Anonymitet og ransrisiko

Hva gjør en i et slikt tilfelle hvis en har små barn i huset og du frykter for ditt og din families liv og helse?

Må man, så må man....

IMG_3511.JPG

Mycket fiffiga förslag här :cool:: Men när en galning står i huset ditt med vapen riktat mot fru och 11 årig dotter som i Niklas fall hjälper nog varken Chuck Norris skills, Rambo arsenal i källaren eller en Franz Jæger.

Åpner for en interessant diskusjon. Hva gjør en i et slikt tilfelle hvis en har små barn i huset og du frykter for ditt og din families liv og helse?
Du har lov til å gjøre det som er nødvendig for å hindre skade på folk eller eiendom dersom det ikke kan stoppes på en rimeligere måte. Det betyr at du for eksempel ikke har lov til å drepe noen med mindre du selv eller andre faktisk er i livsfare.

Vær forsiktige folkens!

Vis vedlegg 357669

Det der gjorde vondt å lese. Min største sympati for familien som opplevde et så ekstremt traume, håper de videre slipper lignende hendelser og så håper jeg selvfølgelig at vedkommende blir tatt.

Muligheten for anonymitet er noe av det jeg setter størst pris på hva angår TS - sett opp mot for eksempel Klokkeriet (der jeg ikke er medlem).

• Liker
Reaksjoner: Timely og mr_frodo
Og, såklart - skulle man komme i skade for å kjøpe en Explorer eller OP39 av uvisst opphav og siden finne ut at uret er nettopp det stjålne, sitter man igjen med svarteper; uret tilbakeføres til opprinnelig eier og du må rette krav mot vedkommende som solgte deg uret, and good luck with that.

Ikke for å skremme folk fra å kjøpe brukt, på noen måte - men når man kjøper noe så ettertraktet og lettomsettelig globalt som en Rolex eller andre prestisjemerker, så gjelder det gamle jungelordet 'Kjøp selgeren, ikke uret'.

Big time.

Dette er et fryktelig voldsomt ran for det som egentlig er småpenger. Hva får han hos heleren sin? 20-30 000?

Jævlig skummelt at vi har kommet så langt utforbakke.

Det hører med til historien at vedkommende er en noe kontroversiell person, som har figurert på sosiale medier og Klokkeriet i flere år med fullt navn og en tilsynelatende flashy livsstil. Vedkommende har også vært svært aktiv med kjøp/salg, som kan ha medført ytterligere eksponering mot feil publikum.

Jeg mener på ingen måte å legge noe skyld på offeret her, men jeg tipper de fleste av oss flyr noe mer under radaren og sånn sett ikke er like utsatt.

Uansett bør man være på vakt, og tenke nøye gjennom hva/hvordan man deler på sosiale medier.