Moore's samling

Dette var en verdig avslutning på makrobildeserien din! Nydelige bilder av en nydelig klokke. Du har både talent for å ta bilder og å formulere ditt intrykk av klokkene:)
 
En herlig grande finale, Moore...sikle sikle :p
Må nesten takke deg for alle bidrag, som virkelig har lyst opp dagene mine. Klokkene dine er alle kjempeflotte, med rette komplikasjoner, og jeg kan ikke annet enn å tro og håpe at jeg en dag i alle fall besitter et par av disse (PP, AP og IWC 7 days) - litt avhengig av hvor snill Norsk Tipping er med meg en lørdagskveld ;)


Takk igjen, sjuli_123!
Rosende ord dette, og veldig hyggelig å høre urene er til inspirasjon og glede.
Det å peke seg ut et ur eller to "der fremme" er jo minst halve moroa med denne hobbyen.
;)
 
Du må gjerne sende meg oppskriften på en slik klokkesamling. Eventuelt om du ikke skulle ha noen etterkommere kan mitt navn gjerne få prege ditt testament.

Uansett en helt fantastisk samling, jeg er sikker på at dette er den fineste samligen i Norge. Ikke bare er klokkene fine, men du skriver også meget godt om alle klokkene. Takk:)

Stor takk, Mathfjeld!
Veldig hyggelig med sådan karakteristikk, både hva gjelder ur og tekst. Smaken er jo selvsagt forskjellig, men mine 10 har nå blitt disse ut fra de preferanser jeg har valgt å vektlegge. Så langt.
Det smått "frustrerende" er jo at det nesten alltid er "en annen" man gjerne vil supplere med....
;)
 
Det du finner frustrerende finner jeg betryggende Moore! Det betyr bare at det alltid vil komme nye skjønnheter vi kan sikle på her! :cool:

Bildene dine har omvendt mitt syn på Nautilusen.. Har nå tatt til fornuften og konkludert med at det er et vakkert ur! :cool: Har virkelig lyst til å se det i virkeligheten en dag.. Tror jeg må ta meg en tur til AD i Oslo.. ;)
 
Dette var en verdig avslutning på makrobildeserien din! Nydelige bilder av en nydelig klokke. Du har både talent for å ta bilder og å formulere ditt intrykk av klokkene:)

Himmel og hav.
Min søknad til Norsk Tipping har dessverre ikke ført frem enda :(.

Fantastisk tråd ;) Takker for titten.


Jeg takker, alle mann!
Det er bare hyggelig å kunne dele litt bilder og tekst innimellom, når foto- og skrivelyst "tvinger meg" bak kamera og foran tastatur.
Skal selvsagt holde tråden ved like i den "ånd" den er skapt, så får vi se hva som måtte dukke opp der fremme. For justeringer vil det bli...
;)
 
Det du finner frustrerende finner jeg betryggende Moore! Det betyr bare at det alltid vil komme nye skjønnheter vi kan sikle på her! :cool:

Bildene dine har omvendt mitt syn på Nautilusen.. Har nå tatt til fornuften og konkludert med at det er et vakkert ur! :cool: Har virkelig lyst til å se det i virkeligheten en dag.. Tror jeg må ta meg en tur til AD i Oslo.. ;)


Nice move, rousp!
Og jeg takker. Da får vi bare se hva fremtiden bringer, dog uten at jeg her og nå helt vet hva det blir. Og, letefasen skal absolutt ikke undervurderes...;)

Når det gjelder Nautilus, så anbefaler jeg virkelig en sjekk. Den måtte modnes hos meg også først, men i ettertid ser jeg lett at bildene av min 5712/1A egentlig ikke yter uret full rettferdighet.
 
Letefasen er for meg noe av det viktigste med denne hobbyen! Gjerne derfor jeg begynner å planlegge neste før nyinnkjøpet er på hånden.. ;) Gleder meg til å se hva som kommer til deg neste gang, nekter å tro at jeg skulle bli skuffet.

