Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Flott. Takk skal du ha. Du har vel en Top Time 36 mm selv? Hvordan opplever du størrelsen?

Størrelsen er fin den, men det kommer selvsagt an på håndleddet. :) En av mine favoritt-klokker. Den på Finn fikk en service i september i fjor, så prisen er ok også.

Ser ut som skriften, tegnene er dårlig printet, noen av minutt strekene har en liten bøy i enden.

Tviler sterkt på at dette er en re-dial. Jeg ser i alle fall ikke det du ser, og jeg har sett noen Top Time- og Breitling-skiver opp igjennom åra.

Som sagt så kan det være bildet, men jeg personlig ville tatt en titt med lupe før jeg hadde kjøpt. Men veldig flott klokke.

Inspirert av @SpaceCowboy, kom jeg over denne Lemaniaen på eBukta, og lurer derfor - som vintage-n00b - om denne er kosher? Synes selv at baklokket var i overkant slett, men har ikke sett så mye vintage til å kunne uttale meg.
Takker for alle svar!

http://m.ebay.com/itm/151554210566?nav=SEARCH

Kjenner ikke til denne modellen, kanskje andre gjør. Men når det er sagt, ville jeg nok latt denne passere. Det er ut som et er rustskader på kassa, og skiva har merker etter fukt. Det gjør det hele til et risikabelt prosjekt.

Redigert av en moderator:
Longines Diver, ref. 7042 (original "Legend Diver")

eBay er det nå en liten sjeldenhet på gang:

Klokken "Legend Diver" er en re-edition av. Riktig verk, skive, originale visere så vidt jeg kan se. Men det er noe jeg reagerer på, noen som ser hva det er? Ikke sikkert at det betyr noe, men det hadde likevel utløst et spørsmål til selger, skulle jeg vurdert denne.

Uansett, meget sjelden og attraktiv klokke.