Moore's samling

Fantastiske klokker og fantastiske bilder! Som alltid en fryd Moore!

Stor takk!
Da kommer det flere etterhvert.;)

Igjen - Moore - fantastiske bilder av nok et enestående ur!
Jeg har sneket meg opp i annen etasje på hytta for å "jobbe".
Og her blir jeg sittende...:D

Thanks, Frodo!
Annen etasje i ei hytte skal definitivt ikke undervurderes. Sammen med en lap-top og f.eks. velsmakende fludium er grunnlaget godt til stede for den kreative arbeidsøkt.
Dette er alvorlig arbeid.;)

:p

GO PanoMatic, og da gjerne i venue utgaven, er og blir en av de store målsettingene mine i denne hobbyen.. Det uret der er virkelig det perfektet "dress-på-jobb" uret!

Legg gjerne ut flere bilder av både denne og Reversoen, som er en av de andre målene mine i denne hobbyen.. :cool:

Jeg kommer i arbeidslivet blir jeg den eneste ingeniøren i bedriften som går i dress flere ganger i uken. Kun for å få brukt dressurene mine. :p

GO PanoMatic, og da gjerne i venue utgaven, er og blir en av de store målsettingene mine i denne hobbyen.. Det uret der er virkelig det perfektet "dress-på-jobb" uret!

Legg gjerne ut flere bilder av både denne og Reversoen, som er en av de andre målene mine i denne hobbyen.. :cool:

Jeg kommer i arbeidslivet blir jeg den eneste ingeniøren i bedriften som går i dress flere ganger i uken. Kun for å få brukt dressurene mine. :p

Veldig enig i vurderingen din der, rousp!

GO's Pano-serie er virkelig deres "signatur"-utgave, og skal man inn i GO-verden, bør man absolutt satse denne veien. Også.
Vi er jo et par tre stykker her på sonen med ulike versjoner av Pano, og vi alle er like betatte av dette urets fascinerende historie, mange vakre detaljer og ekstremt kvalitative urverk.
Og joda, en GO Pano er dessuten også kul til jeans og skjorte/jakke, i tillegg til dressen du skal ikle deg...;)

Skal legge ut flere bilder - av alle urene - og dette vil inkludere nye varianter av Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT også.

Takk for hyggelig tilbakemelding!
;)

Står litt tideligere i tråden tror jeg, er uansett en iPhone med macro linse.(TROR jeg)

Supre bilder, og supre klokker ;)
Skal vi lage et eget "macro-galleri"?
Det er gøy å se litt andre vinkler og detaljer på forskjellige klokker.

Edit: Macro tråd er nå opprettet under Galleri.

Fascinerende å studere bildet med de doble svanehalsene. Lekker klokke! Utrolig at du får så bra bilder med en iphone med et så lite macroobjektiv montert. Imponerende! Dette inspirerer til å grave frem micro-nikkoren min, en knivskarp gammel klassiker, og poste noen høyoppløste bilder. Dessverre har jeg ikke like sexy modeller til å posere, men jeg får begynne med det jeg har.

Supre bilder, og supre klokker ;)
Skal vi lage et eget "macro-galleri"?
Det er gøy å se litt andre vinkler og detaljer på forskjellige klokker.

Edit: Macro tråd er nå opprettet under Galleri.

Stor takk, G4RM!
Bra initiativ det der. Klokker og fotoapparat (evt. mobilkamera) er en god kombinasjon det. Kan bli mye moro ut av det.
Skal sjekke innom tråden så snart jeg får tatt litt flere varianter av urene i samlingen. ;)

Fascinerende å studere bildet med de doble svanehalsene. Lekker klokke! Utrolig at du får så bra bilder med en iphone med et så lite macroobjektiv montert. Imponerende! Dette inspirerer til å grave frem micro-nikkoren min, en knivskarp gammel klassiker, og poste noen høyoppløste bilder. Dessverre har jeg ikke like sexy modeller til å posere, men jeg får begynne med det jeg har.

Takker så mye, Tore!
Synes absolutt du skal finne frem kamera og linse, og bare kjøre på med nye bilder.
Her blir alle ur og bilder satt stor pris på!
;)

Episode 2: Rolex - Sea-Dweller

Nummer to ut i macro-serien blir Rolex - Sea-Dweller.
Etter mitt skjønn kanskje Rolex' "finest hour" i sportsurkjeden - som til og med overgår sin egen etterfølger SDDS.

De ytre likhetstrekkene til Submariner er jo der, men denne har både tykkere kasse og tykkere glass, har helium escape valve, gravert baklokk og fremstår uten datolupe/cyclop. Som jeg mener hever inntrykket av uret.
Så her følger et lite knippe utvalgte bilder.

Discontinued modell – denne F-serie fra 2004 - som bare gjør den enda mer hyggelig å eie.;)

Sd291bmp.jpg

Sd281bmp.jpg

Sd212bmp.jpg

Sd23bmp.jpg

Sd29.jpg

Sd4bmp.jpg

Sd5bmp.jpg

SD2bmp.jpg

Sd3bmp.jpg

SD1bmp.jpg

Deilig, Moore!
Og endelig et ur jeg har i min egen samling.
Jeg betrakter den som en "beater". Men disse detaljfokuseringene får meg til å oppdage den på nytt. Som en gammel forelskelse som våkner til liv.
Inskripsjonene på baklokket, bezelen, skiven...
Definitivt Rolex sin beste fortolkning av sportsur.:D