Rolex Daytona-tråden

Hatt Daytona i både sort og hvit. Begge forsvant fortere enn jeg klarte å stave a-p-p-e-l-s-i-n. Savner de fra tid til annen. Hovedsakelig modellen med sort skive.

image_zpsb265fef7.jpg

image_zpsa6b9781a.jpg

Ellers kunne jeg tenkt meg både det ene og det andre eksemplaret til @Hansaeng. Skulle gjerne hatt en 16520, men er dessverre allergisk mot den høypolerte bezelen og dens evne til å highlighte/tiltrekke seg småriper.

Redigert av en moderator:
Tidligere denne uken fikk jeg et kall om at Daytona er min neste klokke. Det hører også med til historien at det ikke er første gangen dette skjer, da jeg på samme tid i fjor gikk med samme tanker. I år som i fjor hastet jeg med ned på Bjerke for å prøve den på, men følelsene uteble nok en gang.

Kjenner jeg meg selv rett, så er jeg tilbake igjen på Bjerke neste år igjen, for jeg synes Daytona er et av de lekreste urene - hvertfall på bilder :mrgreen:

Det kommer nok @Koffen! ;) Jeg valgte sub-c istedet for Daytona og GMT-Master 2 da jeg kjøpte min første Rolex. Stod med alle tre i hendene og bokstavelig talt "peip" av frustrasjon. Daytona'en var da den som ble lagt bort først. Nå tør jeg nesten påstå at 16520 Daytona'en er den sikreste klokken i boksen ;)

• Liker
Reaksjoner: Piecesoftimesinsta
Hatt Daytona i både sort og hvit. Begge forsvant fortere enn jeg klarte å stave a-p-p-e-l-s-i-n. Savner de fra tid til annen. Hovedsakelig modellen med sort skive.

image_zpsb265fef7.jpg

image_zpsa6b9781a.jpg

Ellers kunne jeg tenkt meg både det ene og det andre eksemplaret til @Hansaeng. Skulle gjerne hatt en 16520, men er dessverre allergisk mot den høypolerte bezelen og dens evne til å highlighte/tiltrekke seg småriper.

Nydelige Daytona'er du har hatt @Trymulf, men du bør absolutt prøve en Daytona-C eller en 16520. Tror faktisk det blir betydelig mye raskere riper i 15300or'en din enn i en stål Daytona ;) :p

• Liker
Reaksjoner: Piecesoftimesinsta
Nydelige Daytona'er du har hatt @Trymulf, men du bør absolutt prøve en Daytona-C eller en 16520. Tror faktisk det blir betydelig mye raskere riper i 15300or'en din enn i en stål Daytona ;) :p

Jeg har vært nære ved å trekke av på 116515 flere ganger. Det er absolutt en klokke etter mitt hjerte. Har imidlertid blitt holdt tilstrekkelig tilbake av erfaringene med 116520.

15300OR'en er definitivt ripeutsatt. Forskjellen er at, med unntak av 'skråveggen' mellom bezel og kasse, OR'en er børstet. Det blir derfor ikke månelyst av en liten ripe.

Denne tråden fortjener å komme opp igjen og vil fremme følgende mening:

16520 (Zenith) med hvit skive er mye finere enn 116520 med hvit skive.
Dette pga. de sorte ringer på sub-dials har et herlig "Panda look" og gir bedre lesbarhet.
De smale markører kler den mykere stilen godt.
16520vs116520-2_Page_2.jpg

116520 med sort skive er mye finere enn 16520 (Zenith) med sort skive. Dette pga. de tykkere sølvfargede subdials og de større markører gir et mer "maskulint" og skaper et tøffere ur:
L1040365_modifi-1-1.jpg

Redigert:
Ser personlig de store markørene med myke former som mer feminine men det blir ikke objektive betraktninger uansett.