Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

@Consigliere
Jeg har ingen av de du ønsker sammenligning med, men jeg tok noen bilder av ur (rikig nok sbdx001) jeg har som du kanskje har sammenligningsgrunnlag for selv.
IMG_1184.JPG

IMG_1183.JPG

@Consigliere
Jeg har ingen av de du ønsker sammenligning med, men jeg tok noen bilder av ur (rikig nok sbdx001) jeg har som du kanskje har sammenligningsgrunnlag for selv.
Vis vedlegg 32001
Vis vedlegg 32000

Se her ja, jeg har tydeligvis ingenting å frykte med tanke på størrelse :)

Takk for gode innspill alle sammen, ser ut til at jeg må kline til!

Edit:

IMG_2488.PNG

:D

Redigert:
Gratulere, da er det bare å glede seg

Da var klokken betalt - det satt litt langt inne å bruke så mye på en Seiko :eek:

Neida, joda, neida :D

Fra spøk til alvor, jeg er veldig spent på kvalitetsfølelsen. Er jo stort sett vant til rimeligere Seikoer og vesentlig dyrere ur fra Sveits. Kanskje jeg ramler på Grand Seiko-kjøret etter hvert?

:):):p
Da var klokken betalt - det satt litt langt inne å bruke så mye på en Seiko :eek:

Neida, joda, neida :D

Fra spøk til alvor, jeg er veldig spent på kvalitetsfølelsen. Er jo stort sett vant til rimeligere Seikoer og vesentlig dyrere ur fra Sveits. Kanskje jeg ramler på Grand Seiko-kjøret etter hvert?

MM300 kommer til å bli beateren din, den er bare lekker og komfortabel

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Er det noen her som har eid, sett, vurdert eller surfet mye rundt etter denne modellen:

https://www.fratellowatches.com/seiko-6159-7010-grandfather-tuna/

Typisk Seiko storhet med overlegen teknologi, funksjonell design og noe uvant estetikk

Den er jo et hysterisk stykke klokke, jeg lot være å by på en i fylla for en tid tilbake og har vel nesten klart å gjøre det slutt oppe i hodet mitt også:

- den koster litt for mye bare for å få anerkjennelse fra nerder
- potensielle utfordringer med service
- de beste er plukket opp for lenge siden
- kjøpte en mer ordinær Sea-Dweller for alle klokkepengene istedenfor
- zzzzzzZZZZZzz

Men det hadde jo vært kult. Jeg har tilogmed siklet på arvtagerne: samme DNA, HiBeat men litt mye penger

Endelig ein Seiko på veg inn igjen!
Ein enkel Padi, dog... Glede meg til den kjem.

Nokon som har tips til rubber / reimer til Padi?
Lite å finne ved Google søk.

Lenka er ræva (har eigd Padi før:))

-Oddemann-

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo og Yallaboy
Du må nesten si hvilken Seiko Padi. Finnes vel såvidt jeg vet fem forskjellige Seiko Padi.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann