Prisendring pga. svak norsk krone

Nå har denne tråden vært mest om Rolex, men regner med at alle de andre sveitsiske urmerkene også vil øke i pris etter hvert? Hva tror medsonere om Omega? Vil de følge "normal" prosentøkning eller tror dere de vil skru litt ekstra hardt til?

Omega økte også nå. Aqua Terra koster nå 38k mot 33k i høst

@Lilac, har du kilder her?

Ikke noe med hold i, salgstall publiseres nok ikke, men en masse omstendelige referanser fra folk som sier de jobber i boutiquene, jobber for omega, har en pappa som hadde en elskerinne som kjente en toyota-selger som jobbet for omega, osv.
Men mindre distribusjon, høyere priser og færre rabatter har en fellesnevner. At swatchgroup tjener gode penger derimot, tviler jeg ikke på.

Omega økte også nå. Aqua Terra koster nå 38k mot 33k i høst

Plukket en fra gråmarkedet i desember. Bra timing, åpenbart. Men koster ikke PO 38k? Trodde PO historisk sett har kostet mer enn AT?

Redigert av en moderator:
Omega tar seg en Rolex på markeds strategi.
Eksklusivitet, "ingen" grå marked eller rabatt og priser som stivner med tiden er det endelig utsikt.
Selvfølgelig parfymert med en voksende aggressiv advertising kampanje.

Er nok flere som forsøker å følge i Rolex strenge regime når de ser det fungerer og prisene på brukt holder seg. Ingenting er vel bedre for en produsent at det kun skiller få prosent fra brukt til nytt...

Ja er vel noen av de større prestisje merkene som gjerne skulle hatt Rolex`s stilling ute hos den gemene hop.

For min del klarer jeg meg fint med at Omega ikke får den stillingen. Morsommere når det er de som selv er interesserte som kjenner igjen hva man har på håndleddet.

For min del klarer jeg meg fint med at Omega ikke får den stillingen. Morsommere når det er de som selv er interesserte som kjenner igjen hva man har på håndleddet.

Etter det jeg har opplevd er navnet Omega så kjent som Rolex verdens rundt...
Men på klokkes utseende som er mest kjent igjen vil jeg si at Sub og Datejust ligger best.

Nå...Det fins fortsatt noen plasser i verden hvor Rolex er ikke kjent

Var innom Gjertsen på Galleriet i dag, Omega skal opp mellom 6 og 10 % fra og med mandag. Blir stadig dyrere denne hobbyen, gitt.

Jeg har plukket av plast på to nye Rolexer de to siste dagene. Her er det bare å handle og sikre seg sine favoritter...

Hm, helt greit at Omega øker prisene men nå er det bare blitt latterlig tullete. Den dagen jeg blar opp 50+ for en Omega er det på tide og umyndiggjøre meg. Prisøkning på Rolex er jo greit da man har ett par godbiter i samlinga men fortsetter denne prisøkningen i dette tempoet er jeg redd jeg faller av. Det må da være måte på.