Jag vet faktiskt inte om dom gör det idag 2017, men jag har haft en klocka som var inom Bjerke 2014 och som blev ristad/gafflad!What? Gjør de det enda...![]()
Jag vet faktiskt inte om dom gör det idag 2017, men jag har haft en klocka som var inom Bjerke 2014 och som blev ristad/gafflad!What? Gjør de det enda...![]()
Når det er sagt må jeg jo legge til at mange av innvendingene er helt gale, men det gjør ikke noe. Alle som leser min argumentasjon skjønner jo at jeg har rett.
Håper ikke du har den bastante holdningen der til alt her i livet, for jeg mistet helt sansen for deg og teorien din av den setningen.
Når det er sagt, det er så alvorlig mange variabler som spiller inn som tidligere nevnt, at noen fasit er dette ikke. En grei indikasjon kan det kanskje være, men det tar da like lang tid å trykke seg gjennom denne formelen som det gjør å gjøre et søk på finn.no for å se hvor landet ligger.
pakkepris kompisJeg er vanligvis høflig når noen tar kontakt med et bud
pakkepris kompis?
Hva med en BLRO da? Da slenger jeg med en Invicta og en Steinhard på kjøpetDet kan vi få til, men den blir ikke på 250 som er det trådstarter ville bydd i følge teorien![]()
Underholdende teori. Den eneste utfordringen jeg ser er at det kan bli vanskelig for deg å få tak i en Rolex.
Om vi følger teorien din her ville du gitt bud på denne på ca 48k
Vis vedlegg 24572
Og på denne ville du gitt et bud på ca 65k.
Vis vedlegg 24573
Slenger med denne også som du ville ha gitt et bud på ca 138k på
Vis vedlegg 24574
Jeg er vanligvis høflig når noen tar kontakt med et bud, men tviler på at jeg har giddet å skrive er svar på noen av budene ovenfor. Så kan vi selvfølgelig diskutere om Rolex er overpriset eller bare holder verdien godt i bruktmarkedet![]()
Tre flotte klokker du viser der Tom!
Særlig de to siste kunne jeg tenke meg å eie.
Men YM-en blir uansett for dyr til at jeg kan tenke på den.
SUB-en er derimot innen rekkevidde. Når du regner ut et bud på 65 betyr at den har fått maks trekk på alle kriterier utenom materiale. Jeg hadde nok godt opp til 68 før jeg bød med tanke du helt sikkert kan vise til høy GG-status.
Men samtidig må jeg anta at den er handlet i gråmarkedet. I praksis ville nok det fått meg til å avstå fra bud i det hele tatt. Men det er jo meg.
Denne modellen er det ellers mange av til salgs, og jeg tror at med tålmodighet skulle jeg fått tak i en som var innenfor kriteriene. Jeg er heller ikke i særlig tvil om at du ville fått en pris du kunne akseptere om du ønsket å selge.
Det eneste som er sikkert er at handelen ikke ville foregått mellom oss to.
Er Rolex overpriset: Ikke etter min mening. Hverken som ny eller i bruktmarkedet. Det siste er så stort at det knapt lar seg argumentere at det er feil. Men variasjonene vil alltid være der.
Hold on, hold on..... Nå er nok klokkene til @TomB ikke akkurat gråmarkedklokker for å si det mildt. Blir litt som å si at krona til kongen er fake. Litt frekt å anta slik ting, men sikkert ikke ment sånn fra din sideTre flotte klokker du viser der Tom!
Særlig de to siste kunne jeg tenke meg å eie.
Men YM-en blir uansett for dyr til at jeg kan tenke på den.
SUB-en er derimot innen rekkevidde. Når du regner ut et bud på 65 betyr at den har fått maks trekk på alle kriterier utenom materiale. Jeg hadde nok godt opp til 68 før jeg bød med tanke du helt sikkert kan vise til høy GG-status.
Men samtidig må jeg anta at den er handlet i gråmarkedet. I praksis ville nok det fått meg til å avstå fra bud i det hele tatt. Men det er jo meg.
Denne modellen er det ellers mange av til salgs, og jeg tror at med tålmodighet skulle jeg fått tak i en som var innenfor kriteriene. Jeg er heller ikke i særlig tvil om at du ville fått en pris du kunne akseptere om du ønsket å selge.
Det eneste som er sikkert er at handelen ikke ville foregått mellom oss to.
Er Rolex overpriset: Ikke etter min mening. Hverken som ny eller i bruktmarkedet. Det siste er så stort at det knapt lar seg argumentere at det er feil. Men variasjonene vil alltid være der.
Nei, den er ikke fra gråmarkedet. I tillegg er den omsatt to ganger den siste måneden for ca 20k mer enn ditt bud ville vært. Men tålmodighet er en dyd![]()
Hold on, hold on..... Nå er nok klokkene til @TomB ikke akkurat gråmarkedklokker for å si det mildt. Blir litt som å si at krona til kongen er fake. Litt frekt å anta slik ting, men sikkert ikke ment sånn fra din sideI tillegg får man ikke tak i en legit og pen 116613lb til under 90k uansett hvor tålmodig man er. En 16613lb smuglet fra gråmarkedet i Dubai og fra en "sista priset" selger kan nok være mulig, men syns det er viktig å være litt realist her og. Imo
![]()
Dette er en artig tråd, klokkenerding på meget høyt nivå. Og nei, jeg prøver ikke å være ironisk
Men @TomB - når kjøpte du en klokke ny hos AD sist?![]()
Oktober, og ganske nøyaktig halvparten av samlingen![]()