Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Leit at dette ser ut til å være en limited edition og dermed med påfølgende kunstig høy prislapp. Skulle ønske de la prisen på linje med MM300 og gjorde den til et fast medlem i katalogen. Med tanke på hvor mange fans som finnes av Seiko sine historiske design, eller bare entusiaster av dykkerklokker for den saks skyld, så tror jeg disse vil bli utsolgt temmelig kjapt.

Alt ved klokken virker som om de har truffet innertier forresten. Litt som Longines nylig klarte med deres nye Flagship, som også dessverre er en LE.

Hvis det stemmer, forstår jeg ikke helt den 39mm ... Hvorfor ikke 40?
Det må bli gammel japansk kodemålestokk på kartverk :confused:

pealharbormap.jpeg
 
Seiko SARB045 (den med blå sunburst skive)... sliter litt med å finne slike for salg. Hvorfor har de sluttet å produsere en så fin klokke? Får man tak i dem noe sted? Har laget WTB her på forumet uten napp.
 
Seiko SARB045 (den med blå sunburst skive)... sliter litt med å finne slike for salg. Hvorfor har de sluttet å produsere en så fin klokke? Får man tak i dem noe sted? Har laget WTB her på forumet uten napp.
Ble vel produsert en meget begrenset periode sikkert? Vet at SDGM007 som er så og si det samme som en cocktail time bare med blå skive er så og si umulig å oppdrive, så det er vel noe med disse blå sunburst seikoene som gjør at folk ikke vil selge de... to andre som kan falle i samme kategori er SARG015 og SARB009.
 
Redigert:
Sitter her og teller på knappene om jeg skal bestille en MM300 SBDX017 fra Japan, men jeg er svært usikker på størrelsen.

Er det noen som kan si meg noe om opplevd/reell størrelse på håndleddet? Snakker vi DeepSea, Panerai 44 mm eller er den mer som en 44,3 mm Turtle? Panerai 44 mm og sistnevnte passer meg utmerket, i motsetning til førstnevnte Rolex - som dessverre er altfor stor og tung....
 
Redigert:
Jeg opplevde min som litt mindre enn sin størrelse pga kasseformen, nærmere 42mm enn 44mm. Og mindre men høyere enn turtle. Men den er vel 2mm høyere, så kan oppleves mer topptung, spesielt på nato. Han jeg bytta med opplevde den som relativt lik sin Black Bay minns jeg å huske ham si.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Sitter her og teller på knappene om jeg skal en MM300 SBDX017 fra Japan, men jeg er svært usikker på størrelsen.

Er det noen som kan si meg noe om opplevd/reell størrelse på håndleddet? Snakker vi DeepSea, Panerai 44 mm eller er den mer som en 44,3 mm Turtle? Panerai 44 mm og sistnevnte passer meg utmerket, i motsetning til førstnevnte Rolex - som dessverre er altfor stor og tung....


Gå for SBDX017 du vil garantert ikke angre, jeg veide mye for og i mot og har vært den lykkelige eier et par mndr nå. Den bærer mindre en 42mm, sjekk sammenligninger på youtube og bli overbevist som jeg

 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
@Consigliere
Jeg har ingen av de du ønsker sammenligning med, men jeg tok noen bilder av ur (rikig nok sbdx001) jeg har som du kanskje har sammenligningsgrunnlag for selv.
IMG_1184.JPG

IMG_1183.JPG
 
@Consigliere
Jeg har ingen av de du ønsker sammenligning med, men jeg tok noen bilder av ur (rikig nok sbdx001) jeg har som du kanskje har sammenligningsgrunnlag for selv.
Vis vedlegg 32001
Vis vedlegg 32000

Se her ja, jeg har tydeligvis ingenting å frykte med tanke på størrelse :)

Takk for gode innspill alle sammen, ser ut til at jeg må kline til!

Edit:

IMG_2488.PNG


:D
 
Redigert:
Gratulere, da er det bare å glede seg

Da var klokken betalt - det satt litt langt inne å bruke så mye på en Seiko :eek:

Neida, joda, neida :D

Fra spøk til alvor, jeg er veldig spent på kvalitetsfølelsen. Er jo stort sett vant til rimeligere Seikoer og vesentlig dyrere ur fra Sveits. Kanskje jeg ramler på Grand Seiko-kjøret etter hvert?
 
:):):p
Da var klokken betalt - det satt litt langt inne å bruke så mye på en Seiko :eek:

Neida, joda, neida :D

Fra spøk til alvor, jeg er veldig spent på kvalitetsfølelsen. Er jo stort sett vant til rimeligere Seikoer og vesentlig dyrere ur fra Sveits. Kanskje jeg ramler på Grand Seiko-kjøret etter hvert?

MM300 kommer til å bli beateren din, den er bare lekker og komfortabel
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Er det noen her som har eid, sett, vurdert eller surfet mye rundt etter denne modellen:

https://www.fratellowatches.com/seiko-6159-7010-grandfather-tuna/

Typisk Seiko storhet med overlegen teknologi, funksjonell design og noe uvant estetikk

Den er jo et hysterisk stykke klokke, jeg lot være å by på en i fylla for en tid tilbake og har vel nesten klart å gjøre det slutt oppe i hodet mitt også:

- den koster litt for mye bare for å få anerkjennelse fra nerder
- potensielle utfordringer med service
- de beste er plukket opp for lenge siden
- kjøpte en mer ordinær Sea-Dweller for alle klokkepengene istedenfor
- zzzzzzZZZZZzz

Men det hadde jo vært kult. Jeg har tilogmed siklet på arvtagerne: samme DNA, HiBeat men litt mye penger
 
Endelig ein Seiko på veg inn igjen!
Ein enkel Padi, dog... Glede meg til den kjem.

Nokon som har tips til rubber / reimer til Padi?
Lite å finne ved Google søk.

Lenka er ræva (har eigd Padi før:))


-Oddemann-
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo og Yallaboy