Moore's samling

Deilig, Moore!
Og endelig et ur jeg har i min egen samling.
Jeg betrakter den som en "beater". Men disse detaljfokuseringene får meg til å oppdage den på nytt. Som en gammel forelskelse som våkner til liv.
Inskripsjonene på baklokket, bezelen, skiven...
Definitivt Rolex sin beste fortolkning av sportsur.:D

Jeg er så glad for at jeg fremdeles har min også :)

Nydelige bilder :)

Takk for den, SD-partners!
Dette er et ur vi bare må beholde. En keeper. En beater. En klassiker.
Hos meg smiler det hver gang det kommer på hånden.
Og det slår meg; - det gjør jeg også....
;)

Episode 3: IWC - Portuguese Chrongraph

Nummer tre ut i macro-serien blir denne – min IWC Portuguese Chronograph.
Dette er en IWC med vakre detaljer.
Alt fra en vakkert børstet og høypolert stålkasse, via en nydelig grov hvit dial med numerals og sekundviser i gull, og blå chrono-sekundviser og totaliser til de classy opphøyde arabiske numerals og swallow-style hands.

Greit nok at det har "solid caseback".
Innsynet sparer vi til Portuguese Automatic (7 Days).

Dette var min første IWC, og et relativt tidlig kjøp – dressy og sporty som den er på samme tid.
Helt perfekt for mitt bruk.
Og behov.;)

iwcgbmp.jpg

iwccbmp.jpg

iwcabmp.jpg

iwcbbmp.jpg

iwcfbmp.jpg

iwcebmp.jpg

iwc10bmp.jpg

iwc3bmp.jpg

iwc7bmp.jpg

iwc11bmp.jpg

Du sparer virkelig ikke på godsakene, Moore!
Finishen på Portugueseren er utrolig. Særlig på kassen. En nær venn har den samme med sort skive. Den sinnsyke presisjonen mellom de børstede og polerte delene av kassen fascinerer meg! Kan stirre på den detaljen i evigheter!
Takk for flott skildring!:D

Det er drøyt hvor bra bildene blir, spesielt om man tenker på at det kommer fra en iphone4 med litt ekstra plast limt på baksiden. Ser virkelig nydelig ut.

Og så de motivene da....

Fantastisk.

Du sparer virkelig ikke på godsakene, Moore!
Finishen på Portugueseren er utrolig. Særlig på kassen. En nær venn har den samme med sort skive. Den sinnsyke presisjonen mellom de børstede og polerte delene av kassen fascinerer meg! Kan stirre på den detaljen i evigheter!
Takk for flott skildring!:D

Takker så mye, Frodo!
Portuguese Chronograph er i sannhet en flott versjon fra IWC, og på denne liker jeg spesielt godt detaljene som det vakre fargspillet mellom dial, numerals og visere utgjør.
Kassen er så definitivt også et studie verdt, som du er inne på.
Kombinasjonen av børstet og høypolert stål har en finish som virkelig er skapt for å nytes.
;)

Det er drøyt hvor bra bildene blir, spesielt om man tenker på at det kommer fra en iphone4 med litt ekstra plast limt på baksiden. Ser virkelig nydelig ut.

Og så de motivene da....

Fantastisk.

Takker, ChristianN!
Og enig; - jeg må si jeg er meget positivt overrasket over at kvaliteten er såpass bra. Egentlig.
Adskillig mer innvidde/erfarne (og kresne) fotointeresserte enn meg vil nok karakterisere en iPhone med en "ikke-fullt-så-approbert-plastdingsaktig-lupe" som et "ikke-kamera".
Men - by all means - morsomt å registrere at det duger til sitt enkle formål her ute. Dog skal jeg ikke overvurdere "kameraet", ei heller undervurdere betydningen av lyset, når bilder skal tas....
;)

Hehe, kamera eller ikke, det produserer noen fantastiske bilder for forum-bruk. Du har neppe nok data til å kjøre ut en A3 print som blir skikkelig vakker, men hvem bryr seg når det ikke er hva du skal gjøre med dem?

Atter en gang ser vi viktigheten av lys og teknikk over utstyr ;)

Hehe, kamera eller ikke, det produserer noen fantastiske bilder for forum-bruk. Du har neppe nok data til å kjøre ut en A3 print som blir skikkelig vakker, men hvem bryr seg når det ikke er hva du skal gjøre med dem?

Atter en gang ser vi viktigheten av lys og teknikk over utstyr ;)

Enig!
Og legger jeg ambisjonsnivået noe høyere enn dette, ender jeg bare opp med fotografering som hobby, og ikke ur.....
:D

Episode 4: Zenith – Grande Chronomaster GT

Nummer fire ut i macro-serien blir denne klassiske Zenith Grande Chronomaster GT.
Detaljene er mange på dette uret.

Spesielt den vakre høypolerte dobbellags kassen må nevnes, men særlig må nok fremheves den særdeles vakre og detaljrike sølvhvite guilloche mønstrede dial, med matchende sølvpolerte visere og numerals. På baksiden et flott innsyn i det klassiske El Primero-urverket. El Primero – ”Det første” - da Zenith endret urverden i 1969. I denne tikker det solide Calibre 4001 rundt på imponerende 36.000 vph.

Uret har Flyback, Chronograph (1/10th presisjon), Date/Day/Month, Moonphase, Small seconds counter, 30-minutes totaliser, 12-hours totaliser.

Discontinued modell - og svært "sought after" modell for Zenith-entusiaster.
Jeg er en av dem.;)

1F.jpg

1A.jpg

1B.jpg

1FF.jpg

1C.jpg

1H.jpg

1I.jpg

1II.jpg

1III.jpg

1G.jpg

z1bmp.jpg

1J.jpg

Dette er til å bli gal av Moore. Etter macro-serien din så hjelper ikke medisinene mine mot "må ha"-nevrosen min lengre... :D:D:D:D

Herregud, Moore. Chronomasteren er nydelig. Jeg hadde egentlig fått for meg at disse modellene har en litt for hektisk skive, men jeg tar meg selv i å stirre på bildene dine som en måpende apatisk kanin stirrer inn billysene kort før påkjørsel.

Får bare håpe at resultatet blir mindre fatalt.

De siste seriene er helt fantastiske. Som fotonerd synes jeg det er spesielt morsomt at bildene er tatt med iPhone :D Venter i spenning på macrobilder av JLC Reverso ;)