Høstdepresjon

Fikk nettopp mail fra Blancpain. De anbefaler full service siden sist service var i 2014.
Takker så pent ja til det. Så da blir det enda én tur til London om 12-13 uker.
 
Full service hvert 3dje år. Det er vel litt i underkant?

Har ikke noe papir/dokumentasjon på at full service ble gjort i 2014.
Blir litt som å handle ei Submariner med lovnader om at sist service var for tre år siden. Ute dokumentasjon så vil jeg alltid ta høyde for at klokken trenger service hvis den er eldre enn 6-7 år.
 
Første bilde fra servickontoret to Blancpain i Southampton.
GetRepairImage.jpg


En fun facts er at de bruker "skikkelig" fotoutstyr når de dokumenterer jobben som skal gjøres.
Kamera: Canon EOS 1100D
Objektiv: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Screen Shot 2017-10-01 at 09.28.17.png

Screen Shot 2017-10-01 at 09.27.50.png
 
Lite raskt reisebrev fra sist tur i London. Kommer bare til å skrive om noen restaurantbesøk denne gange. Ble ikke så mye tid til shopping, foruten en tur innom Fred Perry og Baracuta i Carnaby.

Første dag tok vi turen innom Antidote som er en franskinspirert vinbar i Carnaby. Virkelig hyggelig "kneip" med mye godt på glass, og småretter som kan nytes ved kjøkkenbaren. Hadde egentlig helt andre planer denne dagen. Men vi endte opp her, og ble i flere timer. Antidote er et slikt hyggelig sted der man virkelig føler seg velkommen. Personalet slår gjerne av en lengre prat hvis anledningen byr seg.
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
22.jpg
 
Etter besøket hos Antidote fikk jeg litt fritidi til å shoppe i Carnaby og omegn. Fikk hentet meg noen nye MTO Tricker´s, med superlett skinnsåle og ulltrøye hos Fred Perry.
25.jpg


92.jpg
 
Redigert:
En ting @Auto og jeg lærte oss sist vi var på studietur i London; Det er å leie Über Black Executive.
Når det koster omtrent det samme som å kjøre ei sliten britisk black cab, så sier det seg selv at valget er Über Black Executive. Fikk strekt S-Klasse og lang Syver. Det er det, det går i nå :)
40.jpg
42.jpg
43.jpg
45.jpg
 
Redigert:
Som tidligere nevnt, så fikk vi påspandert nytt måltid hos Social Eating House.
Hadde fått booket bord i kjelleren i kjøkkenbaren. Alt virket veldig bra, og vi satt rimelig spent på hvordan dette skulle gå, siden sistgang endte det opp med full matforgifting og legebesøk.

Vi ble ønsket velkommen med hvert vårt glass britiske bobler. Husker jeg rett var det Ridgeview Cavendish Brut 2014. Spennende musserende fra England. Har testet den her hjemme tidligere. Var ikke så imponert da, men nå var vi også spent på hvordan resten av kvelden skulle ende.
65.jpg
 
Første rett ut for madamen var Ceviche av "Lyme Bay" kamskjell, med røkt avocado, rå artichocke og pepperrot.
Lekkert anrettet, men tam på smak dessverre. Appellerte mer til øynene enn ganen.
71.jpg


Jeg bestilte kalvelever med en lekker kraft, sukkererter og gressløk. Denne var rimelig nydelig!
Er vel kun hos Joël Robuchon jeg har smakt noe bedre.
69.jpg


Madamen fikk servert en herlig syrefrisk riesling til sin forrett. Jeg derimot fikk kost meg med en deilig syhra fra Nord-Rhône. Dessverre så husker jeg ikke hvilke viner i detalj.
 
Så til hovedretten. Det var ikke enkelt å bli enig med madamen. Men jeg trakk det lengste stådet, og kjøtt ble det.
Rettere sagt 45 dagers tørmodnet Cumbrian Hereford cote de boeuf, med chips fritert i andefett, brekkbønner, sjarlottløk og hvite trøfler.

