Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Starter ferien igår med å komme hjem fra jobb til en hund med skikkelig magesjau, som da har vært alene hjemme en hel dag hvor han går fritt. Enda godt han er liten:confused:

Bikkja fortsetter med magesjau idag, og rekker å komme seg ut i tide ca 50% av gangene (nå er han blitt enda litt mindre og...). Og tror du jaggu ikke kidden varter opp med oppkast et par timer etter hu har lagt seg og...
Fin start på ferien.
Bland Fortiflora-pulver (typ tørr zoolac) med litt kokt makaroni og gi hunden det i små doser. Det funker som fjell her. Har ikke testet det på barn, men det funker nok der også;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
F%#}en !

Har klart å ikke betale forrige måneds kredittkort reging, forstår ikke hvordan. Har alltid vært ajour, arrgghhh, sure renter å betale.
 
Telefonselgere fra alskens selskap som guilt-tripper meg som faen fordi jeg ikke er gira på å gi fra meg en tusenlapp eller x antall hundre kroner i måneden til Redningsselskapet/Røde Kors/Livredningsselskapet/Redd Barna/Norsk Luftambulanse/Norsk Folkehjelp/Landsforeningen for hjerte- og lungesyke/Diabetikerforbundet/Blindeforbundet/Kreftsaken/svømmeopplæring til barn/utrydningstruet lysegrønn fjellrev.

"Åja, så du har altså ikke 850kr til å sørge for at barna ikke drukner?"

Om ikke noen av de ovennevnte ringer og tigger etter penger, ringer et eller annet forsikringsselskap for å gi meg mitt livs tilbud på vulkanforsikring eller tilsvarende.

Og alle ringer selvsagt rundt 08:00 på den ene dagen jeg har fri og tilfeldigvis i de tider feriepengene og skattepengene kommer.

Prøver å si at jeg allerede gir et par hundre i måneden til Leger Uten Grenser og at jeg jobber i spesialisthelsetjenesten, så jeg føler at jeg gjør mitt for diabetikerne, hjerte/lungesyke osv. "Ja, men da har vel ikke en tusenlapp til eller fra så mye å si." Pliiiiis.

Nei, det kan jeg ikke like.
 
Telefonselgere fra alskens selskap som guilt-tripper meg som faen fordi jeg ikke er gira på å gi fra meg en tusenlapp eller x antall hundre kroner i måneden til Redningsselskapet/Røde Kors/Livredningsselskapet/Redd Barna/Norsk Luftambulanse/Norsk Folkehjelp/Landsforeningen for hjerte- og lungesyke/Diabetikerforbundet/Blindeforbundet/Kreftsaken/svømmeopplæring til barn/utrydningstruet lysegrønn fjellrev.

"Åja, så du har altså ikke 850kr til å sørge for at barna ikke drukner?"

Om ikke noen av de ovennevnte ringer og tigger etter penger, ringer et eller annet forsikringsselskap for å gi meg mitt livs tilbud på vulkanforsikring eller tilsvarende.

Og alle ringer selvsagt rundt 08:00 på den ene dagen jeg har fri og tilfeldigvis i de tider feriepengene og skattepengene kommer.

Prøver å si at jeg allerede gir et par hundre i måneden til Leger Uten Grenser og at jeg jobber i spesialisthelsetjenesten, så jeg føler at jeg gjør mitt for diabetikerne, hjerte/lungesyke osv. "Ja, men da har vel ikke en tusenlapp til eller fra så mye å si." Pliiiiis.

Nei, det kan jeg ikke like.
En tusenlapp??! Er de frekk? Hadde bedt de ryke og reise.
Når jeg vil gi penger til veldedighet, gir jeg til den organisasjonen jeg mener fortjener det - ikke til det en snørrhoven telemarketer mener er 'dagens utvalgte'; som tjener penger på å appellere til det gode i folk, for dernest å spille på dette. Kjente jeg fikk temperatur bare av å lese dette..!!
 
Er da bare å reservere seg, så slipper en å bi forstyrret med annet en diverse firmaer som ringer angående spørreundersøkelser.
 
At jeg blir nedringt av Microsoft sin indiske help-desk.......... særlig +115
Noen som har noen tips? Trodde teleoperatørene kunne blokke nummer som var så åpenbart falske?
 
At jeg blir nedringt av Microsoft sin indiske help-desk.......... særlig +115
Noen som har noen tips? Trodde teleoperatørene kunne blokke nummer som var så åpenbart falske?

Eneste løsning er nok å se humoren i det hele. Her på kontoret har vi konkurranse om å se hvem som greier å hale ut tiden lengst. Rekorden er 18 minutter, og inderen på andre endten brøt ut i en nærmest magisk tirade når jeg for tyvende gang spurte om hvor "any key" tasten var på tastaturet.
 
