Høstdepresjon

Man merker fort at det er samme folkene bak The Barbary og The Palomar. Vil sette en knapp på at stemningen er hakket vassere hos
Uansett. Barstolene er konfertable, og utsikten er upåklaglig. Selv om det var tidlig lunsj, var det stappfult her. Var sikkert fem seks par som hadde kommet etter oss som nå sto på "venterekka".

Menyen var delt opp i bolker: Bakevarer, mat fra land, sjø og jord.
Så det var rimelig greit å navigere seg gjennom menyen. Fikk også grei hjelp til å bestemme oss siden det var mye som fristet.
21.jpg
22.jpg
24.jpg

Første rett ut ble en ny Mumbai IPA, Jerusalem Bagel og Baba Ghanoush.
For de som ikke har spist Jerusalem Bagel så kan det minne om tyrkisk simit, men med sesamfrø og mykere konsistens på brødet. Hvis man ikke har spist simit så tenk på frøhorn. Men med mykere skorpe, og sesamfrø. Baba Ghanoush´n er til nå den beste jeg har spist. Helt epsik. Kunne lett bedt om en ekstra runde.
Fulgte også med en liten papirpose med nytilberedt varmt krydder.
25.jpg
26.jpg
27.jpg

Før neste rett måtte jeg på en kort inspeksjon. Hadde hørt at de hadde en liten vinkjeller her. Ikke var den stor. Men den hadde noen spennende viner. Vi startet med en ung Italiensk Sangiovese fra Toscana, og ente på en flaske eldre Spansk Miros de Ribera Reserva Bodegas Peñafiel, fra Ribera del Duero. Denne skulle fungere godt til neste rett. Skulle vi ha behov for noe annet. Så viste jeg nå hvor vinkjelleren var.
18.jpg

Neste rett var lam med yoghurtmintdipp og salvie. Lamb Cutlet Zuzu.
Rimelig perfekt grillet, og godt med krydder. Fin stekeskorpe, og deilig crusty lammefett. #NomNom

30.jpg

Neste rett var Terrys Tirshy. Det er en matrett laget av søte gresskar kledd med ristede mandler.
Kan vel egentlig kalle det for en dipp som vi spiste til med Nan. Friske og lekre smaker.
33.jpg

34.jpg

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Neste ut er kanskje den beste vegetarretten av de alle: Olesh; som er grillet sikori, glasert med en deddelsirup, smuldret geitost, olivenolje og salvie. Dette var en heftig og en deilig velsmakende og søt avslutning på måltidet.
36.jpg

Men det er ikke slutt før den feite dama synger, eller Edzilla vrir seg av magesmerte.
Så dessert måtte til. Barbarys egen Baklawa med pistasj. Dette ble skylt ned med tyrkisk kaffe. Lord nå var jeg mett!
38.jpg
39.jpg

Nå tenker dere sikkert at dette ble dyrt..
Men nei. Det synes jeg ikke. Vi har nå riktignok delt alle rettene. For det synes jeg er hyggelig, og da får man også mligheten til å smake på flere retter. Vi har også drukket pr. glass for det er ofte billigere enn å kjøpe ei hel flaske. Ikke alltid. Men det er jo all right å ha muligheten til å bytte vin underveis i måltidet hvis vinen ikke passer alle rettene.

132,25 pund ink. VAT og service er ikke galt. Synes det er meget bra pris for et så bra måltid. Vi satt også ned i over 2 timer og kjedet oss ikke ett eneste sekund. The Barbary leverer på alle måter, og fra første sekund man kommer inn døra.
Hitt skal vi garantert tilbake.
28.jpg

01.jpg

Redigert:
Mener du Opium som ligger rett på andre siden av t-krysset?
Stemmer :)

Neste gang du skal på Barbary og har litt tid må du prøve deg på Compagnie des Vins Surnaturels, de hadde noen salig gode Jura-viner (dersom det behager ganen). Homeslice er også gull dersom pizza er hva man er ute etter.

Vi endte opp på Smoking Goat i Denmark st, da alle andre steder i området hadde +2t ventetid og vi hadde et promillenivå (etter å ha vært lenge på Compagnie) som tilsa at vi måtte få i oss mat rimelig hurtig. Var utrolig god "munchemat" og god stemning, men også en høy hipsterfaktor! ;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Stemmer :)

Neste gang du skal på Barbary og har litt tid må du prøve deg på Compagnie des Vins Surnaturels, de hadde noen salig gode Jura-viner (dersom det behager ganen). Homeslice er også gull dersom pizza er hva man er ute etter.

Vi endte opp på Smoking Goat i Denmark st, da alle andre steder i området hadde +2t ventetid og vi hadde et promillenivå (etter å ha vært lenge på Compagnie) som tilsa at vi måtte få i oss mat rimelig hurtig. Var salig godt "munchemat" og god stemning, men også en høy hipsterfaktor! ;)

Høres ut som det må planlegges enda en Londontur. Har for mange steder på shortlisten, og magen er
Ikke stor nok. Snakk om dilemma!
Har sagt det før. Men vi må nok få til en klokke, mat og drikke-studietur snart. @Auto sier at han er med.

• Liker
Reaksjoner: Auto
Høres ut som det må planlegges enda en Londontur. Har for mange steder på shortlisten, og magen er
Ikke stor nok. Snakk om dilemma!
Har sagt det før. Men vi må nok få til en klokke, mat og drikke-studietur snart. @Auto sier at han er med.
Ser ikke et eneste dilemma, bare mulighet for å dra hyppigere til London.... :D
Passer det med skole og jobb kan du count me in ;)

Og på tross av en skremmende tom klokkekonto, så har jeg ingen planer for 2017(!). Enten så har jeg sammensatt en samling jeg selv trives godt med, eller så trenger jeg inspo... Dette må testes ut i Bond st-området!

Ser ikke et eneste dilemma, bare mulighet for å dra hyppigere til London.... :D
Passer det med skole og jobb kan du count me in ;)

Og på tross av en skremmende tom klokkekonto, så har jeg ingen planer for 2017(!). Enten så har jeg sammensatt en samling jeg selv trives godt med, eller så trenger jeg inspo... Dette må testes ut i Bond st-området!

Har booket to turer til London; Mars og april. Blir også en guttertur i sept. eller i oktober. Men vi kan vel fint få til en tur i mai, eller tidlig september eller nærmere november. Det skal ikke stå på meg i alle fall.

• Liker
Reaksjoner: thomask