Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Innkjøpt wave 2: Ardbeg 10
Innkjøpt wave 3: Glengoyne 25
Innkjøpt bonus: Bristol Spirit Port Marant Demarara Rum 1999

Bonusinnkjøpet er jeg egentlig mest spent på, selv om det ikke er whisky. :)

81nJDyZkYLL._SL1500_.jpg

• Liker
Reaksjoner: andres
Ardbegen er åpnet. Dominant røyklukt, som forventet. Synes det er litt digg når det er så mye.

Smaksmessig så er det imidlertid noe innimellom alt som er ganske uventet - og som jeg ikke har smakt og luktet siden militærtjenesten i Nord-Norge; fusel. WTF.

Ardbegen er åpnet. Dominant røyklukt, som forventet. Synes det er litt digg når det er så mye.

Smaksmessig så er det imidlertid noe innimellom alt som er ganske uventet - og som jeg ikke har smakt og luktet siden militærtjenesten i Nord-Norge; fusel. WTF.

Luktet på laphroaig? Beste jeg kan sammenligne med er varmkjøre bremser/svidd clutch ;) Men du å deilig smak :)

Luktet på laphroaig? Beste jeg kan sammenligne med er varmkjøre bremser/svidd clutch ;) Men du å deilig smak :)
Alt annet (både lukt og smaksmessig) i Ardbeg 10 er flott - men den ene undertonen av fusel - killer opplevelsen, dessverre. En erfaring rikere.

Laphroig er neste på lista, sammen med Lagavulin 16. Skal imidlertid sjekke destileringsmetodene til disse og sammenligne med Ardbeg - før jeg gjør et kjøp.

Alt annet (både lukt og smaksmessig) i Ardbeg 10 er flott - men den ene undertonen av fusel - killer opplevelsen, dessverre. En erfaring rikere.

Laphroig er neste på lista, sammen med Lagavulin 16. Skal imidlertid sjekke destileringsmetodene til disse og sammenligne med Ardbeg - før jeg gjør et kjøp.

Lagavulin er også fantastisk, mer bål preg ;) hehe

Takk. Skal sjekkes ut @Skogsmatrosen. BenRiach har jeg sett på før - og de har så utrolig mange varianter at det er vanskelig å orientere seg i starten. Bowmore, derimot har jeg ikke sett aktivt på - hittil.

• Liker
Reaksjoner: Preacher