Eneste løsning er nok å se humoren i det hele. Her på kontoret har vi konkurranse om å se hvem som greier å hale ut tiden lengst. Rekorden er 18 minutter, og inderen på andre endten brøt ut i en nærmest magisk tirade når jeg for tyvende gang spurte om hvor "any key" tasten var på tastaturet.

Joda, det var morsomt i starten........begynner å bli litt irriterende etterhvert.
 
En tusenlapp??! Er de frekk? Hadde bedt de ryke og reise.
Når jeg vil gi penger til veldedighet, gir jeg til den organisasjonen jeg mener fortjener det - ikke til det en snørrhoven telemarketer mener er 'dagens utvalgte'; som tjener penger på å appellere til det gode i folk, for dernest å spille på dette. Kjente jeg fikk temperatur bare av å lese dette..!!

Ja, noen vil faktisk ha beløp rundt tusenlappen. Mener de siste var LHL som ringte for 3-4 dager siden og lurte på om jeg hadde 850kr til overs.

-"Neeei... tror ikke d-"
-"Ja, men da har vi en pakke til bare 450kr!"
-"Nei, jeg er faktisk ikke int-"
-"Vi har en pensjonist- og studentpakke til bare 250kr! Det burde vel gå!"

Livredningsselskapet spurte vel óg om rundt en tusenlapp om jeg ikke husker feil.
 
Telefonselgere fra alskens selskap som guilt-tripper meg som faen fordi jeg ikke er gira på å gi fra meg en tusenlapp eller x antall hundre kroner i måneden til Redningsselskapet/Røde Kors/Livredningsselskapet/Redd Barna/Norsk Luftambulanse/Norsk Folkehjelp/Landsforeningen for hjerte- og lungesyke/Diabetikerforbundet/Blindeforbundet/Kreftsaken/svømmeopplæring til barn/utrydningstruet lysegrønn fjellrev.

"Åja, så du har altså ikke 850kr til å sørge for at barna ikke drukner?"

Om ikke noen av de ovennevnte ringer og tigger etter penger, ringer et eller annet forsikringsselskap for å gi meg mitt livs tilbud på vulkanforsikring eller tilsvarende.

Og alle ringer selvsagt rundt 08:00 på den ene dagen jeg har fri og tilfeldigvis i de tider feriepengene og skattepengene kommer.

Prøver å si at jeg allerede gir et par hundre i måneden til Leger Uten Grenser og at jeg jobber i spesialisthelsetjenesten, så jeg føler at jeg gjør mitt for diabetikerne, hjerte/lungesyke osv. "Ja, men da har vel ikke en tusenlapp til eller fra så mye å si." Pliiiiis.

Nei, det kan jeg ikke like.


Slikt kan fjernes relativt bra....

Gjør som følger:
1) Registrer deg på Brønnøysund mot slike oppringninger. Dette hjelper mot mange. Selvfølgelig er det noe som heter "Spesielt viktige undersøkelser", "Snille organisasjoner" etc som er fritatt fra denne reservasjonen. (At reglene sier det er tillatt er vel egentlig det verste!!)

2) Dette betyr at du vil fortsatt motta slike @€$£& samtaler!
Så kommer det viktige:
Neste gang noen ringer så sier du at du har reservert deg mot slike samtaler og krever å få snakke med vedkommende sin sjef.
Du forklarer saken overfor sjefen og ber om å få komme på deres interne reservasjonsliste!

Det er denne interne reservasjonslisten som er det viktige!
Denne er felles for alle disse €#§& selskapene! Så når du er på denne reservasjonslisten blir du tatt ut fra telefonlisten til alle disse selskapene!

Selv får jeg vel mindre enn en slik samtale i året. Da er det gjerne i forbindelse med at jeg har snakket med en supporttelefon, og svart "ja" til å være med på en undersøkelse. (Da har jeg vært fornøyd).

(Når det gjelder "Stoppere" på gaten som spør om jeg virkelig ikke vil spandere 500 for at barna ikke drukner så svarer jeg alltid; "Selvfølgelig vil jeg ikke gi penger til det! Jeg trenger pengene selv til enda en Rolex.". Det er så herlig provoserende! De blir så sure! Akkurat som jeg ikke skal kunne gjøre som jeg vil med mine egne penger!)

8
 
Det funker forøvrig å legge nummeret inn som 'Blokkert' på iPhone.
Blitt overraskende stille etter man begynte å gjøre det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen
Det funker forøvrig å legge nummeret inn som 'Blokkert' på iPhone.
Blitt overraskende stille etter man begynte å gjøre det.

Problemene jeg opplevde var at det kom veldig mange "ulike" numre og at de hadde "private" numre.
Men blokkeringsgruppene/"profil uten ringesignal etc" gir en glede! Det er hyggelig å se hvor mange som forgjeves har prøvd seg..... Jeg har fortsatt "gruppen" på min telefon men nå er det ingen "lost calls" der!

Små gleder i hverdagen!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears