Klokkespotting

Mener bestemt jeg så en mann med vintage Daytona panda på Colonal Mustard på Aleksander Kiellandsplass i Oslo i dag.
Han forsvant dessverre før jeg rakk å titte nærmere på den. Noen her?

Mye pent å spotte på jobb om dagen. to stk two tone sub i dag (sort skive), en 16610, og en daydate i gull på jubilee :)

Denne, på kunde i dag!

shapeimage_213.jpg

Kommenterte den, men skjønte fort at han ikke var WIS.

Møtte også på kunde i dag jeg har snakket med tidligere da han hadde en Connie. I dag bar han Orange PO.

Sammen med Glen(fiddich) så vi på Top Gear i går.

* Hammond hadde en Navitimer med sort skinn rem.
* Hadde Jeremy en sort Omega PO?
* James sin klarte jeg ikke å plassere...

Ellers så likte jeg Morgan Aero 3wheeler....

:cool:

Etter å ha vært tre minutter på Høyer Eger i går hadde jeg spottet en stål AP RO, en 14060 på nato og en 1601 på hyggelig selger fra tidssonen.

Sammen med Glen(fiddich) så vi på Top Gear i går.

* Hammond hadde en Navitimer med sort skinn rem.
* Hadde Jeremy en sort Omega PO?
* James sin klarte jeg ikke å plassere...

Ellers så likte jeg Morgan Aero 3wheeler....

Omega PO stemmer.
TrehjulsMorgan er kjempetøff, men problemet er at hver gang jeg ser en slik begynner jeg å snakke Hrundi V. Bakshi-engelsk.

[video=youtube;ZFKJuzrCGj4]https://www.youtube.com/watch?v=ZFKJuzrCGj4[/video]

Jeg så en gang et klipp hvor en slik Morgan 3hjuler ble (bevisst) rullet rundt /"taket-og tilbake til hjulene" i svingene. Jeg ventet på at Hammond skulle gjøre samme, men det skjedde ikke...

Hadde akkurat en kunde innom med noe som ligna veldig på en Breitling Chronomat Evo med kombinasjonen rose gold og stainless steel. Kul klokke :) Dama hans hadde en lady utgave som så veldig lik ut - sikkert 30 og noe millimeter. Tror ikke det var en WIS dude fordi da jeg skrøyt av klokka hans og lurte på hvem modell det var - så var svaret bare "Breitling" ;) Uansett kule klokker. Tipsa han om tidssonen også så kanskje et fremtidig medlem her :)

Hadde en fantastisk spotting i dag på jobb. Double Red SeaDweller på en tidligere nordsjødykker. Slo av en prat, han hadde kjøpt den originalt for 2500kr og brukt den daglig siden 70-tallet. Alt så originalt ut bortsett fra perle og visere som så ut som de var blitt service-byttet. Han hadde en samler som ringte han et par ganger i året for å prøve å kjøpe den og han trodde selv at verdien lå ca. på 40K. Fortalte han sporenstreks at det ville vært ran å selge den for den prisen. Virket ikke akkurat som han hadde planer om å kvitte seg med den uansett da. Chill fyr, med en gang jeg spurte om klokken tok han den av slik at jeg fikk se på den, virket som han hadde fått noen spørsmål om den tidligere :cool:

Ikke ofte jeg spotter fake med mindre jeg er veldig nærme klokken eller må spørre personen som bærer..:p
Hva var give-away?

Daytona var aaalt for tykt bezel, så helt feil ut med første øyekast. Denne var virkelig low-end fake. Submarineren så jeg tydelig, da jeg stod på første rad og vakta stod foran meg, trodde lenge den var ekte, men så la jeg merke til forstørrelsen på datoen var ikke-eksisterende.

Daytona var aaalt for tykt bezel, så helt feil ut med første øyekast. Denne var virkelig low-end fake. Submarineren så jeg tydelig, da jeg stod på første rad og vakta stod foran meg, trodde lenge den var ekte, men så la jeg merke til forstørrelsen på datoen var ikke-eksisterende.

Morsomt at du sier det idag - spottet akkurat en kunde med fake Hublot Big Bang.. Aldri en veldig trivelig spotting når man først ser det.

SubC på nettavisen-redaktør Gunnar Stavrum. Nydelig faded pepsi på middelaldrende fyr på majorstua.