En tråd om barbering

Jeg fikk forøvrig pakken fra Mühle ganske raskt. Det ble sendt like etter bestilling. Prisen var heller ikke avskrekkende mtp. frakt og toll. Jeg kan anbefale å bestille direkte fra Mühle.
 
Testet barberblader fra Feather i dag. Det ga meg en skikkelig wow-effekt! Noe helt annet enn Astra som jeg har brukt den siste tiden. Leste mange positive kommentarer om Feather på Barbershop og kan trygt tiltrede disse.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Lindestad
Akkurat mottatt Lord L6 og hatt min første barbering. Det er jo i en helt annen liga enn vanlig barberhøvler, selv om dette er en budget-høvel.
Har også bestilt en sample pack med 10 ulike merker (link). Blir spennende å prøve hva som fungerer. Hørt mye bra om Feather. Noen tips til hva man skal kjenne etter når man prøver nye blader? Er det bare å kjenne etter hvor smooth det går?
 
Akkurat mottatt Lord L6 og hatt min første barbering. Det er jo i en helt annen liga enn vanlig barberhøvler, selv om dette er en budget-høvel.
Har også bestilt en sample pack med 10 ulike merker (link). Blir spennende å prøve hva som fungerer. Hørt mye bra om Feather. Noen tips til hva man skal kjenne etter når man prøver nye blader? Er det bare å kjenne etter hvor smooth det går?


Kjenn om det lugger, feather kjenner man ingenting med, og kan høre det på lyden ;)
 
Akkurat mottatt Lord L6 og hatt min første barbering. Det er jo i en helt annen liga enn vanlig barberhøvler, selv om dette er en budget-høvel.
Har også bestilt en sample pack med 10 ulike merker (link). Blir spennende å prøve hva som fungerer. Hørt mye bra om Feather. Noen tips til hva man skal kjenne etter når man prøver nye blader? Er det bare å kjenne etter hvor smooth det går?
Jeg synes den største forskjellen ofte går på razorburn. Noen lugger kanskje litt mer enn andre, men med riktig bruk av en god barberkrem- eller såpe, er det ikke rare forskjellen. Selv foretrekker jeg feather.
 

Prøvde ny såpe ifra osma idag. Anbefales på det sterkeste!!
osma-tradition-barbers_pe-i-glass-sk_l_1024x1024.jpeg

https://www.barbershop.no/collections/barbersape/products/osma-tradition-barbersape-i-glass-skal
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
wow - det får man si :cool:

har absolutt alt jeg trenger til knivbarbering, bortsett fra en stropp! cheezus - en stropp lissom... har sikkert innerst inne dødsangst for mine kniver - har trenert stroppeshopping 1 år :eek: hva anbefaler du meg, bortsett fra psykolog? :D

ps: hvor kommer den royale kosten fra?

otto-albums-otto-s-album-picture63322-mastro-livi-8-8-bergam-damascus-mammoth-ivory-scales-martinez-custom-chess-king-w-26mm-silver-tip-badger-my-granddads-shaving-mug-about-1910.jpg

Barberkniv er tingen. Komfort og reint.
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver