Patek Philippe-tråden

50c6832dc8bffe584c41ffcee5efe894.jpg

Det var jeg ikke klar over! Gjelder dette versjonen med hvit skive også?
Var innom Ole Mathiesen i København for å titte litt igår. De regnet med en ventetid på 2-3 år på hvit skive 5711. Ikke mange på venteliste. De fikk inn ca 2 ur i året. Ca. 239NOK.
De hadde bare en Nautilus inne. En kunde hadde stukket fra denne bestillingen. Lekker sak, men litt over mitt nivå:D
IMG_1324.JPG

Hva er prisen på Nautilus med blå skive (5711)? Og er det fortsatt 5 år pluss venteliste på Bjerke?

Redigert:
Nå har jeg kun prøvd 5711 i begrensede intervaller.
Lenken er utvilsomt nydelig designet både med tanke på finishing og fleksibiltet men sikkerhetsspennen fremstår en smule skjør.
Det er vel flere Nautilus-eiere som har uttrykt tilsvarende.

Mulig at det oppstår av for stram lenke eller slitasje.

Liker dårlig sånne låser. Kan en lås åpne seg vil den gjøre det. Madammen har en Alpina med litt samme type lås som også Omega har. Åpner seg hele tiden.

Liker dårlig sånne låser. Kan en lås åpne seg vil den gjøre det. Madammen har en Alpina med litt samme type lås som også Omega har. Åpner seg hele tiden.

Etter litt research tror jeg at 5711-ene jeg har prøvd har vært med den eldre lenken med skruer.
Dagens lenke bruker vel pins og er også utrustet med keramiske kuleledd i friksjonspunktene slikt at slitasje ikke lengre er et problem for låsen.

Var innom Ole Mathiesen i København for å titte litt igår. De regnet med en ventetid på 2-3 år på hvit skive 5711. Ikke mange på venteliste. De fikk inn ca 2 ur i året. Ca. 239NOK.
De hadde bare en Nautilus inne. En kunde hadde stukket fra denne bestillingen. Lekker sak, men litt over mitt nivå:D
Vis vedlegg 53304

Man må kanskje innom fysisk for å få igang en dialog/bestilling? De var nemlig ganske lunke på epost når jeg forespurte nå... Men det er kanskje ikke unormalt, da det sikkert er mange som sender eposter rundt, uten å være seriøse, og/eller setter seg på liste overtalt, og/eller gjør det for å selge osv..

Tar gjerne imot andre tips til å få kjøpt 5711 til fornuftig pris (uten å unndra mva), f eks forhandlere som ikke har enorme ventelister og mulighet for refundert tax/vat/mva.. Har ikke dårlig tid, så et år eller to å vente overlever jeg... :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher