Gull!

Et spørsmål vedrørende gullklokker fra Rolex;

Er det massivt gull på kassen/lenken og TT klokkene (midtledd, krone), eller er det en form for coating de har lagt utenpå stålet?

Jeg er rimelig sikker det er massivt gull, men må spørre da jeg ikke er sikker ;)
 
Et spørsmål vedrørende gullklokker fra Rolex;

Er det massivt gull på kassen/lenken og TT klokkene (midtledd, krone), eller er det en form for coating de har lagt utenpå stålet?

Jeg er rimelig sikker det er massivt gull, men må spørre da jeg ikke er sikker ;)

Det er solide saker, i hvert fall de jeg har prøvd og sett :)

Det er nok også derfor en TT Oysterlenke koster over 20k...
 
Dette er kanskje off-topic siden tråden er i Rolex-forumet. Slett posten min hvis ønskelig :D

Jeg fant en "gull" Seiko på ebay. Med lenken ble det litt for mye "gull", så jeg puttet den heller på en svart zulu med svarte spenner. Da ble den grei synes jeg:

img3301ok.jpg
 
Som nevnt tidligere så har alle hel-gull Rolex fra før 2000 lenker med hule midt ledd. De ble først massive fra 2000.

Og en den gamle typen TT lenke koster ca 30k og den nye 35-40k !!! President lenker koster ny 80-90k !!!

Regrads :)
AW
 
Dette er kanskje off-topic siden tråden er i Rolex-forumet. Slett posten min hvis ønskelig :D

Jeg fant en "gull" Seiko på ebay. Med lenken ble det litt for mye "gull", så jeg puttet den heller på en svart zulu med svarte spenner. Da ble den grei synes jeg:

img3301ok.jpg

Jeg synes det ser veldig bra ut :D Vurderte en slik selv for å teste om jeg ville trives med gull på Nato/Zulu. Men så ble det Rolex i stedet. Godt jeg trives med det ;)
 
Det er et hint om at du skal holde deg borte fra slike overprisede gamle, oppskrapede klokker uten papirer og boks :p

Hehe, jeg synes den ser fin ut! Papirer og boks er ikke alt i verden for min del. Prisen var kanskje litt høy, men det er sikkert anledning til å prute litt. Jeg hadde fint tatt denne om jeg ikke allerede hadde en. Egentlig var det jo en med plexi jeg var ute etter.

0175944363.jpg
 
Den er ikke av de peneste kanskje (generell tilstand og skive), men likevel 40k for en helgull DD med president må da være billig?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25050221

Denne har jeg sett på.

Lenken: veldig strekk, slitt i gullet så kronen på skjult lås nesten er borte. Slitt hull på et ledd. mao; lenken er verdt vekten i gull, men ingenting som lenke.

Selve klokken: kassen virker OK, kronen var visst ny fra service og alle funksjoner fungerte som de skulle. Glasset har store hakk mellom kl 8-10 og må byttes. Bezelen var slitt ned så den var en blanding av fluted og glatt (!). Må byttes. Skiven var jeg skeptisk til på forhånd, men må si at den falt overraskende i smak.

Sum: La fyren få beholde lenken, kjøpe uret for ca 25k, bytte glass og bezel og få den på en dyp blå firfisle. DA har du en fet klokke.

Til 40k - ikke snakk om.