Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Jeg merker jeg fikk rimelig heftig lyst på denne...synd prisen var noe i overkant:rolleyes:
€10700 gir jo ca. 126k :oops:
PAM01389
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
111 går jo gjerne for 50 og har mer eller mindre samme drivverk?
Er det noe jeg misser her?

Jeg vil jo gjøre en god deal.
Er en auksjon på den 299en på gang på Klokkeriet, men den treffer meg ikke helt med datovindu og sekundviseren på "feil sted".
 
Prøvde btw 670 og 372 på armen hos Bjerke. 670 er noe av det lekreste jeg har sett.
Dessverre passet 47mm også overraskende godt på håndleddet...

PAM-670-2.jpg


Den blåfargen på urskiva...
Prisen derimot... 202k. Vel vel :)

(prøvde moonwatch også, som nok utgår. Den blir for "pen" og fislete)
 
Redigert:
Ser sånn ut på chrono24 også.
Men om noen har en billigere, skrik ut.

Ligger en annen på finn til 46...

Du har jo en 005 @Bestiarara78
Hva mener du om verdi?

Beklager sent svar. Så posten din bare nå :(
Når det gjelder ETA drevet pam og særlig base modeller jeg må bekrefte at verdien at steget ganske mye.
Nå alle base modeller blir laget men "8 giorni" urverk og da er forklart hvorfor prisene har gått opp.

46k for er litt ambisiøs men det er ikke langt unna fra markedspris. kanskje hvis komplett og i god stand rundt 42k?
 
  • Liker
Reaksjoner: space og UJU
Var innom Bjerke i går og prøvde 685, nydelig pam med seriøs dna. Tror ikke det blir mange tilgjengelig av disse så hvorfor er den ikke solgt? Hadde jeg ikke andre Panerai prioriteringer hadde den blitt med meg.
 
Noen med erfaring fra Titan kassene?

Ja, hadde en 351.

Veldig ripebestandig og motstandsdyktig mot
hairlines.

Det eneste ankepunktet må være at Panerai IMHO gjør seg bedre i blankt stål, titanlegeringen ble litt vel matt og "kjedelig"....
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Ja, hadde en 351.

Veldig ripebestandig og motstandsdyktig mot
hairlines.

Det eneste ankepunktet må være at Panerai IMHO gjør seg bedre i blankt stål, titanlegeringnen ble litt vel matt og "kjedelig"....
Jeg hadde en 305. Har samme erfaring. Solgte den fordi jeg liker børstet og polert stål bedre. Syntes den ble for grå og matt...
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Topher