Klokkespotting

Hadde besøk av en fyr på jobben - og automatisk søker jo radaren seg inn op håndleddet etter vi hat hilst. Først så jeg en "oysterlenke" - og ble veldig interessert på resten. Etterhvert åpenbarer hele klokken seg - og det er en Submariner-ripoff med audi logo istendenfor krone. NEDTUR!

Hehe. Tacky!!

Minner meg om da jeg på eget iniativ prutet ned Audien en kompis av meg skulle kjøpe. Motivasjonen til det fikk jeg fordi selgeren hadde en dårlig, fake Breitling for Bentley på armen. =P
 
Spotta en GMT Master 16710 på en av "det faste invetaret"på en hittegods-
auksjon idag. Dvs en proff oppkjøper som alltid sitter på første rad. Spotta
også en stakkar som kjøpte en forundringspose med flere klokker. Han hold
på og få hjerteflimmer når han fant ut at en Rålexx i posen var selvtrekkende.
Den er ekte, den er ekte! Men han landa fort på jorden igjen;)
 
så en spesiell klokke på jobben i dag. Det var en mekanisk klokke, så ikke noe merke i farten, men var bilde av et sånn radioaktiv symbol på klokken. Ble ikke mindre nysgjerrig da det kom en til av samme sort. De som bar de kom i uniformer med 3 stjerner og var tydeligvis et eller annet viktig fra utlandet.

Noen som vet hva slags merke det var?
 
Jeg tenker med en gang Blancpain Fifty fathoms no radiation
bl_ba_2g.GIF
 
Det ville vel være temmelig rart med 2 stk. Blancpain Fifty Fathoms "Tribute to no Radioation" klokker på en gang også. Tidligere Blancpain Fifty Fathoms med "No Radioation"-symbolet er for øvrig en utstrakt kopiert klokke. Både rene fakes, og "tribute"-ur fra mindre produsenter.

Kan for eksempel tenkes at det var to klokker fra Zixen, som har mange ur med det samme symbolet på skiva.

me-new-1-b.gif


Men hvis klokke og pengegudene samarbeider og er i godlynne, så håper jeg det skal bli mulig å spotte en "No radiatoin tribute" fra Blancpain i Norge om ikke så alt for lenge.
 
så en spesiell klokke på jobben i dag. Det var en mekanisk klokke, så ikke noe merke i farten, men var bilde av et sånn radioaktiv symbol på klokken. Ble ikke mindre nysgjerrig da det kom en til av samme sort. De som bar de kom i uniformer med 3 stjerner og var tydeligvis et eller annet viktig fra utlandet.

Noen som vet hva slags merke det var?

Jeg kan jo gjette på 50 fathoms som så mange andre + at de var fra Polen:
http://www.ninanet.net/watches/others15/Mediums/mbpff.html
 
ser veldig likt ut. Stusset litt på det da jeg aldri har sett klokken før. (Sitter på en røntgenmaskin og titter nesten alltid når jeg ser en mekanisk klokke ;) ) I tillegg til de ukjente uniformene og at de begge hadde like klokker.
 
Var på et foredrag på Museet for Samtidskunst i dag, ved siden av meg satt en eldre men stilig dame med et vintage herre Omega Constellation Pie-pan i gull på brun croco. Meget classy.
 
Foredrag? Museet for samtidskunst?

Trodde ikke du var en dag over 50 Anders, men den illusjonen brast jammen :p :twisted:
 
Foredrag? Museet for samtidskunst?

Trodde ikke du var en dag over 50 Anders, men den illusjonen brast jammen :p :twisted:

Hah! Old is the new young. Kom deg av sykkelen og få med deg litt kultur ;) Kan anbefale utstillingen om science fiction i kunsten som akkurat åpnet.
 
Helsesjekk på Volvat i dag, ser ut til at bortsett fra noen kilo og litt blodtrykk er greit med meg. Fortalte selvsagt ikke om min tilstand;)

Legen hadde en Breitling TT Chronomat med sort skive.
 
Det som er fordel er at de som har interesse for finere mekaniske ur legger merke til hva andre har på hånden, mens de som ikke har interesse ikke legger merke til at du har et fint ur, og det er egentlig en fordel. Å gå med ur til 20-30 tusen må jo oppleves som galskap fordi som synes det er okay med en seiko til 2000 kroner. ur er rett og slett diskret luksus.
 
Det som er fordel er at de som har interesse for finere mekaniske ur legger merke til hva andre har på hånden, mens de som ikke har interesse ikke legger merke til at du har et fint ur, og det er egentlig en fordel. Å gå med ur til 20-30 tusen må jo oppleves som galskap fordi som synes det er okay med en seiko til 2000 kroner. ur er rett og slett diskret luksus.

Sitat fra skolen i går (et par benker bak meg i auditoriet): "Han samler på klokker. Alle klokkene hans koster over 3000 kroner!!!" Sagt av ei jente som omtalte kompisen sin...
 
Det er klart man kan humre litt av sånt!:)

Jeg vil jo også hevde at å bruke 15' på 4 D&G klokker er rimelig sprøtt!

Men så må vi også huske på at det mange her driver med kvalifiserer til direkte innleggelse, vel noen hevde.

Jeg kjenner mennesker med frimerkesamlinger verdsatt til millioner av kroner, noe som er langt utenfor min fatteevne.