Kjøttet var stekt til det perfekte. Helt nydelig. Den luktet og smakte slik tørrmodnet kjøtt skal . Mye bedre enn det stykke vi fikk servert hos Pollen Street Social.
Det eneste som trekker litt ned er hvordan det blir servert, og sausene. Béarnaisesaus var hel ok. Men cognacsaus, eller hva det var, smakte ikke spesielt godt. Klarte liksom ikke helt å sette finger på hva. Men navnet Toro kom til minne.
En annen ting er når man bruker trøffel, er at for mye trøffel smaker hvitløk. Så her hadde de dessverre overdrevet rimelig hardt. Noen blir sikkert imponert. Men tro meg. For mye trøffel er ikke godt. Spesielt når chipsen dynkes i salt, og friteres i andefett.
Men kjøttet var nok for meg. Veldig fornøyd der altså.
76.jpg
 
Desserten var dessverre ingen høydepunkt.
Fruen hadde valgt jordbær fra Yorkshire med hvit sjokolade-cremeux (hvit sjokoladeskum)
Jeg gikk for en enkel iskrem og sorbet.
Helt ok. Men ikke noe som man husker i etterkant.

Så derfor valgte jeg enkelt og greit noen utvalgte oster.
Disse var helt nydelig. Drakk selvfølgelig en deilig port til dette.
75.jpg
83.jpg
84.jpg
 
I alt et hyggelig besøk. Men tror ikke at vi eller de har noen fremtid sammen.
Så dette blir "dessverre" vårt siste besøk. Regningen så vi aldri noe til. Så de spanderte da både mat og drikke.
Det takker vi også pent for.
 
Takk for hyggelig "skildring" Edzilla ! Skal med fruen til London neste uke, ser om jeg kan gå "ruta" di, hvertfall Antodote
hvor ikke så mye kan gå galt. Har booket besøk hos Mappin & Webb i Regent Street, kan hende jeg går på en "smell" der da. Så får vi håpe at høstdepresjonen går over for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og adamskater
I alt et hyggelig besøk. Men tror ikke at vi eller de har noen fremtid sammen.
Så dette blir "dessverre" vårt siste besøk. Regningen så vi aldri noe til. Så de spanderte da både mat og drikke.
Det takker vi også pent for.

Tipper at baren i overetasjen er det beste med det stedet. Var der for en stund siden og var ganske imponert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Lørdagen startet med vandring ned til Covent Garden for publunsj.
Hadde hørt om en pub som serverer skikkelig publunsj. Ikke slik frossenfisk som flere av disse kjedepub´ene servere.
Puben heter Crown & Anchor, og ligger i Neal Street. Klassisk britisk pub, men med god mat.
Screen Shot 2017-10-03 at 13.04.59.png

Madamen gikk for klassisk fish ´n chips av torsk, med mushy peas og hjemmelaget tartar saus.
Jeg bestilte Ale Pot Pie med sinnsykt møre kjøttstykker av storfe, potetmos og grønne erter. Vanvittig godt og mettende.
Alt ble svelget unna med en lokal bitter på tap.

Alt sammen kom på under under 40 pund med tips.
95.jpg
100.jpg
102.jpg
103.jpg
 
Ser utrolig digg ut. Blir sulten av denne tråden!

Men hva er greia med det gangfelt-lyset? o_O
 
Fra Covent Garden gikk turen videre over elva via Waterloo Bridge til Southbank for å rusle Queens Walk ned til Westminster Bridge.
Screen Shot 2017-10-03 at 13.16.48.png


105.jpg
 
Crown and Anchor skal jeg definitivt innom når jeg drar over neste uke. Så vanvittig godt ut. Ellers planlagt 2 fotballkamper og toppet opp "idiotkontoen" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla