Moore's samling

Moore selger vel aldri unna noe? Om du mener hos Mogens, så er du ikke den eneste som lurer på hva som er på vei.
 
Moore selger vel aldri unna noe? Om du mener hos Mogens, så er du ikke den eneste som lurer på hva som er på vei.

Dette er resultat av å jobbe på hjemmekontor. Ikke god nok tilgang på espresso :(.

Nuhvel.

Sistnevnte del av posten min er okke som sannferdig ;).
 
Sikkert ikke bare jeg som er ekstremt spent på hva som foregår i klokkeboksen din om dagen med alle godbitene du har lagt ut for salg, håper det er snakk om noe nytt og særs spennende som skal inn og ikke krav fra deres lokale finnansminister om besøk til nærmeste HTH forhandler ;).

Uansett tilfelle er denne tråden spekk full av nydelige bilder og meget interessant lesning. God motivasjon for litt overtid på jobb :D.

Moore selger vel aldri unna noe? Om du mener hos Mogens, så er du ikke den eneste som lurer på hva som er på vei.

Dette er resultat av å jobbe på hjemmekontor. Ikke god nok tilgang på espresso :(.
Nuhvel.
Sistnevnte del av posten min er okke som sannferdig ;).


Jeg takker så mye!
Dette er tråden for høy dør, vid port, lav inngang og smal utgang. Følgelig helt uproblematisk med manglende koffeininnhold før det gyves løs på tastaturet, ChristianN.
;)

Og Mathfjeld; - det hender faktisk det selges noe også i denne samlingen, og fjoråret var vel ett av de mest hektiske - som galleriet viser. ;)
Nå blir det å fundere litt på hva som skal være neste inn. Der er jeg sannelig i tvil. Enn så lenge.
Rolex Datejust II frister og gjør seg lekker.
Men det gjør også en Breguet.
Og en IWC.
Her blir det vanskelige valg å ta...

Edit:
Glemte visst å nevne en Girard-Perregaux i samme slengen....
 
Dagens supplement: - Macrolinse til iPhone4

Som overskriften viser; - ankomst av en leken liten gadget i postkassen i dag - en macrolinse for de litt mer "close-up" bilder på iPhone4.

Kan nesten ikke si annet enn at den gir et OK resultat, testet på min Jaeger-LeCoultre for anledningen. Og her snakker vi kveldsbilder i ikke fullt så gode lysforhold eller annen tilrettelegging.

Tror det skal bli ett og annet supplement på macro-fronten fremover.
Levert av iPhone4.
(Som jo er så mye meeer enn bare en telefon....)
;)


JLC2.jpg


JLC1-1.jpg


JLC4-1.jpg


JLC3-1.jpg
 
Helt overlegen detaljfokusering, Moore!
Her viser du godt de unike kvalitetene til Jaeger.
Herregud så vakkert!

Du får mange komplimenter for samlingen din og de fantastiske skldringene du lager med bildene dine.
Men mest av alt må du honoreres for å bruke tid til å dele disse fantastiske mesterverkene med oss andre.
Jeg er nok ikke alene om å oppleve at dagen blir bedre av å få drømme meg helt vekk i bildene dine.:D
 
Fantastisk nydelig!

Flere ord klarer jeg ikke å finne.. Jeg bare scroller litt opp igjen å fortsetter dagdrømmingen... :)
 
En av Tidssonens beste tråder. Kvalitet på alt fra ur til tekst og bildetagning.
Antall visninger sier vel også sitt...:)
 
Helt overlegen detaljfokusering, Moore!
Her viser du godt de unike kvalitetene til Jaeger.
Herregud så vakkert!

Du får mange komplimenter for samlingen din og de fantastiske skldringene du lager med bildene dine.
Men mest av alt må du honoreres for å bruke tid til å dele disse fantastiske mesterverkene med oss andre.
Jeg er nok ikke alene om å oppleve at dagen blir bedre av å få drømme meg helt vekk i bildene dine.:D

Stor takk, Frodo!
Denne Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT er - må jeg erkjenne - ikke bare et urverk, men vel så mye et kunstverk. Ekstremt mange vakre detaljer. Dette uret kan jeg sitte lenge og bare "se på".
Veldig hyggelig med den rosende omtale, men det er sannelig ikke vanskelig å bruke litt tid på dette innimellom. Når vi deler denne vakre, lidenskapelige interessen skulle det nesten bare mangle....
;)
 
Fantastisk nydelig!

Flere ord klarer jeg ikke å finne.. Jeg bare scroller litt opp igjen å fortsetter dagdrømmingen... :)

En av Tidssonens beste tråder. Kvalitet på alt fra ur til tekst og bildetagning.
Antall visninger sier vel også sitt...:)


Jeg takker og bukker, rousp og UJU!

Det er gledelig å høre bilder og tekst faller i smak. Ur generelt har jo så mye mer å vise frem enn bare tiden, så det vil nok dukke opp noen suppleringer etterhvert som tid og anledning åpner for litt mer (eller mindre) billedtaking.
Eventuelt at et (eller annet) ur plutselig dukker opp.
;)
 
Du får mange komplimenter for samlingen din og de fantastiske skldringene du lager med bildene dine.
Men mest av alt må du honoreres for å bruke tid til å dele disse fantastiske mesterverkene med oss andre.
Jeg er nok ikke alene om å oppleve at dagen blir bedre av å få drømme meg helt vekk i bildene dine.:D

100% enig. Samlingen er flott, men presentasjonen enestående.

Forøvrig ble jeg svært imponert av at bildene over er tatt med Iphone. Kanskje det er på tide å skaffe seg et slikt objektiv selv..
 
100% enig. Samlingen er flott, men presentasjonen enestående.

Forøvrig ble jeg svært imponert av at bildene over er tatt med Iphone. Kanskje det er på tide å skaffe seg et slikt objektiv selv..


Stor takk, Hopalong!

Jeg må nok si detaljer i urene fascinerer veldig, og kanskje vel så mye som mekanikken i seg selv. Et ur er jo også i høyeste grad en visuell opplevelse. ;)

Objektivet kan jeg anbefale.
Du finner link til leverandør under "Snikksnakk"-tråden.
 
Episode 1: Glashütte Original - PanoMaticVenue

Som et lite påskudd for meg selv til å leke ytterligere med både kamera og ur, tenkte jeg lansere en ny fotoserie fremover: Macro-bilder.

For det er jo som vi sier; - "It's all in the details".

I den anledning lar jeg min Glashütte Original PanoMaticVenue få "gleden" av å være først ute (litt som kompensasjon for at det av en eller annen uforklarlig årsak befant seg i Kjøp/salg-tråden. Det beklager jeg. Men nå er vi gode venner).

Denne GO har mang en vakker detalj.
Fra sitt karakteristiske off-center lokalisering av urverket, til en sølv (sandblåst/børstet) dial, til de pent plasserte komplikasjoner i et tiltalende hele.
Innsynet i GO's Caliber 90 kan selvsagt ikke overses, hvor den særegne doble svanehalsen må fremheves. Og en veldimensjonert rotor i 21k gull.

I den grad det faller i smak; - enjoy!;)


GO5-1.jpg


GO2-1.jpg


GO3-1.jpg


GO4-1.jpg


GO6.jpg


GO8.jpg


go1-1.jpg


go6-1.jpg


GO9.jpg
 
Igjen - Moore - fantastiske bilder av nok et enestående ur!
Jeg har sneket meg opp i annen etasje på hytta for å "jobbe".
Og her blir jeg sittende...:D
 
Fantastiske klokker og fantastiske bilder! Som alltid en fryd Moore!

Stor takk!
Da kommer det flere etterhvert.;)

Igjen - Moore - fantastiske bilder av nok et enestående ur!
Jeg har sneket meg opp i annen etasje på hytta for å "jobbe".
Og her blir jeg sittende...:D

Thanks, Frodo!
Annen etasje i ei hytte skal definitivt ikke undervurderes. Sammen med en lap-top og f.eks. velsmakende fludium er grunnlaget godt til stede for den kreative arbeidsøkt.
Dette er alvorlig arbeid.;)


:p
 
GO PanoMatic, og da gjerne i venue utgaven, er og blir en av de store målsettingene mine i denne hobbyen.. Det uret der er virkelig det perfektet "dress-på-jobb" uret!

Legg gjerne ut flere bilder av både denne og Reversoen, som er en av de andre målene mine i denne hobbyen.. :cool:



Jeg kommer i arbeidslivet blir jeg den eneste ingeniøren i bedriften som går i dress flere ganger i uken. Kun for å få brukt dressurene mine. :p
 
GO PanoMatic, og da gjerne i venue utgaven, er og blir en av de store målsettingene mine i denne hobbyen.. Det uret der er virkelig det perfektet "dress-på-jobb" uret!

Legg gjerne ut flere bilder av både denne og Reversoen, som er en av de andre målene mine i denne hobbyen.. :cool:

Jeg kommer i arbeidslivet blir jeg den eneste ingeniøren i bedriften som går i dress flere ganger i uken. Kun for å få brukt dressurene mine. :p


Veldig enig i vurderingen din der, rousp!

GO's Pano-serie er virkelig deres "signatur"-utgave, og skal man inn i GO-verden, bør man absolutt satse denne veien. Også.
Vi er jo et par tre stykker her på sonen med ulike versjoner av Pano, og vi alle er like betatte av dette urets fascinerende historie, mange vakre detaljer og ekstremt kvalitative urverk.
Og joda, en GO Pano er dessuten også kul til jeans og skjorte/jakke, i tillegg til dressen du skal ikle deg...;)

Skal legge ut flere bilder - av alle urene - og dette vil inkludere nye varianter av Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT også.

Takk for hyggelig tilbakemelding!
;)