Årets sommerklokke

Sweet! Grattis (og jeg misstenker at selv om denne er flott, og vil få mye armtid, så er nok Nauten back on the racket arm ganske så snart;) )

Rart med slik forskjell, trodde Staib var kvalitet?
Ja, det synes jeg også. Nå er det jeg skrev sånn ca, den er microskopisk større på den ene enden enn den andre, bruker skyvelær som jeg låser og når jeg skal putte det på den andre enden så er den for stor for at skyvelæret kommer innpå:( Jævlig irriterende:mad: Men jeg skal nok finne en løsning;) @westmouth

Tusen takk @Loevhagen

Gratulerer med en rålekker og klassisk Longines! :D
Takk for det @Kohe321 Har aldri eid en Longines før så det er en nye erfaring rikere der også;)

Gratulerer med flott Longines!
Tusen takk @hxw

Grattis med kul LLD!
Takk @boenna_69

Sweet! Grattis (og jeg misstenker at selv om denne er flott, og vil få mye armtid, så er nok Nauten back on the racket arm ganske så snart;) )
HYSJ!!! @Nessuno79 Ja, det ble ett lite bytte i går kveld, men bare for å holde liv i den og få opp gangreserven;)
Kommer nok til å bruke PP og AP mye i sommer, men det er greit å ha et ur som det ikke er SÅ farlig med når jeg skal rave rundt på bryggen i Tønsberg og snuble ut av båten i Lillesand...

Redigert av en moderator:
Rart med slik forskjell, trodde Staib var kvalitet?

Jeg trekker tilbake litt det jeg sa om Staib @westmouth
På den ene siden er den 21,97 mm og den andre 21,94 mm altså 0,03 mm off.
Det er verre på selve klokken og det er her problemet ligger:(
Mellom lugs kl 12 er det 21,82 mm og mellom lugs kl 6 er det 21,99 mm så her er det hele 0,17 mm off.

Haha, nå ble det litt verre enn det jeg så for meg å få på den meshen:(

Hmm, Longines som har avvik i kvalitetskontrollen? Eller kan klokken ha fått seg en smell?

Kan ikke se at det er klokken som skal ha fått seg en smell, så det må nok være en liten produksjonsfeil virker det som. @westmouth
Det går helt fint med skinnreimer og nato, men litt verre med en mesh:p

Gratulerer! Smart move med USPS istedet for FedEx, ellers hadde denne blitt neste års sommerklokke ...

En flott klokke. Gratulerer :)

Ellers vet jeg ikke om du har fått deg noe hjelp med lenken og tilpasning @Wangensten, hadde en opprydding på verkstedet i går, og jaggu dukket det ikke opp en lenkekutter - slipemaskin (ikke for å kutte altså, men for å slipe bredden som du sliter med) som lett vil løse ditt problem, omtalt et annet sted :) Til info bare.

Flott sommerklokke. Gratulerer så mye med LLD :D

Takk så mye @Bromle Din LLD har hatt stor påvirkning på valget mitt;) En skjønnhet

En flott klokke. Gratulerer :)

Ellers vet jeg ikke om du har fått deg noe hjelp med lenken og tilpasning @Wangensten, hadde en opprydding på verkstedet i går, og jaggu dukket det ikke opp en lenkekutter - slipemaskin (ikke for å kutte altså, men for å slipe bredden som du sliter med) som lett vil løse ditt problem, omtalt et annet sted :) Til info bare.

Tusen takk @Greg
Jeg har ikke fått hjelp ennå, men vi skulle kanskje få gjennomført det i løpet av neste uke, men hvis du kan fikse det før den tid så sier jeg ikke nei takk.