Det trengte ikke jeg hos Gjensidige. Bare sa hva klokken var verdt.Gjensidige. Sendte de en forespørsel etter å ha lest litt i tråden. De måtte ha kvittering/nyprisbekrefelse fra butikk. Alt. MVA-papirer om klokken var hentet fra utlandet
Det var en god pris. Betaler vell 1200 i året hos Gjensidige for en 216570. Forsikret for 73k daStorebrand. Forsikret en Explorer 214270, ny fra Norsk AD i august i fjor. Sendte bare kopi av kjøpskvittering. Koster meg i underkant av kr. 600,- pr år. Har alle mine forsikringer der.
Refererer bare til hva jeg har fått beskjed omDet trengte ikke jeg hos Gjensidige. Bare sa hva klokken var verdt.
Det trengte ikke jeg hos Gjensidige. Bare sa hva klokken var verdt.
Vær obs på at det er forskjellige krav til dokumentasjon ved tegning av forsikring, og oppgjør. Det høres sprøtt ut, men det er altså slik at du kan få tegnet en forsikring relativt enkelt, men dersom du får en sak vil denne videresendes til oppgjørsavdelingen som da kan komme med krav til feks. takst, mva-kvittering o.l. for at du skal få fullt oppgjør.
Kilden på dette er Gjensidige selv, etter at jeg hadde en lengre samtale med dem om temaet for et drøyt år siden,
Bjørklund??? Hva har de drukket hos forsikringsselskapet ditt?Noen som vet hvor man kan få takst på klokker i Bergen?
Forsikringsselskapet mitt nekter stadig å annerkjenne verdivurderinger fra Urmaker Bjerke og Urmaker Gjertsen.
Blir merkelig nok stadig henvist til Bjørklund Nesttun (!) ettersom de er oppført på en liste over autoriserte urmakere utført av NURK.![]()
Noen som vet hvor man kan få takst på klokker i Bergen?
Forsikringsselskapet mitt nekter stadig å annerkjenne verdivurderinger fra Urmaker Bjerke og Urmaker Gjertsen.
Blir merkelig nok stadig henvist til Bjørklund Nesttun (!) ettersom de er oppført på en liste over autoriserte urmakere utført av NURK.![]()
Bjørklund??? Hva har de drukket hos forsikringsselskapet ditt?
Haha, det er sykt!Batterisyre fra en Daniel Wellington-klokke.
For et år siden lagde Nurk en liste over godkjente foretak for taksting og verdivudering av klokker.
Dessverre er verken Bjerke eller Gjersten representert. I Bergen er det kun Bjørklund som er oppført![]()