Moore's samling

Og jeg som ikke trodde PAM var noe for meg! Så feil kan man ta! Igjen gratulerer med enda et imoponerende ur. 240 timer power reserve er vel helt ok? :p

Takker igjen, Mathfjeld!
Og joda, det var rimelig slik som det jeg også hadde det, før jeg bestemte meg for å kjøpe. Gjentatte besøk for prøving. Men når "prøvetiden" var over, skulle jeg kjøpt det "i går"....

10 dagers gangreserve er selvsagt ikke noen nødvendighet.
Nesten overkill.
Men det gjør ikke noe.
;)

Jeg er stum av beundring:)

Nok et superur rett inn i en av landets mest imponerende samlinger. Den der har alt, utseende, fantastisk verk og en it-faktor som gjør den til et "object of desire" for å si det mildt. Grattis med super-nytt og fortsatt god jul!

Der kom bildene jeg ventet på!
De reddet dagen...
Simpelthen lekkert, Moore!

Jeg er stum av beundring:)

Nok et superur rett inn i en av landets mest imponerende samlinger. Den der har alt, utseende, fantastisk verk og en it-faktor som gjør den til et "object of desire" for å si det mildt. Grattis med super-nytt og fortsatt god jul!

Takk for rosende ord, krille!

Skal erkjenne jeg alltid har hatt stor sans for Panerai, men følelsen av "value for money" ift. å anskaffe et som hadde de ønskede komplikasjoner har ikke vært den riktige.
Inntil nå.
Denne versjonen er imidlertid et innholdsrikt eksemplar, med de "riktige" komplikasjoner jeg gjerne ønsket for det som skulle bli min Panerai. Tror jeg vil trives godt sammen med dette.

Riktig god jul til deg også!
;)

Der kom bildene jeg ventet på!
De reddet dagen...
Simpelthen lekkert, Moore!

Thanks, Frodo!

Måtte jo gå en liten runde med kameraet på en ellers stille og rolig dag. Litt mer presentable bilder enn de først publiserte var vel bare på sin plass.
Hyggelig å høre mitt skarve bidrag faller innenfor kategorien "redde dagen"....;)

Kommer nok en og annen supplering etterhvert.
:cool:

Jeg har aldri hørt om Panerai før jeg leste tråden din Moore.
Men etter å ha sett bilder av din ny invisterte Panerai har jeg fått veldi sans for en slik :)
Rå klokke :)

Jeg har aldri hørt om Panerai før jeg leste tråden din Moore.
Men etter å ha sett bilder av din ny invisterte Panerai har jeg fått veldi sans for en slik :)
Rå klokke :)

Takk for det, skjerpings!
Denne PAM270 er blitt et veldig kjært medlem i samlingen, og vil få rikelig med armtid. Kombinasjonen av 1950-kasse, nyttige komplikasjoner, solid urverk og vakkert design med tilhørende detaljer gjør sitt.

Forøvrig; - "pensumlitteraturen" innen horologien er rikholdig og omfattende. Officine Panerai har så definitivt sin fremtredende plass i denne. Panerai-tråden her på Tidssonen er et flott sted å eventuelt begynne. Det er verdt sin studie.
;)

En av de største gledene jeg har på tidssonen er å følge samlingen din, Moore, og du skuffer aldri. Nydelig tilskudd i en fantastisk samling. Takk for at du deler og gratulerer!

En av de største gledene jeg har på tidssonen er å følge samlingen din, Moore, og du skuffer aldri. Nydelig tilskudd i en fantastisk samling. Takk for at du deler og gratulerer!

Jeg takker så mye, anhostma!

Veldig hyggelig å høre, - og at samlingen faller i smak.
Utskiftninger har det blitt/blir det fortsatt - og så blir det jo spennende å se hva og hvilke det måtte bli i fremtiden da....
;)

Ønsker deg et godt nytt klokkeår!

Ny strap til min PAM270 - OEM Black Alligator.

Måtte innom Bjerke i går for å få denne relativt elegante, enkle og klassiske remmen til uret.
Spesielt synes jeg detaljene med hvit søm er pent for både ur og rem.

(Så får tiden vise om jeg blir mer utagerende og kjører de mer eksperimentelle varianter...)
;)

P1290017-1.jpg

P1290015-1.jpg

P1290014-1.jpg

Nydelig Moore :)

Panerai er tøft, og stilrent på en gang...

Samlingen din generelt bærer stort preg av stil og variasjon:D

Nydelig Moore :)

Panerai er tøft, og stilrent på en gang...

Samlingen din generelt bærer stort preg av stil og variasjon:D

Stor takk, rkjersem!
Panerai satt "litt inne" og tok sin modningstid med meg, spesielt på grunn av størrelsen, men utover det har jeg aldri vært i tvil om å ha en PAM i samlingen. Rett og slett som du sier; - det er både tøft og kult ur.

Samlingen forøvrig har sin jevnlige justering, men jeg er relativt "tro" mot innretningen. Så vil det vel dukke opp en eller annen supplering etterhvert.
Det ligger et-par-tre på venteliste...
;)

Utrolig flotte bilder, Moore.
Jeg har en liten Paneristi i maven.
Men den kommer ikke helt ut enda.
Ble litt fristet her og nå, men vet at jeg fort blir litt "mett" av designet.
Og så selger jeg, for så å angre...

Uansett, veldig delikat ur!:cool: