Knivtråden

Kult at du tok deg tid :)

Er det slik at du samler på kniver, går på GTG og bytter/kjøper brukte kniver?

Forstår at en kan bli hektet på slikt, da det finnes utrolig mye flott.

Tileggspørsmål: Går du alltid rundt med en kniv i lomma? Nå tenker jeg mer for det praktiske og ikke for at ... ja du vet :)
 
@r_inge

Kult at du tok deg tid :)

De nada.

Er det slik at du samler på kniver,

Litt, kanskje?

går på GTG og bytter/kjøper brukte kniver?

Nei.

Forstår at en kan bli hektet på slikt, da det finnes utrolig mye flott.

Det finnes ingen grenser for hva en kan bli hektet på. Jeg "flørter" med kniver, lommelykter, penner, EDC generelt. Jeg har vippet over til the dark side når det gjelder klokker, hi-fi, PC-ting, digital fotografering og mobile enheter så jeg vet utmerket godt hva hekting er :)

Tileggspørsmål: Går du alltid rundt med en kniv i lomma? Nå tenker jeg mer for det praktiske og ikke for at ... ja du vet :)

 
Redigert av en moderator:
Hvor er en god plass (gjerne med gode priser) å kjøpe Spyderco og Kershaw? Kershaw lages i Kina(?) og jeg var forbauset at jeg ikke fant noe på bukta. Kanskje det er ulovlig å selge kniver på bukta?
 
Hvor er en god plass (gjerne med gode priser) å kjøpe Spyderco og Kershaw? Kershaw lages i Kina(?) og jeg var forbauset at jeg ikke fant noe på bukta. Kanskje det er ulovlig å selge kniver på bukta?

Det er mer enn nok Kershaws på bukta:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p4712.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xkershaw&_nkw=kershaw&_sacat=0

Men bukta ser ut til å opptre som barnevakt og nekter deg å kjøpe enkelte varer som er i en norsk gråsone.

Jeg har god erfaring med: http://www.knifecenter.com/
 
Det kom en pakke i dag...



Irritasjonen over å ha fått feil ZT0560 fra eBay har doblet seg i størrelse hver dag siden, og den 21. oktober ble det til at jeg kastet meg over eBay og Amazon for å finne billigste riktig versjon. Det hadde jeg hell med, og den kunne også leveres med Amazon Global Priority Shipping, noe som betyr rask levering og ferdig momsing. Ferdig momsing fra Amazon betyr videre at en slipper skrekkgebyrene til Posten, noe jeg liker. Videre kan jeg informere om at pakken kostet snaut 50 USD inkl. mva. i frakt og ble altså levert på døren mindre enn 72 timer etter bestilling. Applaus!

Når en først ferdes på disse nettstedene, blir det ofte til at en plukker med seg noe ekstra. Spesielt når marginalfrakten for en ekstra småting er på rundt 1 USD.

Pakken åpnes med en jallakniv fra eBay, som imidlertid ser bølletøff ut.



Inni finner vi først bevis på det jeg kaller "samvittighetsfull emballering", som jeg setter stor pris på - og er ekspert på selv ...



Leatherman, Zero Tolerance og Spyderco? Er det samme unboxing som sist?





Nei, heldigvis ikke. Denne gangen ble riktig ZT0560 levert.





Det er kun kosmetiske forskjeller mellom de to brødrene.





Men Leatherman da, hvem i alle dager kjøper to slike? Vel, jeg kjøpte Surge forrige gang. Denne gang ble det Wingman. Ikke fordi jeg trengte den, men fordi den kostet 200 kroner med moms og frakt, og billigste nettbutikk i Norge vil selge den for 369 kroner før frakt. Så jeg kjøpte den i protest, og for å ha som Leatherman-beater :)







Og så kjøpte jeg en Spyderco Atlantic Salt, mye fordi den ser ut som en skummel krokodille... Den serraterte eggen er super til kutting av tau som gisler er bundet med, sikkerhetsseler som forulykkede henger fast i, og kniven vil generelt blir brukt til å utføre heltedåder i luften, til lands og til vanns.



Men var det ikke to Spydercoesker? Jo, jeg kjøpte en Atlantic Salt til, men i ninjautførelse. Den har jeg tenkt å ta med meg på klokke-GTGer og risse merker i urene til @r_inge med.

 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med fine kniver. Har selv Spyderco og LM, men ikke ZT. Synes også den mørke ser helt cool ut. 50 USD postage inklusive MVA er jo knallbra ... basically det samme som postens gebyr. Også eBays "ferdig momset" legger på rundt 50% i gebyr på momsen.
 
haha, nå får jeg nok mareritt :) Du kan jo sikkert selge knivene dine og kjøpe deg en sub @Tetragrammaton :p
Når kommer tråden "Familiebilde: Hva har du I knivboksen?"

Jeg må faktisk få meg noen kniver jeg også.....
 
Redigert av en moderator:
Irritasjonen over å ha fått feil ZT0560 fra eBay har doblet seg i størrelse hver dag siden, og den 21. oktober ble det til at jeg kastet meg over eBay og Amazon for å finne billigste riktig versjon. Det hadde jeg hell med, og den kunne også leveres med Amazon Global Priority Shipping, noe som betyr rask levering og ferdig momsing. Ferdig momsing fra Amazon betyr videre at en slipper skrekkgebyrene til Posten, noe jeg liker. Videre kan jeg informere om at pakken kostet snaut 50 USD inkl. mva. og ble altså levert på døren mindre enn 72 timer etter bestilling. Applaus!

Nei, heldigvis ikke. Denne gangen ble riktig ZT0560 levert.

@Tetragrammaton
Mulig jeg har misforstått, men fikk du ZT0560 for 59 USD inkl mva og frakt? Hvor isåfall?

Fin var den uansett :)
 
Redigert av en moderator:
Dette er vel som å komme med en Skx007 på Patek GTG, men fikk denne i posten i dag, og er strålende fornøyd.

304t7DA.jpg

(Handyman)

Et ikon! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Redigert av en moderator:
image_zps5728ed9d.jpg
[/URL][/IMG]

De jeg bruker mest. Slitesterke, av god kvalitet og gjør jobben.
 
Den dolken må du fortelle mer om @Julien . Damask er ikke hverdagsmat.

He he, ja det må jeg vel @Chalshus Den kommer fra Afghanistan og er en del av ett sett sammen med en Bowie knife. Kvaliteten er overraskende gode. Skaftet skal være lagd av sjiraffbein men jeg har mine tvil. Ikke sett sjiraffer i Afghanistan jeg...

Dersom noen ønsker Damask kniver av den aller beste kvalitet og etter skisser som dere ksn lage selv om dere vil, har jeg to adresser, en i Japan men prisen er sykt (en Patek 5270 til den prisen takk) og en i Frankrike. En liten by som heter Cordes-sur-Ciel. Nydelig by især Frankrike med en mann som er en ekte kunstner og lager en meget bra Damask til både vanlige kniver og foldekniver. Tenker å unne meg enn vakker dag.
 
Redigert av en moderator: