Klokkespotting

ser veldig likt ut. Stusset litt på det da jeg aldri har sett klokken før. (Sitter på en røntgenmaskin og titter nesten alltid når jeg ser en mekanisk klokke ;) ) I tillegg til de ukjente uniformene og at de begge hadde like klokker.

Var på et foredrag på Museet for Samtidskunst i dag, ved siden av meg satt en eldre men stilig dame med et vintage herre Omega Constellation Pie-pan i gull på brun croco. Meget classy.

Foredrag? Museet for samtidskunst?

Trodde ikke du var en dag over 50 Anders, men den illusjonen brast jammen :p :twisted:

Foredrag? Museet for samtidskunst?

Trodde ikke du var en dag over 50 Anders, men den illusjonen brast jammen :p :twisted:

Hah! Old is the new young. Kom deg av sykkelen og få med deg litt kultur ;) Kan anbefale utstillingen om science fiction i kunsten som akkurat åpnet.

Helsesjekk på Volvat i dag, ser ut til at bortsett fra noen kilo og litt blodtrykk er greit med meg. Fortalte selvsagt ikke om min tilstand;)

Legen hadde en Breitling TT Chronomat med sort skive.

Det som er fordel er at de som har interesse for finere mekaniske ur legger merke til hva andre har på hånden, mens de som ikke har interesse ikke legger merke til at du har et fint ur, og det er egentlig en fordel. Å gå med ur til 20-30 tusen må jo oppleves som galskap fordi som synes det er okay med en seiko til 2000 kroner. ur er rett og slett diskret luksus.

Det som er fordel er at de som har interesse for finere mekaniske ur legger merke til hva andre har på hånden, mens de som ikke har interesse ikke legger merke til at du har et fint ur, og det er egentlig en fordel. Å gå med ur til 20-30 tusen må jo oppleves som galskap fordi som synes det er okay med en seiko til 2000 kroner. ur er rett og slett diskret luksus.

Sitat fra skolen i går (et par benker bak meg i auditoriet): "Han samler på klokker. Alle klokkene hans koster over 3000 kroner!!!" Sagt av ei jente som omtalte kompisen sin...

Det er klart man kan humre litt av sånt!:)

Jeg vil jo også hevde at å bruke 15' på 4 D&G klokker er rimelig sprøtt!

Men så må vi også huske på at det mange her driver med kvalifiserer til direkte innleggelse, vel noen hevde.

Jeg kjenner mennesker med frimerkesamlinger verdsatt til millioner av kroner, noe som er langt utenfor min fatteevne.

Jeg kjenner mennesker med frimerkesamlinger verdsatt til millioner av kroner, noe som er langt utenfor min fatteevne.

Vet du de har en egen frimerkesonen der de diskuterer ting som "Dagens merke", "Sukk, fake merke på finn igjen", "Frimerkespotting", "Min samling" etc? :p:p:p

Spottet en nydelig IWC Portuguese på en herre på 30-bussen fra Frogner kirke i dag. Vedkommende gikk av på Skovveien, ca 08:20. Noen herfra?

Ellers har jeg fått tid til litt diskret klokkespotting på jobben. Noen høydepunkter:

- Rolex Pepsi
- Longines Lindbergh Hour Angle White
- Breitling Avenger Sea Wolf
- Tag Heuer Monaco (vintage)

Samt en rekke Rolex subs, diverse typer Omega, og en råfrekk Seiko Orange Monster. En del pene ur, men dessverre er det bare jeg som har et tilnærmet sykelig forhold til dette på kontoret :D