Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

@SimSVa Er det noen som kan tyde hva disse tegningene "betyr", hva er det Rolex har på gang her? :)

Sakser litt av min synsing fra tidligere. Det skal nevnes at disse patentene er skrevet for "a person skilled in the art", så det er mye jeg ikke forstår noen ting av. Men kan jo prøve meg på å tolke deler av den ene søknaden, og da kan det se ut som det er en retrograde chrono, hvor retrograde viseren skifter mellom å fungere som viser for chronografen når den er aktiv og som vanlig tidsviser når chronoen ikke er aktiv. Iallfall en eller annen form for å koble fra og til retrograde-viseren til minuttviseren og kronens stilling.
Er også en mekanisme som viser 24t når kronen blir trukket ut for å stille tiden, mens når kronen er inne så er det vanlig 12t-visning. Trur eg.

Typisk at det er noe helt annet, så sitter jeg her som en tosk når fasiten er ute :p

Redigert av en moderator:
Utifra fig 1, kan man se fellestrekk til iwc chrono.
Håper vi får se Rolex Coke.

Jeg er ganske sikker på at jeg ender opp med enten en sapphire sandwich eller en 300 seamaster i løpet av de neste mnd. For min del så handler mitt neste klokkekjøp mye om hvordan Basel blir og hvis det skulle melde seg noe utrolig fra Omega.
Håpet er (dog ekstremt urealistisk) at det slippes en 300 med hvite indexer... Ja vet...

Ellers så synes jeg det hadde vært spennende hvis Omega slapp en seamaster i ceramic. Og hadde vært sykt kult hvis det kom en Coke i SS. I de photoshopbildene jeg har sett (bla Monochrome) så faller jeg helt for komboen.

Syntes denne så meget bra ut.

b2bcc325981f0748f1be43d871f2643b_zps8a475ee0.jpg

Hos Monochrome watches har de som tradisjon å forsøke å spå hva Rolex dukker opp med på Basel. I fjor fikk de rett på både Pepsi (dog som vi alle vet kom den i hvitt gull og ikke i stål), og Sea-dweller. Årets prediksjon er som følger:

monochrome-watches.com/rolex-2015-novelties-rolex-baselworld-2015-sports-watches-hope-see

Rolex-Baselworld-2015-Rolex-Novelties-2015-Sports-Watches-1200x800.jpg

Det er ellers ganske underholdende å lese om hva de har spådd tidligere år. Forbausende mye som stemmer!

Heldigvis ikke noe Daytonafan jeg heller, så uansett hva de kommer med der så slipper jeg å ha noe med lopphavet å gjøre. :)

Det ryktes også om en mulig helt ny Daytona med dato. Da har man i såfall min drømmeklokke, og jeg hiver meg på en felleskjøpsordning med dere andre ;)