Ja.. Tror jeg må ta meg en tur østover.. Er bare redd jeg må begynne å spille lotto om jeg får prøvet denne på hånden... :rolleyes:
 
Og der kom den endelig, Moore!
Kanskje verdens beste og vakreste ur.
Utrolig kult at du har fått med deg PP's eget kvalitetssegl på bildene.
Forøvrig en opplevelse å se bildene dine.
Har nå tatt meg tid til å gå igjennom alle "episodene".
Som sagt; en opplevelse!
Imponerende ur. Imponerende fotografering. Imponerende at du tar deg tid til dette for å dele med oss andre!:D:D:D
 
Hiver meg på den - fantastisk samling, bilder og meget god lesning :) Perfekt!
En ren nytelse å lese denne tråden! TAkk for at du deler! Moore please!! ;)
 
Letefasen er for meg noe av det viktigste med denne hobbyen! Gjerne derfor jeg begynner å planlegge neste før nyinnkjøpet er på hånden.. ;) Gleder meg til å se hva som kommer til deg neste gang, nekter å tro at jeg skulle bli skuffet.

Ja.. Tror jeg må ta meg en tur østover.. Er bare redd jeg må begynne å spille lotto om jeg får prøvet denne på hånden... :rolleyes:

Så sant, så sant, rousp!
Letefasen.
Og så sitter man der utålmodig etter at bestilling er gjort, og irriterer seg over treghet i post og alt annet, og gjerne skulle hatt uret "i går".

For min del blir det å vente og se på tilgjengelighet på alternativene. Derom er det pt. uvisst hva og når. Men plutselig løsner det, og så er vi igang igjen....
;)
 
Og der kom den endelig, Moore!
Kanskje verdens beste og vakreste ur.
Utrolig kult at du har fått med deg PP's eget kvalitetssegl på bildene.
Forøvrig en opplevelse å se bildene dine.
Har nå tatt meg tid til å gå igjennom alle "episodene".
Som sagt; en opplevelse!
Imponerende ur. Imponerende fotografering. Imponerende at du tar deg tid til dette for å dele med oss andre!:D:D:D


Jeg takker igjen, Frodo!
Denne PP er usedvanlig vakker, og når det først skulle bli en PP måtte det - for meg - bli denne. Urverk, design, komplikasjoner... Alt stemmer ved denne.

Kjekt at alle 10 episodene falt i smak.
Når vi lider dette gledens skjebnefellesskap på dette merkverdige asylet sammen, så er det bare en glede (og forpliktelse...) å dele litt på moroa.
Nå blir det dog pokker så vanskelig å være noe mer "kreativ" på bildefronten fremover. Da er vel eneste løsning å få inn noe "nytt" og starte produksjon av Episode 11...
;)
 
Hiver meg på den - fantastisk samling, bilder og meget god lesning :) Perfekt!
En ren nytelse å lese denne tråden! TAkk for at du deler! Moore please!! ;)


Stor takk, mikkemus23!
Hyggelig at både ord og bilder faller i smak. Det er like hyggelig å kunne dele.
Det er bare sjekke innom, så skal vi vel se til at suppleringer/justeringer blir foreviget på behørig måte.
;)
 
J
Nå blir det dog pokker så vanskelig å være noe mer "kreativ" på bildefronten fremover. Da er vel eneste løsning å få inn noe "nytt" og starte produksjon av Episode 11...
;)

Det synes jeg absolutt at du burde gjøre. :) Er det ikke på tide med en A. Lange & Söhne?
 

Det synes jeg absolutt at du burde gjøre. :) Er det ikke på tide med en A. Lange & Söhne?


Huff da, - den der ba jeg om, jeg ser det...
Vi får se hva fremtiden bringer.
Ambisjonsnivået er egentlig ikke på A Lange & Söhne pt, men den står absolutt på listen.

Pussig nok fikk jeg en fantastisk flott katalog fra nettopp dem i posten for et par uker siden.
Et lite omen, kanskje....
;)
 
Eller hva med noe lekkert fra Mike Wood... ;)
http://www.theoldwatchshop.com/


Bra tips det, mikkemus23!
En Rolex RedSub - som denne - vil f.eks alltid være interessant. Og kan veldig gjerne representere den tredje - og siste (?) - Rolex til samlingen...
;)


PC-Darren-1680-Red-Sub-with-Converse-All-Stars.jpg
 
Fullmåne...

I anledning 19.03.2011, og denne måneds fullmånedag, slentrer vi innom med dagens to ledsagere.
Månefasen tikker og går, og stiller seg pent i vater på en dag som dette....;)


fullmne1190311.jpg


zfullmne.jpg


ppfullmne.jpg