobbete der. Skal sjekke ut den på Ku'damm til uka :)

Blir nok ikke noen Rolex østers på armen, men er rimelig sugen på en Junghart. Mest av alt har jeg jo en Longines LD i kikkerten, men den koster vel ca like mye i Tyskland som Norge og går langt over mva-grensa på 6000,- :/
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Bucherer i Friedrichstrasse anbefales på det varmeste. Ikke påtrengende ansatte, men samtidig topp service!
Bilde fra i sommer
59B8A32F-3D00-4B71-AAAB-5634241EA579_zpstpmmwo8y.jpg
 
Spis en middag på heising. En opplevelse
Spiste nettopp her, etter å ha lest din anbefaling i en annen tråd her på forumet. Utrolig god mat servert av et hyggelig, gammelt ektepar, i et lokale tatt rett ut fra før andre verdenskrig.
Takk for et meget godt tips!
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Delte din takk med tannhjulsskeptikeren her hjemme og hun ble rørt av tanken på at den tysk/franske koalisjonen fortsatt er oppegående.

-husker du da han hadde glemt å helle hummersuppe i suppeskålen med lokk og det forfjamsede fjeset og gestikuleringen når han løftet lokket for å se om vår bemerkning var korrekt?

Haha. Kult at du fikk lignende opplevelse som oss. Håper dere fikk et godt bord og at det var fyr på peisen.

Takk for at du husket å nevne besøket, det er hyggelig med en slik tilbakemelding på et gammelt tips.
 
Delte din takk med tannhjulsskeptikeren her hjemme og hun ble rørt av tanken på at den tysk/franske koalisjonen fortsatt er oppegående.

-husker du da han hadde glemt å helle hummersuppe i suppeskålen med lokk og det forfjamsede fjeset og gestikuleringen når han løftet lokket for å se om vår bemerkning var korrekt?

Haha. Kult at du fikk lignende opplevelse som oss. Håper dere fikk et godt bord og at det var fyr på peisen.

Takk for at du husket å nevne besøket, det er hyggelig med en slik tilbakemelding på et gammelt tips.
Bare hyggelig!
Vi satt faktisk rett foran peisen, men det var ikke fyr på den. Storkoste oss gjorde vi uansett :)
 
Skal noen dager til Berlin neste uke for å spise, drikke, shoppe og generelt ta det piano.

Det har i det det siste fristet mer og mer med et vintage ur. Jeg tenker at en tur til utlandet vil være en god mulighet til å få sett og prøvd litt forskjellig. Er det noen her på sonen som har noen butikker med brukbart utvalg av vintage de kan anbefale?

Budsjettet mitt er ca 5000, men alltid mulig å slenge på litt til hvis det rette uret dukker opp. Ser for meg at jeg fort ender opp med omega eller longines, da disse ofte er greit priset samt ser riktig så fine ut.


Har notert meg Linckersdorff, men med så stive priser blir det nok med titten.
 
Noen som vet om det er mulig å få noe rabatt på A Lange & Söhne eller Glashütte Orginal klokker hos Wempe eller Bucherer i Berlin? (utenom VAT refund)
 
Jeg skal på guttetur til høsten. Noen som kjenner til gode og greie hoteller å bo på?

8
 
Holiday inn Alexanderplatz er billig og bra om man vil være sentralt, nær tog og ikke skal tilbringe alt for mye tid på hotellet.

kan også anbefale Airbnb: sist guttetur leide vi to leiligheter i samme bygg i prenzlauer, og det var både billig og bra standard (til formålet).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vi er en stor guttegjeng som reiser i februar og har bestilt Leonardo Royal Hotel Berlin Alexanderplatz. Det var ikke så dyrt, og relativt kort vei til U-Bahn.

Setter stor pris på om flere som har vært i Berlin i det siste kan gi flere tips med tanke på restauranter, barer, osv. :)
 
To voksne og en toåring reiser til Berlin i slutten av mars. Vi skal være der i tre dager.
Noen som har tips til område eller hotell / leilighetshotell? Hadde vært flott med adskilt soverom/del, men ikke et krav.
Pris 1000-1500 kr natta.

På forhånd takk:)