Kohe321
Støttemedlem
- Medlem
- 19. okt. 2011
Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.
En annen irritasjon jeg har over Hodinkee, og forsåvidt Wornandwound og flere andre klokkemagasin, er dette overfokuset på en egen avart av hipster-kultur, hvor unge menn kler seg som de levde på 50-tallet, og ideen av bil-hansker, en sliten vintageklokke, runde briller med tykke rammer og en sepia-farget notatblokk er det eneste som gjelder. Det hele blir bare for fjernt for meg.
Brannfakkel?
En annen irritasjon jeg har over Hodinkee, og forsåvidt Wornandwound og flere andre klokkemagasin, er dette overfokuset på en egen avart av hipster-kultur, hvor unge menn kler seg som de levde på 50-tallet, og ideen av bil-hansker, en sliten vintageklokke, runde briller med tykke rammer og en sepia-farget notatblokk er det eneste som gjelder. Det hele blir bare for fjernt for meg.
Brannfakkel?