A. Lange & Söhne kommer til Oslo

Personlig håper jeg at @Fyrsten velger å begrense antall kategorier. Ønsker ikke at Tidssonen skal bli en ny WUS der det er klin umulig å få oversikt :eek:

Jeg er enig i at et forum fort kan bli uoversiktlig hvis det blir for mange kategorier, men det kunne kanskje vært greit med et opprydding.

Under overskriften "Klokkemerker" ligger i dag kategoriene:
-De tre store
-Panerai
-Omega
-Rolex og Tudor
-Zenith

Hvis du skal finne en tråd om andre merker som f.eks IWC, Jaeger, GO eller andre må du se under overskriften "Klokkediskusjon". Jeg kunne ønske meg at man fant alle lenker som var dedikert et klokkemerke under "Klokkemerker". Så får noen andre vurdere om et merke fortjener en egen kategori eller om det opprettes en diverse-kategori for andre merker. (Når det er sagt så fortjener vel kanskje IWC, Jaeger, GO og mange andre en egen kategori like mye som Zenith og Panerai i mine øyne :) )
Håper @Fyrsten vil vurdere dette.

Beklager at dette innlegget ikke har så mye med ALS å gjøre men det var nå her dette spørsmålet ble tatt opp.

Redigert av en moderator:
Personlig håper jeg at @Fyrsten velger å begrense antall kategorier. Ønsker ikke at Tidssonen skal bli en ny WUS der det er klin umulig å få oversikt :eek:

Alt med måte. Når du skal inn å finne noe i et leksikon så har du jo en innholdsfortegnelse. Blir litt pes å bare begynne å lese... Ja, man kan søke. Men min hensikt var simpelthen å samle trådene under en fellesnevner. Man bør ikke ta den helt ut som på watchuseek men en gyllen middelvei hadde vært strålende.

Kategorien klokkediskusjon er for generell for min del...

• Liker
Reaksjoner: Prowler
Jeg tror ikke akkurat at det er mangel på tilgjengelighet eller subforum som begrenser antall tråder om de nevnte merker :eek:

Jeg tror ikke akkurat at det er mangel på tilgjengelighet eller subforum som begrenser antall tråder om de nevnte merker :eek:

Mulig jeg er i overkant glad i systematikk...

Forskere har tidligere definert uryddighet som en slags symbolsk forurensning. Jeg har ikke noe med det og heller ingen påvirkningskraft, men allikevel så plager det meg :)

Hvem ville dere valgt om det sto mellom disse?

BlUEIs2.png

Denne bak

GqWc4uf.jpg

Eller

J6qbKwQ.png

Denne bak

zExBd3E.png

Åpenbare forskjeller er automatikk vs mekanisk opptrekk, la dette holdes utenfor ved vurdering..

Redigert:

For meg så er Lange 1 (den første) et større ikon enn Langematik-Perpetualen. Synes også den er penere på tross av en ikke like symetrisk urskive.

Synes du skal vise urverkssiden også før folk gjør seg opp en mening. Micro-rotoren på Langematik'n er fantastisk flott håndverk, men jeg må si at jeg liker baksiden til den manuelle Lange 1 - Moonphasen best.

Edit: Ser at det ikke er Langmatik Perpetual, men det som vel nå heter Saxonian Annual calender. Men bortsett fra det, så står jeg for min mening. (og er uenig med Edzilla - synes Lange 1 funker veldig bra i YG)

Redigert:
Dessverre så fungere ikke disse i YG for meg. WG eller aller helst PT950

Et kjempe vanskelig valg @Timekeeper , men jeg hadde nok her jeg sitter nå valgt Lange 1.
Glad du vurdere Lange 1 og ikke Grande Lange 1.

Den tar seg så absolutt ut i YG @Edzilla ;)

BzpezB3.jpg

CeymjEb.jpg

@Timekeeper

Et meget vanskelig valg. Hadde jeg måtte velge i dag hadde jeg gått for Saxonia Annual. Synes generelt at denne designen er mer tidløs enn Lange 1. På den andre siden er Lange 1 mer ikonisk enn Saxonia Annual. Hmm.. Nei, vanskelig valg.

hehe, da er det deg det er noe galt med.. (seriøst galt) smak og behag, men du svarte jo ikke på spørsmålet.
Btw begge er i rotguld

Har vel kastet en brannfakkel inn i tråden din @Timekeeper Men meningen er i grunn at jeg personlig liker nok begge modellene i WG eller PT950. Så skulle jeg valgt én av disse, så hadde det blitt disse to i WG :cool:
Liker spesielt godt detaljene med blånerte visere på Saxonia.

ftqbzc.png

Reference: 117.028
2u8gpk4.png

e8nx1h.jpg

Reference: 330.025
2i8aa9c.png

BlUEIs2.png

J6qbKwQ.png

.

Litt konservativ er jeg og foretrekker litt mer "klassisk"; Nederste med "normal" skive.

Selvfølgelig er det hyggelig å kunne trekke en slik klokke manuelt.... Men det nydelige arbeidet med automatikken veier opp.

Nederste er mitt valg.

:cool:

For meg er det Lange 1 som virkelig er "Lange".

Saxonia-kolleksjonen syns jeg, jevnt over, blir litt karakterløs og kjedelig rent visuelt.

For meg er det Lange 1 som virkelig er "Lange".

Saxonia-kolleksjonen syns jeg, jevnt over, blir litt karakterløs og kjedelig rent visuelt.

Enig at Lange 1 er virkelig lange.. Mnn at Saxonia kolleksjonen, men bla annet Langematik Perpetual og Datographen osv er kjedelig i utrykket er jeg nok langt fra enig i..