Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nå generes vel størstedelen av Bucherer-gruppen inntekter gjennom salg av Rolex, Chopard, Piaget, IWC; Audemars Piguet, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Tudor, Baume & Mercier, Longines, Rado & Gucci.
Og (heldigvis) ikke salg av CFB gjennom en viss "Facebook-gruppe" :p

Fortsetter Hodinkee videre med snikkommersialisering/hyping av enkelte merker og samtlige auksjonsobjekter fra "Phillips Watches" får vi nok en Ben Clymer på neste års liste.
Men så lenge vi får servert "Talking Watches" samt artikler fra Jack Forster kan man ikke klage på Hodinkee ;)

Om du syns Hodinkee har mistet fokuset bør du sjekke ut podcasten The Grey Nato. Et litt mer sympatisk og praktisk perspektiv på klokkeverden.
On Time og klocksnack sin podcast er også ganske artig:)

• Liker
Reaksjoner: gulenissen
http://wornandwound.com/introducing-evant-tropic-diver-300/

http://www.gnomonwatches.com/watches/evant-watches

Evant-Watch-Company-tropic-Diver-5.jpeg

• Liker
Reaksjoner: fredskijj

Kanskje de prøver å emulere Rolex sin metode å selge kronografer;)

Virker som det er en gryende motvilje mot Hodinkee i klokkeverdenen nå! og det virker som store deler av klokkebransjen har viklet seg inn i et slags race to the bottom, og det kanskje ikke er så mange år før de begynner å angre skikkelig på at de ikke henvendte seg til mer normale kunder som ville gå inn i en butikk og kjøpe et bra ur til en saklig pris.

Redigert:
Noe helt annet....
Alle presidentene i USA har fått en Rolex DayDate, derav navnet President. Er det noen som vet om også Trump har fått en?
(Eller fikk han heller Nixon?)

8

• Liker
Reaksjoner: mutriakis og Gubben11
Noe helt annet....
Alle presidentene i USA har fått en Rolex DayDate, derav navnet President. Er det noen som vet om også Trump har fått en?
(Eller fikk han heller Nixon?)

8
Donald-Trump-Rolex-President.jpg

Det at amerikanske presidenter får utdelt Day-Date er vel en myte. Tradisjonen er heller at en Vulcain Cricket
overrekkes på innsettelsesdagen.

Nå er det vel "kun" Kennedy, Johnson, Ford, Reagan, Nixon to Roosevelt samt Trump som har blitt observert med en Day Date. ;)

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Grendel
Jeg leste, et eller annet sted, at alle (etter krigen) fikk, men at det ikke var alle som brukte denne. Det var noen som ikke fikk, men årsak og hvem husker jeg ikke.

Huff! Det heter at alle har fotografisk hukommelse, men det er ikke alle som har film...

8

Jeg leste, et eller annet sted, at alle (etter krigen) fikk, men at det ikke var alle som brukte denne. Det var noen som ikke fikk, men årsak og hvem husker jeg ikke.

Huff! Det heter at alle har fotografisk hukommelse, men det er ikke alle som har film...

8

Sheldon Cooper hadde vært rasande på deg ;)
Screenshot_2017-02-13-22-35-13.png

• Liker
Reaksjoner: aksgro og Grendel
Noen som har sett på jubileumsklokkene til Stowa? Må si jeg likte Marine automatic blue. Kjenner dog veldig lite til urverket som sitter i den, har googlet litt men fant heller ikke så mye der. Noen som har kjennskap til DUROWE 7526-4?
IMG_0153.JPG

Likte også forøvrig jubileums Flieger versjonene

IMG_0154.JPG