Favoritt TV-Serier... Topp 3

Såg et par episoder av Mr Robot igår, ble solgt inn som miks av Fight Club & Matrix.

Lovende so far. Mye paranoia og hacking
 
Snakk om å komme "late to the party", men endelig fått Netflix.
Har fått med konemor på tre episoder Narcos og serien lover godt.
Liker godt at den, om ikke er helt tro, så tilsynelatende er basert på virkelige hendelser.

Fikk også sett første to episodene av Hannibal, men den må jeg gi litt mere tid. Syns rett og slett den var litt for skummel og hadde høyere forventninger til Mads Mikkelsen. Men kan hende den kan/kunne vokse på en.
 
Kanskje ikke en TV serie, men "dra tilbake dIt du kom fra" ("go back to where you came from") - tre episoder som kan streames på NRK anbefales - veldig aktuelt
 
Så Narcos på to dager. Fantastisk bra serie der personligheten til PE utvikles i takt med tiden - og språket som snakkes fremstår autentisk (les; man snakker kun engelsk dersom situasjonen gjør det naturlig).
 
Kommet igang med Netflix i heimen nå, gutta sverger til Jake & Sjørøverne og Dino Trux men de skal jeg avstå fra å anmelde.

Rectify - seks episoder om en mann som kommer ut efter 19 år på death row til en liten by som kanskje ikke helt var klar for ham og vise versa. Sett første fem og tror "dommen" avhenger av siste episode, de femte episode tok en ganske annerledes vri. Positiv so far, litt Twin Peaks møter Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Orange is the New Black - ble med den første episoden, hvis ingen anbefaller meg annerledes, det var langt fra å leve opp til hypen.

Gotham - sprek vri på DC Comics Batman-univers og en handling lagt til politiet Jim Gordon og den nylig foreldreløse Bruce Wayne.
Sprek vri i den forstand at vi får møte det som etterhvert "kommer bli" de karaktærene vi kjenner og sprek i den forstand at det er Batman uten Batman.
Digger det, men må nok være litt nerd fra før av, savner også siste touchen på den mørke stemningen Nolan skapte og skapte forventinger til med sin Dark Knight-trilogi
 
Kommet igang med Netflix i heimen nå, gutta sverger til Jake & Sjørøverne og Dino Trux men de skal jeg avstå fra å anmelde.

Rectify - seks episoder om en mann som kommer ut efter 19 år på death row til en liten by som kanskje ikke helt var klar for ham og vise versa. Sett første fem og tror "dommen" avhenger av siste episode, de femte episode tok en ganske annerledes vri. Positiv so far, litt Twin Peaks møter Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Orange is the New Black - ble med den første episoden, hvis ingen anbefaller meg annerledes, det var langt fra å leve opp til hypen.

Gotham - sprek vri på DC Comics Batman-univers og en handling lagt til politiet Jim Gordon og den nylig foreldreløse Bruce Wayne.
Sprek vri i den forstand at vi får møte det som etterhvert "kommer bli" de karaktærene vi kjenner og sprek i den forstand at det er Batman uten Batman.
Digger det, men må nok være litt nerd fra før av, savner også siste touchen på den mørke stemningen Nolan skapte og skapte forventinger til med sin Dark Knight-trilogi

Prøv Arrow om du ikke har sett den ;)

Neste på min liste er Gotham.
 
Sett hele første sesong av the knick, den anbefales. Ligger på HBO nordic.
 
Regner med at det er takhøyde for å legge inn, enda flere, som ikke er topp-3?
Denne går nok ikke inn på topp-10 en gang, men var et meget godt "humre med samboeren"-alternativ:
Modern Family, den skal vist ha dratt hjem flere Emmy's.
Mye morsom hverdagshumor, ekstremt amerikansk og fordomsbasert humor - å så har du "Al Bundy" med på et hjørne.
297616-modern_family1_430x573.png
 
Making a Murderer, den lever opp til hypen.
Sett fire første episodene av ti og det er feng(-sl-)ende og ikke uten at man blir frustrert og for all del takknemmelig over våre sheriffer og jurister her til lands.
 
Absolutt en spennende serie, men jeg merket jeg ble litt provosert av at alle episodene slutter med en cliffhanger.
 
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF