Dagens klokke

Er den ikke nydelig...? ( ORIS BC4 )

DSCN0291.jpg
 
Men så kom deg i sjøen da mann. La oss få se hvordan UX ser ut i sitt rette element :D
God ferie forresten - og husk solkrem.

Frode

Har hatt den under vann, men har ikke camera desverre. Lengter til å komme hjem å prøve den i nordiske forhold.

God ferie til deg og, vi må ta en sit down når du kommer hjem :)

Dagens klokke er fortsatt UX.
4a681f86.jpg
 
-Har du kjøpt enda en klokke? Trenger du egentlig det?
-Njaa, altså denne har jo kronograffunksjon, og jeg har solgt de andre kronografene mine. Ihvertfall noen av dem. En kronograf er jo viktig å ha.
-Jaha. Er det ikke de Rolex-kronografene som du alltid har sagt er noen overprisede jåleur for folk med mer penger enn smak? Hva koster en slik? Hva skal du bruke stoppeklokken til forresten?
-øhhh..akkurat denne var ikke så veldig dyr. Det er en utgått modell, nemlig. Stoppeklokken kan være god å ha når jeg for eksempel øøøh.. skal ut om kvelden for å sjekke om det sitter noe i mårfellene mine..? Da blir det lettere å regne ut hvor lang tid det tar å gå mellom hvert sted, fratrukket tiden det tar å spenne opp og slikt.....det kan være viktig infomasjon til fangstdagboken..
-hm.

c50d5ead.png
 
De gamle er eldst



Heueren har gått på seg 15 sek inn i framtiden i løpet av 2 dager nå, men selv får jeg ofte kritikk for å å være saktegående...
 
@ Heuer: Fin og sjelden Heuer. For mange år siden var jeg på utkikk etter en slik, men måtte til slutt gi opp å finne en som ikke hadde vært i krigen.

@Hopalong: Ikke lat som om du ikke har verdens enkleste kone når det kommer til å forsvare klokkeinvesteringer. Det er vel heller deg selv du argumenterer med/mot nå som du har konvertert til Daytonismen:)

Selv koser jeg med favorittbeateren og en av de få gode ølsortene ølamatørene i nabolandet lager:
P1010530.jpg
 
Ble så inspirert av han som postet bilde av klokken ved siden av biffen, at jeg bare måtte ta et bilde selv.
Ble tatt i hui og hast med mobilkamera, så allverdens kvalitet er det ikke, men det må man bare leve med.

Heller ikke noe mer fancy enn en Certina DS First, men er man student med trangt budsjett har man ikke allverdens penger til overs til nye klokkekjøp (selv om det frister å ta en grei slump fra sparekontoen til en vintage Submariner)

14dog9s.jpg
 
Henrik C: Å være student, er ingenting å klage på. Se på meg som er 17 år og ikke har jobb. Ikke kommer jeg fra noe superrik familie heller. Alle pengene er spart og invistert i aksjer. Alt handler om prioriteringer.
 
Henrik C: Å være student, er ingenting å klage på. Se på meg som er 17 år og ikke har jobb. Ikke kommer jeg fra noe superrik familie heller. Alle pengene er spart og invistert i aksjer. Alt handler om prioriteringer.

Her må man nesten ta høyde for at gutten studerer utenbys, bor alene og må forsørge seg selv. Da er det ikke alltid stipendet rekker til andre prioriteringer enn mat og husleie. Og alkohol såklart! ;)
 
De ekstra pengene jeg hadde denne måneden gikk nok med til alkohol i går ja. :p
Skal ikke trekke det lengre off-topic nå, men uten jobb og med husleie, mat og andre kjipe utgifter blir det dårlig med penger til overs, dessverre.

Kawatching: Nydelig klokke, og kjenner misunnelsen bobler her!
 
Her må man nesten ta høyde for at gutten studerer utenbys, bor alene og må forsørge seg selv. Da er det ikke alltid stipendet rekker til andre prioriteringer enn mat og husleie. Og alkohol såklart! ;)

Veldig sant, ingan alkohol i bildet her, med den (fylle)pastaen da men.... Er student selv, ikke en lett kombo med klokkeinteresse!

Episk bilde Henrik, men det er ingenting i forhold til de andre vi har tatt. Kjør på! :D