- Medlem
- 26. april 2011
Endgame er vel ikkje et tema for dei fleste her inne men interessant å følge denne tråden.
Vi hyller jo dei som kjøpte uret sitt nytt på 60-70-80-90 tallet og har brukt det som eneste klokke. Gode historier om gode klokker.
Generasjoner etter oss får vel historiene om alle urene vi har hatt og solgt og om dei som har tilbringt sin tid i "bankboksen"
Eg kjem aldri til å ha kun en klokke. Men om eg skulle ha valgt så trur eg at eg hadde beholdt min Explorer 2 polar og latt verden gå sin gang. Ellers setter eg en knapp på VC
Vel talt! Tror du har rett. En endgame-klokke handler ikke om at den skal utfylle masse kriterier. Inkludert at alle klokkemidlene skal puttes i denne, for så å være fornøyd og akseptere dings i Patek-bezelen.
Det handler om å la verden gå sin gang.
Ikke la sine handlinger være et resultat av bilder i Dagens klokke, en reportasje fra Basel eller et nerdete blogginnlegg. Klarer man denne tilnærmingen til klokkehobbyen er det ikke viktig at endgame-klokka koster 200', har inhouse-verk og stållenke. Da kan det så absolutt være konfirmasjonsklokka som gir denne gleden. Eller en Polar. Så kan TS, blogger og finn.no være inspirasjon og moro som ikke resulterer i galemannsflipping.